تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813024118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهبهاني:صنعت هوايي كشور به خودكفايي مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بهبهاني:صنعت هوايي كشور به خودكفايي مي رسد
وزير راه و ترابري در بازديد از آشيانه تعميرات سنگين هواپيماي فوكر گفت: متخصصين صنعت هوايي امروز كارهاي بزرگي را انجام مي دهند كه بايد از آنها حمايت كنيم تا به مرز خودكفايي نزديك شويم.

به گزارش خبرگزاري مهر ، حميد بهبهاني در اين مراسم كه با حضوراعضاي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، گفت: انجام تعميرات سنگين هواپيما دركشور نشان دهنده استفاده از ظرفيت نيروي انساني و متخصصين براي حضور در اين عرصه است.

وي تاكيد كرد: متخصصين صنعت هوايي امروز كارهاي بزرگ را بدون غرور و دشواري انجام مي دهند كه بايد از آنها حمايت كنيم تا به مرز خودكفايي نزديك شويم.

همچنين بهبهاني در اين بازديد خواستار برقراري سيستم رزرو بليت پروازهاي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ( هما ) شد.

در اين بازديد مدير عامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي تصريح كرد: آمريكاييها صنعت هواپيمايي را در جهان قبضه كرده اند و به نوعي كار ساخت قطعه و موتور هواپيما درهر نقطه اي از جهان به آنها ربط پيدا مي كند و مي خواهند با اين انحصار بردولتها فشار بياروند.

حسامي خاطرنشان كرد: آمريكايي ها اين آرزو را در ايران به گور بردند و متخصصين غيرتمند كشورمان طي سالهاي پس از انقلاب نگذاشتند صنعت حمل و نقل هوايي زمينگير شود.

وي اعلام كرد: جابجايي 20 ميليون مسافر در سال گذشته توسط حمل و نقل هوايي افتخاري بزرگ است و امروز تعميرات انواع هواپيماها از بوئينگ تا فوكر در داخل كشور انجام مي شود كه صرف نظر از صرفه جويي ارزي ، خودباوري متخصصين را نشان مي دهد.

همچنين در اين مراسم رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تشكر از تلاشهاي كاركنان صنعت هوايي بيان داشت: در تاريخ كشورمان داشتن 154 هواپيما با ظرفيت 10 هزار صندلي بي سابقه است.

وي تاكيد كرد: نمايندگان مجلس از هر گونه كمك به متخصصين صنعت هوايي كشور درجهت رسيدن به خودكفايي دريغ نمي كنند.

در ادامه اين مراسم مدير شركت هما تك كه مجري انجام پروژه چك، هواپيماي فوكر 50 است ، اظهار داشت: تاكنون براي انجام تعميرات هواپيماي فوكر 50 در كشورهاي اروپايي حدود 700 هزار يورو هزينه مي شد كه با انجام اين امور در كشور هزينه ها به يك سوم كاهش مي يابد.

حسين استوار خاطرنشان كرد: اين شركت با هدف انجام تعميرات هواپيماهاي سبك و سنگين و در راستاي اجراي اصل 44، استفاده بهينه از منابع انساني و سرمايه و خلا وجود مركز تعميرات متمركز ايجاد شده است كه ظرفيت تعمير 100 تا 150 فروند هواپيما را دارد. تعميرات هواپيماي فوكر براي نخستين بار در كشور انجام مي شود.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن