تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817194683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي:/كامل/ *متكي به آلمان مي‌رود *انتظار داريم آژانس تحت فشارهاي بيروني قرارنگيرد *هنوز نكات بسيار مهمي در توافق‌نامه امنيتي عراق ـ آمريكا وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قشقاوي:/كامل/ *متكي به آلمان مي‌رود *انتظار داريم آژانس تحت فشارهاي بيروني قرارنگيرد *هنوز نكات بسيار مهمي در توافق‌نامه امنيتي عراق ـ آمريكا وجود دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: مذاكرات ايران با 1+5 در فضايي سازنده بين جليلي و سولانا و در سطوح ديگر رو به پيشرفت است.

به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن قشقاوي، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان صبح دوشنبه در جلسه‌ي هفتگي خود با خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي با اشاره به روند مذاكرات ايران و 1+5 با بيان اين مطلب ادامه داد: به عهده‌ي طرفين است كه جزئيات را منتشر كنند؛ اما اين مذاكرات رو به پيشرفت است و اميدواريم با تداوم مذاكرات مشكلات حل و فصل شود.

وي هم‌چنين در پاسخ به سوالي در مورد گزارش آتي البرادعي و اين كه آيا ايران به مطالعات ادعايي پاسخ داده است يا خير؟ گفت: اجازه دهيد تا گزارش البرادعي منتشر شود و بعد از انتشار آن ارزيابي و مواضع خود را اعلام مي‌كنيم؛ آنچه كه مهم است و ما همواره بر آن تاكيد داشتيم كه در كار با آژانس بر اساس رويكرد حقوقي و در چارچوب پادماني و توافق حقوقي پيش مي‌رويم.

او تاكيد كرد: بر اين اساس مداليته‌اي طراحي شد كه به سرانجام رسيده و ما آمادگي داريم در چارچوب پادماني همكاري‌هاي خود را ادامه دهيم.

قشقاوي با تاكيد بر اين كه انتظار ما از آژانس اين است كه براساس رويكرد فني و سازماني خود عمل كند و تحت تاثير فشارهاي بيروني و مشخصا آمريكا قرار نگيرد، خاطرنشان كرد:‌ ممكن است كه فشار بر برخي عناصر آژانس در آستانه‌ي حل و فصل مسائل تشديد شود، اما ما انتظار حفظ اعتبار آژانس را داريم و انتظار داريم كه براساس قواعد بين‌المللي و پادماني عمل كند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد روند جديد مذاكرات ايران و آمريكا بر سر موضوع عراق و اظهارات اخير وزير امور خارجه‌ي اين كشور اظهار كرد: روال گذشته اين بوده كه اين مساله با درخواست دولت عراق و در چارچوب رايزني براي صلح و ثبات بيش‌تر در عراق شكل مي‌گرفته و قبلا بر اين اساس درخواستي از طرف دولت عراق مطرح مي‌شد و پس از موافقت ايران، برنامه انجام مي‌شد. اجازه دهيد ببينيم اين بار چه مي‌شود.

قشقاوي در ادامه در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايسنا ، در مورد اين كه در سفر اخير معاون رييس‌جمهور عراق به تهران بحث توافق‌نامه‌ي امنيتي بغداد ـ واشنگتن مطرح شده است يا خير؟ گفت: حاكميت ملي عراق و حفظ آن براي ما مهم است و ما همواره معتقديم كه زمينه‌اي فراهم شود تا وضعيت عراق اشغال‌ شده تبديل به اعمال حاكميت ملي اين دولت و كشور شود.

وي ادامه داد: مراجع، گروه‌هاي موسس و شخصيت‌هاي عراقي مواضع مختلفي را در مورد اين موضوع بيان كردند اما هنوز نكات بسيار مهمي در اين توافق‌نامه‌ است كه هنوز حل و فصل كامل در اين‌باره صورت نگرفته است.

به گفته‌ي او برنامه‌ي ديدار با ايرانيان طبق معمول سه سفر گذشته انجام مي‌شود.

وي اظهار اميدواري كرد كه مساله‌ي ويزاي رييس‌جمهور و همراهانش به زودي حل شود و افزود: سال‌هاي گذشته نيز اين چنين بوده كه بيش‌تر با هدف تاثير كم ‌ايذايي در برنامه‌ريزي‌هاي سفر صورت مي‌گيرد كه اميدواريم زودتر حل شود.

قشقاوي در مورد احتمال سخنراني رييس‌جمهور در دانشگاه‌هاي آمريكا نيز گفت: جزئيات اين برنامه متعاقبا اعلام مي‌شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان سپس در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در مورد ادعاهاي يك روزنامه مبني بر مفقود شدن بخشي از اورانيوم در نطنز گفت: اين ادعاي روزنامه‌ي ديلي تلگراف بوده كه روز گذشته مليسا فلمينگ سخنگوي آژانس رسما اين ادعا را تكذيب كرد.

وي ادامه داد:‌ در آستانه‌ي انتشار گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روزنامه‌هاي صهيونيستي تلاشي براي جنگ سرد رسانه‌يي عليه ايران صورت مي‌دهند كه همواره اين ادعاها كذب است.

به گفته‌ي او تمام مواد هسته‌يي ايران در نظنز تحت كنترل، نظارت و مهر و موم آژانس است.

قشقاوي خاطرنشان كرد: آژانس از سه طريق نصب دوربين در سالن‌هاي اصلي، بازرسي‌هاي عيني ‌و مهر و موم مواد نظارت خود را اعمال مي‌كند و بارها البرادعي اعلام كرده كه اين مواد انحرافاتي به سمت نظامي نداشته؛ بنابراين اين‌ها فضاسازي است كه قبل از ما سخنگوي البرادعي آن را تكذيب كرد. ما و شما به اين فضاسازي‌ها كه كذب و بي اساس است عادت داريم.

وي اين فضاسازي‌ها را براي انحراف افكار عمومي نسبت به ساير مسائلي كه غرب با آن‌ها درگير است عنوان كرد و گفت: اين اقدامات كارهاي رسانه‌يي حساب شده در چارچوب جنگ سرد رسانه‌يي است.

خبرنگار ديگري از قشقاوي در مورد احتمال منفي بودن گزارش و موضوع ايران در قبال آن پرسيد كه وي در پاسخ گفت:‌ نبايد در اين‌باره پيش داوري كنيم. فرصت وجود دارد كه بعد از دريافت گزارش موارد مثبت و منفي احتمالي در آن را تجزيه و تحليل كنيم و پس از آن مواضع‌مان را اعلام مي‌كنيم.

خبرنگاري نيز از سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در مورد اجلاس احتمالي گروه 1+5 با ايران در حاشيه‌ي اجلاس نيويورك پرسيد كه وي در پاسخ گفت: از چنين چيزي اطلاعي ندارم و بايد زمان بگذرد طبيعت اجلاس‌ها اين گونه است كه ممكن است مذاكرات رييس‌جمهور و وزير امور خارجه با برخي اعضاي 1+5 در دستور كار باشد و اجلاس مجمع عمومي فرصتي است كه چنين مذاكراتي شكل مي‌گيرد.

در ادامه اين نشست خبري خبرنگاري از قشقاوي در مورد موضع ايران در قبال مساله‌ي گرجستان و روسيه و تاثير اين مساله در تعامل 1+5 با ايران پرسيد كه وي در پاسخ گفت: حوادث يك ماه اخير قفقاز در كشورهاي منطقه و همسايه تاثيرگذار است. درك مشترك در منطقه بر پايه‌ي گفت‌وگوهاي دو جانبه و چندجانبه به منظور رسيدن به چارچوب مناسب همكاري‌هاي منطقه‌يي صورت مي‌گيرد كه در اين زمينه ديپلماسي قفقازي ايران فعال شده است.

وي ادامه داد: حلقه‌ي اول اين رايزني‌ها در ديدار متكي در مسكو و باكو با همتايان خود شكل گرفته كه مورد استقبال هر دو طرف واقع شده است و هر دو طرف ابتكارات ايران براي صلح و ثبات منطقه‌يي و رسيدن به يك همكاري منطقه‌يي براي حل مسائل را قبول دارند. اين گفت‌وگوهاي محتوايي و جدي بايد تداوم داشته باشد و از ظرفيت‌ها و تعهدات اروپا نيز در اين چارچوب بايد استفاده كنيم.

قشقاوي بر اين اساس از سفر چند ساعت آينده متكي به آلمان و ملاقات با وزير امور خارجه‌ي اين كشور و نيز از سفر اعضاي وزير امور خارجه‌ي ارمنستان به تهران در چارچوب تداوم بحث‌هاي منطقه‌يي خبر داد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور ادامه داد: اين فعاليت ديپلماتيك براي صلح، ثبات و به آرامش رسيدن منطقه است و در اين چارچوب به همكاري با كشورهاي ديگر ادامه مي‌دهيم و در اين چارچوب تلاش مي‌كنيم مسائل اين منطقه حساس حل شود.

او تصريح كرد: ارتباط دولت‌ها با آمريكا به خودشان مربوط است. در چارچوب منطقه‌يي و رويكردهاي مربوط به آن ما تلاش‌مان را انجام مي‌دهيم كه خوشبختانه دورنماي آن موفقيت‌آميز است و ايران در چارچوب پيشبرد اين هدف موفق بوده و به پيش مي‌رود.

خبرنگاري از قشقاوي در مورد سفر منوچهر متكي به آلمان و احتمال طرح مسائل هسته‌يي پرسيد كه وي در پاسخ گفت: بحث اصلي سفر متكي به آلمان مساله‌ي قفقاز است. در اين سفر يك طيفي از روابط دو جانبه و بين‌المللي نيز مطرح مي‌شود.

وي افزود: قفقاز منطقه‌ي انرژي‌زا و منطقه‌ي انتقال انرژي است كه بايد صلح و ثبات در اين منطقه ادامه يابد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري در مورد اظهارات مقامات روسي مبني بر وتوي قطعنامه‌ي جديد عليه ايران در شوراي امنيت اظهار كرد: اين روزها اظهارات مختلفي از رييس‌جمهور و مقامات دوماي روسيه داشته‌ايم؛ ميزان تاثيرگذاري جزئيات و تحليل‌هاي متفاوتي از طرف رسانه‌ها در اين خصوص اعلام شده است.

قشقاوي هم‌چنين خريد سامانه‌ي موشكي S300 از كرواسي را تكذيب كرد.

وي در مورد بدرفتاري با خبرنگاران در فرودگاه مسكو نيز گفت: خبرنگاران چشم و چراغ ما هستند كه اميدواريم چنين مسائلي پيش نيايد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور با تاييد انتصاب شيخ الاسلام به عنوان قائم مقام وزير امور خارجه گفت: وي از ديپلمات‌هاي كاركشته و با تجربه بوده كه 16 سال معاون سياسي وزير بوده است و نمايندگي مجلس و مدير نمونه را در كارنامه‌ي خود دارد.

او افزود: اميدواريم ظرفيت ارزشمند قائم مقامي وزارت امور خارجه در اختيار ديپلماسي كشور قرار گيرد و از تلاش‌هاي شيخ عطار نيز تقدير مي‌كنيم كه به عنوان سفير جديد راهي آلمان مي‌شود تا ماموريت خود را در جهت تنظيم و تعميق روابط با آلمان به انجام برساند.

يك خبرنگار خارجي از قشقاوي در مورد روابط ايران با چين پرسيد كه وي در پاسخ گفت: همكاري‌هاي ما با چين در حال گسترش است. حجم روابط در سال 2008، بيست ميليارد دلار بوده كه در سال 2009 به 25 ميليارد دلار افزايش مي‌يابد.

وي افزود: حضور دكتر احمدي‌نژاد در اجلاس شانگهاي نقطه‌ي عطفي در روابط ايران با چين بود كه ديدارهاي رييس‌جمهور با رييس‌جمهور چين و حضور در پارالمپيك نيز مثبت بود.

سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد ادعاهاي يك نماينده‌ي مجلس كويت مبني بر حضور 25 هزار نيروي سپاه در كويت نيز گفت:‌ خوشبختانه وي حرف خود را پس گرفته است. روابط خوبي بين ايران و كويت وجود دارد و كارگران و مهندسان ايراني در خدمت رفاه مردم كويت بودند. نقش نيروي كار ايراني در منطقه سازنده بوده و اين ادعايي بي‌اساس است كه قبل از تكذيب ما، خودش اين حرف را پس گرفته است.

قشقاوي هم‌چنين در مورد روابط ايران با آمريكاي لاتين نيز گفت:‌ روند ارتباط با آمريكاي لاتين رو به پيش است كه به عنوان مثال ارتباط با بوليوي و احياي روابط با نيكاراگوئه را مي‌توان مطرح كرد. توانمندي‌هاي فراواني براي همكاري اقتصادي، سياسي و فرهنگي وجود دارد و قراردادهاي خوبي بسته شده است. آمريكاي لاتين از مصنوعات و توانمندي‌هاي ما نيز استقبال كرده و اين منطقه يك پتانسيل فراوان براي گسترش مناسبات دارد كه در اين جهت تلاش مي‌كنيم.

خبرنگاري از قشقاوي در مورد بحث بازرسي نيروهاي اشغالگر در عراق از زوار و خانواده‌هاي ديپلمات‌هاي ايراني پرسيد كه وي در پاسخ گفت: مواردي در اين‌باره پيش مي‌آيد و نيروهاي اشغالگر مشكلاتي را براي برخي زائران و خانواده‌ها ايجاد مي‌كنند كه از دولت عراق انتظار داريم كه چنين مسائلي پيش نيايد و از سفارت عراق در تهران نيز خواسته‌ايم كه حرمت اين افراد حفظ شود.

وي افزود: از زوار نيز خواسته‌ايم با مهيا كردن تمامي مسائل مربوط به سفر بهانه پيش نياورند و سفارتخانه‌هاي دو كشور فعال است تا چنين مسائلي بروز نكند.

قشقاوي در پايان در مورد بحث اسلام ستيزي در اروپا كه توسط برخي موسسات انتشاراتي اين كشور آغاز شده است نيز گفت: امروز همه معتقدند جهان نياز به تفاهم بين اديان، ‌احترام به اعتقادات اشخاص دارد كه اين مساله در قوانين كشورهاي غربي نيز مطرح شده و مورد تاكيد قرار گرفته است؛ روند اسلام ستيزي رابطه‌ي مستقيمي با اعمال تبعيض در كشورهاي غريي دارد. هرچه روند اسلام ستيزي بيش‌تر مي‌شود، مسلمانان در وضعيت بسيار بد تبعيض‌آميز قرار مي‌گيرند.

او افزود: جهان امروز نياز به تحمل، مدارا و گفت‌وگوي بيش‌تري دارد كه اين مساله در روند اسلام‌ستيزي و توهين به اديان تحقق نمي‌يابد. به بهانه‌ي آزادي بيان نمي‌توان به نقض حقوق بشر و مقدسات پرداخت. اين مساله به عنوان يك جنگ رواني و توهين به مقدسات نمي‌تواند به نفع همه‌ي جهانيان و از جمله غرب باشد. اميدواريم از آزادي بيان براي توهين به اديان و به تبع آن گسترش تبعيض سوءاستفاده نشود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن