تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*آغاز رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت* امير سرتيپ ميقاني: ـ متعرضان را غافل‌گير و پشيمان خواهيم كرد ـ بيش از نيمي از كشور در صحنه رزم ما قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *آغاز رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت* امير سرتيپ ميقاني: ـ متعرضان را غافل‌گير و پشيمان خواهيم كرد ـ بيش از نيمي از كشور در صحنه رزم ما قرار دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) درباره توان پدافندي ايران در دفاع از بخش‌هاي حساس كشور و رفع تهديدات دشمن اظهار كرد: توانايي بسيار بالايي در دفاع از آسمان كشور داريم. ما توان كشف و مقابله با هواپيماها، ‌موشك‌ها و پهبادهاي دشمن را داريم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) امير سرتيپ خلبان احمد ميقاني طي سخناني در نشست خبري كه صبح يكشنبه درباره رزمايش مدافعان آسمان ولايت برگزار شد با تاكيد بر توانايي بالا در سيستم‌هاي جنگ‌هاي الكترونيك تصريح كرد: در مصاحبه‌ها، نشست‌هاي خبري و رزمايش به بسياري از اين توانمندي‌ها نمي‌پردازيم؛ چراكه طبقه‌بندي‌هاي سري دارد و تنها مي‌توانيم به بيان برخي از اين توانمندي‌ها بپردازيم.

وي در باره‌ جزييات بيشتر چگونگي انجام رزمايش مدافعان آسمان ولايت نيز گفت: ‌اين رزمايش در منطقه‌ بسيار وسيعي از آسمان كشور انجام مي‌شود و بيش از نيمي از كشور در صحنه رزم ما قرار دارد. همچنين ده‌ها فروند هواپيماي سنگين در اين رزمايش شركت دارند و يگان‌هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح تحت كنترل شبكه‌ يكپارچه هستند و در اين رزمايش شركت كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء در ادامه با تاكيد " مجدد بر ماموريت اصلي اين قرارگاه يعني حفاظت از قلمروي هوايي كشور" تصريح كرد: يگان‌هاي مختلف پدافند هوايي در سطح نيروهاي مسلح كشور تحت كنترل عملياتي اين قرارگاه هستند و هدايت تمركزي بر روي همه‌ اين‌ها از سوي مركز پدافند هوايي كل كشور انجام مي‌شود و كليه اين يگان‌ها از سوي اين مركز كنترل مي‌شوند.

وي اضافه كرد: در اين رزمايش همچنين هدايت غيرتمركزي را در بخش وسيعي از كشور انجام خواهيم داد. در اين رزمايش كه بيش از نيمي از فضاي كشور را به خود اختصاص مي‌دهد، رزم‌گاه‌هايي نيز داريم كه توسط شبكه يكپارچه در مركز عمليات پدافند هوايي كل كشور به صورت هدايت مركزي و غيرمركزي كنترل مي‌شود.

وي همچنين درباره‌ تجهيزات و سيستم‌هاي جديد آزمايش شده در اين رزمايش عنوان كرد: در رزمايش مدافعان آسمان ولايت اكثر قريب به اتفاق سيستم‌هاي ما براي جنگ نامتقارن بهينه‌سازي شده است. سيستم‌هايي را نيز داريم كه توليد و نوسازي شده‌اند و مي‌توان گفت بيشترين حجم نوسازي و بهينه‌سازي سامانه‌ها را داريم كه همگي آن‌ها متناسب با دفاع غيرمتقارن هستند.

فرمانده سابق نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سوالي درباره خريد تجهيزات جنگي از خارج از كشور خاطرنشان كرد:‌ امروز بخش عمده‌ نيازمندي‌هاي خود را در داخل كشور تامين مي‌كنيم و توانايي اين كار را داريم و در عين حال با برخي از كشورها نيز قراردادها و توافقاتي داريم.

ميقاني در برابر اين سوال كه آيا ايران تجهيزاتي نظير سپر ضد موشكي دارد يا خير؟ پاسخ داد: ما طرح‌هايي براي حفاظت از مناطق حساس و حياتي خود داريم كه در حال حاضر نيز مستقر هستند.

وي همچنين پيام رزمايش آسمان ولايت را " صلح،‌دوستي و امنيت" عنوان كرد و گفت: ملت ايران همواره ملتي صلح‌جو و صلح‌طلب بوده است و هميشه نيز به دنبال صلح و آرامش هستند كه در اين زمينه به ويژه كشورهاي منطقه دوست و برادر ما هستند.

ميقاني در بخش اول سخنان خود نيز با تاكيد بر توانمندي نيروهاي مسلح ايران در امر دفاع تاكيد كرد: اگر تعرضي انجام شود، جواب دندان‌شكني به دشمنان خواهيم داد و آن‌ها را غافل‌گير و پشيمان خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) با اعلام خبر آغاز رزمايش « مدافعان آسمان ولايت» از ذكر مدت اين رزمايش و زمان پايان آن خودداري كرد و افزود: اين رزمايش هم اكنون آغاز شده و طي چند روز آينده به پايان خواهد رسيد.

وي با بيان اين‌كه " يكي از برنامه‌هاي سالانه قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء انجام رزمايش است" افزود: اين رزمايش در بخش وسيعي از فضاي كشور انجام مي‌شود و تعداد قابل توجهي از پايگاه‌هاي هوايي نيروهاي مسلح و ده‌ها فروند هواپيما و بخش وسيعي از نيروي هوايي كشور در آن شركت دارند.

وي رزمايش مدافعان آسمان ولايت را داراي سه مرحله توصيف كرد و گفت: در مرحله اول دشمن فرضي اقدام به شناسايي منطقه عمليات و انجام اقدامات ضدالكترونيكي و نيز جمع‌آوري اطلاعات مي‌كند و نيروهاي خودي نيز به شناسايي دشمن و ايجاد اخلال روي سامانه‌هاي راداري و سامانه‌هاي دشمن فرضي مي‌پردازند و جمع‌آوري اطلاعات نيز انجام مي‌شود.

ميقاني ادامه داد: در مرحله‌ دوم دشمن به سيستم‌هاي پدافند هوايي و رادراهاي ما حمله مي‌كند كه نيروهاي خودي با آن‌ها به مقابله مي‌پردازند. در مرحله‌ نهايي نيز دشمن به مناطق حساس ما حمله مي‌كند كه ما با كليه سامانه‌هاي دفاعي خود و دشمن مقابله مي‌كنيم.

فرمانده‌ قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) ماموريت اصلي اين قرارگاه را دفاع از آسمان كشور عنوان كرد و افزود: اين ماموريت از سوي يگان‌هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح انجام مي‌شود. در اين قرارگاه از يگان‌هاي مختلف نيروهاي مسلح اعم از نيروي هوايي ، زميني و دريايي ارتش و هم‌چنين سپاه و حتي بسيج و ناجا در امر حفاظت استفاده مي‌كنند.

وي ادامه داد: در اين راستا ممكن است مثلا همكاري نيروي بسيج در امر تجهيزات نباشد، ولي از آن‌ها براي به عنوان ديده‌بان استفاده شود.

وي در ادامه با بيان اين‌كه " در مناطق مختلف و حتي همين امسال رزمايش‌هاي مختلفي را به صورت تك نيرويي داشتيم" خاطرنشان كرد: رزمايش مدافعان آسمان ولايت براي اولين بار از سوي مجموعه پدافند هوايي كشور انجام مي‌شود.

ميقاني درباره‌ اهداف اين رزمايش اظهار كرد: يكي از اهداف مهم اين رزمايش هماهنگي بين يگان‌هاي مختلف پدافند هوايي نيروهاي مسلح است كه از يك شبكه‌ يكپارچه‌ مركزي تبعيت مي‌كند. تمرين طرح‌هاي پدافند عامل و غيرعامل نيز از ديگر اهداف اين رزمايش محسوب مي‌شود.

وي تمرين تاكتيك‌هاي دفاع در جنگ‌هاي ناهمطراز را از ديگر اهداف اين رزمايش عنوان كرد و افزود: برخي سامانه‌هاي دفاعي در داخل كشور بهينه‌سازي و نوسازي شده است كه در اين رزمايش آزمايش ميداني بر روي آن‌ها انجام مي‌شود.

وي افزود: يكي از اهداف اصلي اين رزمايش در پرداختن به آموزش است و در اين همايش دانش و تجربه به جوانان منتقل مي‌شود و در نهايت نيز به دنبال ارتقاي توان رزمي و دفاعي كاركنان هستيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن