تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815628773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس شوراي شهر آبعلي :عامل تخريب هتل آبعلي مردم نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رئيس شوراي شهر آبعلي :عامل تخريب هتل آبعلي مردم نيستند
رودهن - خبرگزاري ايسكانيوز: رئيس شوراي شهر آبعلي ، بنياد علوي ،مرمت و بازسازي هتل آبعلي را داراي توجيه اقتصادي نمي داند.
به گزارش روز دوشنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" اسماعيلي از مسئولان بنياد علوي خواست تا آمادگي خود را براي برگزاري نشست ويژه مرمت و ساماندهي اين اثر تاريخي كه در زمان ايجاد بنياد مستضعفان به بهانه انجام فعاليت هاي فرهنگي، زمينه تخريب آن فراهم شده بود اعلام كنند.
رضا اسماعيلي رئيس شوراي شهر آبعلي در واكنش به تهيه گزارشي مبني بر تخريب هتل آبعلي با بيان اينكه در زمان پيش از انقلاب و در دوران پهلوي درباريان از اين اثر تاريخي به عنوان يك واحد اقامتي و هتل استفاده مي كردند، گفت: اين جريان تا بعد از انقلاب ادامه داشت و حتي اين هتل تا سالهاي دهه 70 هم مسافر مي پذيرفت. اما زماني كه بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي اين مكان را تحويل گرفت اجازه ورود افراد را به داخل آن ندادو اين نهاد،هتل را از حالت عمومي بودن خارج كرد و كاربري جديدي را به بهانه انجام فعاليت هاي فرهنگي تحريف كرده و در حال حاضر نه تنها از اين ساختمان هيچ استفاده اي نمي شود بلكه موجبات تخريب آن نيز فراهم آمده است.
وي عنوان كرد: در گزارش تخريب هتل آبعلي آمده بود كه اين هتل توسط عوامل انساني و به دليل آنكه ساختماني ويژه تفريح درباريان بوده تخريب شده است كه اين موضوع را به شدت تكذيب مي كنم.
رئيس شوراي شهر آبعلي تصريح كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي مردم محافظان اين هتل بوده اند و براي اثبات اين مدعا مداركي نيز موجود است. اگر كسي عنوان مي كند مردم عامل تخريب هتل بوده اند و اموال توسط مردم جابه جا شده است بايد اسناد و مداركي را ارايه كند كه چه افرادي در چه تاريخي لوستر ها و فرشهاي گران قيمت را برداشته اند. اگر حتي يك نفر اين كار را انجام داده باشد، ما هم به عنوان نمايندگان مردم از او شكايت خواهيم كرد.
وي افزود:در بحبوحه انقلاب اسلامي مردم و شوراي آن زمان چون احساس مي كردند كه اموال اين هتل بيت المال است از آن محافظت كردند تا به مسولان وقت تحويل داده شود. بنابراين هيچ آسيبي به آن وارد نشد. اما پس از آنكه هتل را متوليان فعلي تحويل گرفتند به بهانه فعاليت فرهنگي و علي رغم مخالفتهاي مردمي تمام اموال آن تخليه شد. بعدها به نام كلاس آموزشي اتاق ،آينه كاري ها و زيبايي اين ساختمان را بر هم زدند و نماي داخل تخريب شد.
اسماعيلي اظهار داشت: مگر ساختماني با آن زيربنا و سبك ساخت شكيل چقدر اعتبار نياز دارد تا مرمت و بازسازي شود. آيا انصاف است كه ساختمان هتلي كه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده از بين برود؟
رئيس شوراي شهر آبعلي ادامه داد:در نظر داريم كه اين هتل به صورت يك مجموعه مسافرپذيري و گردشگري مورداستفاده قرار بگيرد. اگر اين مجموعه مرمت و بازسازي شود ورود مردم و گردشگران نيز به اين منطقه بيشتر خواهد شد. اما مسئولان بنياد علوي كه اين هتل تحت نظارت آنها اداره مي شود،همواره عنوان مي كنند طرحي ارايه كنيد كه توجيه اقتصادي داشته باشد.
او در باره اقدامات اداره ميراث فرهنگي و گردشگري دماوند هم گفت:كه آنها اعتراض خود را به مسئولان بنياد اعلام كرده اند اما اجازه بازسازي نگرفتند.
اسماعيلي در پاسخ به اين موضوع كه صحبت با مسولان بنياد علوي در اين باره به كجا رسيده است ، بيان كرد: نشست هاي مختلفي را با معاونان و روساي اين نهاد داشته ايم اما به نتيجه نرسيده است. كسي اهميت به اين اثر ملي نمي دهد. متاسفانه جنبه هاي اقتصادي اهميت بيشتري دارد.
وي ادامه داد: متوليان از بحث فعاليت فرهنگي به دنبال بهره اقتصادي هستند اما حفظ اين اثر براي مردم كشوري با سابقه تاريخي زياد مهم است و از بنياد مستضعفان كه يكي از اهداف تشكيل آن رفع محروميتهاي فرهنگي است،انتظار ميرود در زماني كه حوزه فرهنگ در كشور مظلوم واقع شده است در جهت رفع محروميت هاي فرهنگي و حفظ آثار آن كه از سرمايه هاي تجديد ناپذير هر كشور است ، اقدام شود.او در باره همكاري سرمايه گذاران در پروژه هتل آبعلي هم اعلام كرد:سرمايه گذاران مي گويند با وجود روش مديريتي مديران بنياد علوي چه تضميني وجود خواهد داشت تا اجازه فعاليت به سرمايه گذار بدهند؟ چون آنها حتي ورودي ها به اين مجوعه را بسته اند و به دنبال مالكيت هستند.
رئيس شوراي شهر آبعلي تصريح كرد:اگر مردم ساختمان را از دور نگاه كنند ظاهر خوب آن را خواهند ديد اما اگر بدانند كه داخل آن چطور تخريب شده و مدت كوتاهي از عمر اين ساختمان چنه ساله و زيبا باقي نخواهد ماند حتما افسوس خواهند خورد.
وي از مسئولان بنياد علوي خواست تا آمادگي خود را براي برگزاري نشست ويژه مرمت و ساماندهي اثر تاريخي آبعلي اعلام كنند.
به گفته اسماعيلي هتل آبعلي قبل از انقلاب ساخته شده است. اين ساختمان به لحاظ طراحي و معماري منحصر به فردش جزو آثار تاريخي و ملي است. فضاي اطراف و مجموعه پارك آن كم نظير است. اما اگر روند عدم نگهداري اين هتل ادامه داشته باشد تا مدتي بعد ساختمان فرو خواهد ريخت.
رئيس شوراي شهر آبعلي پيشنهاد داد:اين اثر و مجموعه آن با نظارت ميراث فرهنگي از سوي بنياد علوي به مديريت شهر تحويل داده شود تا به نحو شايسته مورد بازديد و استفاده عموم قرار گيرد تا بتواند جايگاه واقعي خود را به عنوان يك مجموعه فرهنگي و تاريخي حفظ كند.
مسئولان بنياد علوي به رغم اطلاع پاسخي براي آن ارايه ندادند./120
ايرج صادقعلي
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن