تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813127843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همكاري هاي نفتي ايران و اكوادور گسترش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: همكاري هاي نفتي ايران و اكوادور گسترش مي يابد
شركت مشترك نفتي ايران و اكوادور تاسيس مي شود
ايران و اكوادور براي تقويت و تعميق همكاري هاي خود در صنايع انرژي توافق نامه امضا كردند.
وزيران نفت ايران و اكوادور با امضاي موافقتنامه اي بر گسترش همكاري هاي دوجانبه در صنايع نفت و گاز تاكيد كردند.
. براساس اين موافقتنامه ايران به آموزش كاركنان صنعت نفت اكوادور پرداخته و در بخش بالادستي و پايين دستي صنعت نفت اكوادور با اين كشور همكاري مي كند.
علاوه براين هيات اكوادوري تفاهم نامه اي را نيز با وزارت صنايع و معادن ايران امضا كرده است كه براساس آن ايران در بخش زمين شناسي و اكتشاف معادن به اكوادور كمك خواهد كرد.
وزير نفت كشورمان در مراسم امضاي تفاهم نامه نفتي با اكوادور با اشاره به توانمندي هاي صنعت نفت كشورمان تصريح كرد : امروز پروژه هاي بزرگي در كشور اجرا مي شود . باوجود تحريم هاي اعمال شده توان توليد نفت ايران به 4 3 ميليون بشكه در روز رسيده و درحال حاضر از توان توليد روزانه بيش از 500 ميليون متر مكعب گاز برخورداريم .
علامحسين نوذري اعلام آمادگي كرد كه ايران حاضر است تمام تجارب و دانش خود را در اختيار كشورهاي ديگر قرار دهد تا با همكاري دوستانه و صميمانه مشكلات صنعت نفت برطرف شود.
وزير نفت افزود : قطعا اكوادور با سابقه 40 ساله در صنعت نفت تجربه بسيار خوبي دارد ولي براساس اين توافقنامه ما قصد آموزش فني كاركنان صنعت نفت اكوادور را داريم و علاوه بر اين هم در بخش بالادستي مانند اكتشاف و توليد و هم در بخش پايين دستي مانند ساخت و تعمير پالايشگاه ها و پتروشيمي به اكوادور كمك مي كنيم .
وي با تشكر از همراهي اكوادور با موضع ايران در نشست اخير اوپك ابراز اميدواري كرد كه تفاهم نامه امضا شده نقطه عطفي در توسعه همكاري هاي دوكشور باشد و همانطور كه روساي جمهور دوكشور ارتقاي روابط را در دستور كار دارند وزيران نفت در تسريع اين مساله اقدام كنند.
وزير نفت اكوادور نيز در اين مراسم با بيان اين كه براي اكوادور بازديد از ايران و حضور در منطقه عسلويه فرصت بسيار خوبي بوده است تاكيد كرد : علاوه بر بازديد از اين مجموعه ها از فعاليت هاي بسيار خوب ايران در زمينه اكتساف معدن و زمين شناسي مطلع شديم .
وي افزود : دو موافقتنامه با دو وزير ايران امضا كرديم كه موافقت براي همكاري در بخش صنايع و معادن و بخش نفت وگاز و پتروشيمي بود.
گالو چيريبوگا ادامه داد : كارهايي كه درحال انجام است براساس سياست هاي دو رييس جمهور براي تعميق روابط دوكشور بوده و به طور حتم انعقاد اين توافقنامه ها كافي نخواهد بود و بايد قدم هاي جدي تري برداشته شود.
وزير نفت اكوادور گفت : انتظار مي رود براي اجرايي كردن مفاد موجود در اين توافق در آينده اي نه چندان دور با ايجاد شركت مشترك نفتي ايران و اكوادور همكاري هاي خود را توسعه دهيم .
وي با دعوت از وزير نفت ايران براي حضور در اكوادور عنوان كرد : مطمئنا ايران با بيش از 100 سال تجربه و سابقه مفيد در صنعت نفت مي تواند براي فعاليت هاي نفتي اكوادور كمك بسيار بزرگي باشد.
سهم شركتهاي خارجي در توسعه فاز 12 پارس جنوبي دو هفته ديگر تعيين مي شود
وزير نفت ايران در حاشيه اين مراسم گفت : مشاركت خارجي در توسعه فاز 12 پارس جنوبي تا دو هفته ديگر تعيين تكليف مي شود .
نوذري درباره آخرين وضعيت پروژه ايران « ال . ان . جي » و فاز 12 پارس جنوبي گفت : سهم شركت هاي اتريشي و آلماني او ام وي و اي او » به منظور سرمايه گذاري در توسعه فاز 12 پارس جنوبي و پروژه ايران ال . ان . جي در دو هفته آينده مشخص مي شود . EON ان و «
وي تصريح كرد : فاز 12 بخش بالادستي ايران « ال . ان . جي » است و هر شركتي بخواهد در اين بخش سهمي داشته باشد بايد در برابر آن در بخش بالادستي سرمايه گذاري كند.
نوذري با اشاره به علاقمندي اتريش و آلمان در اين دو پروژه گفت : قرار است طي جلسه مشتركي طي دو هفته آتي سهم هريك از اين شركت ها مشخص شود تا مطابق سهمشان سرمايه گذاري كنند.
وي افزود : ما در حوزه خزر از توان حفاري برخوردار هستم و با دستگاه نيمه شناور ايران ـالبرز مي توانيم حفاري در اين حوزه را انجام دهيم .
نوذري تاكيد كرد : به نظر مي آيد با حفر اولين چاه ساير مسايل در حوزه خزر آسان تر خواهد شد.
وي همچنين درباره هشدار اخير شركت اتريشي « او ام وي » نسبت به اجراي خط لوله نوبوكو گفت : در مذاكره اخير اين شركت به عنوان رهبر پروژه نسبت به اجرايي شدن اين خط لوله اظهار علاقمندي كرده و صريحا اعلام كردند كه خط لوله نوبوكو بدون ايران اجرايي نيست و قرار است با حضور تيمي از آنها در ايران مذاكرات پيگيري شود.
وي در عين حال هشدار داد كه هر گونه تاخير از سوي اين شركت ها منجر به انتخاب جايگزين برايشان از سوي ايران خواهد شد.
نوذري همچنين از مذاكرات ايران با كوبا براي گسترش همكاري ها در بخش انرژي خبر داد و گفت : كشورهاي آمريكاي لاتين ضمن برخورداري از ذخاير مناسب تمايل سياسي مطلوبي براي گسترش همكاري باما دارند كه هم اكنون در حال مذاكره با كوبا هستيم .
وزير نفت گفت : در حال حاضر ظرفيت ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي همچون گازوييل نفت كوره نفت سفيد و بنزين در حال تكميل بوده و وزارت نفت مشكلي براي تامين سوخت مورد نياز مردم ندارد.
وزير نفت با خبرنگار موج با بيان اين كه در حال حاضر مشكلي براي تامين بودجه واردات بنزين و گازوييل نداريم گفت : تا فرا رسيدن فصل زمستان نيز ذخاير فرآورده هاي نفتي كشور به طور كامل تكميل خواهد شد و مشكلي براي تامين سوخت زمستاني نيروگاه ها و صنايع و ديگر بخش ها وجود ندارد.
رييس هيات مديره شركت ملي نفت ايران در ادامه از درخواست اخير شركت ريلانس هند براي خريد بيشتر نفت خام از ايران خبر داد و افزود : بنابر در خواست اين شركت هندي حجم فروش نفت خام را افزايش داديم درمقابل اين افزايش فروش نفت بنزين بيشتري را از اين كشور وارد نكرده ايم زيرا يكي از سياست هاي كنوني وزارت نفت تنوع بخشيدن به بازارهاي خريد و فروش فرآورده هاي نفتي خام است .
وي تاكيد كرد : از سوي ديگر در خواست هاي جديد شركت هندي براي خريد نفت خام بيشتر از ايران توسعه پالايشگاه هاي نفت و به دنبال آن افزايش ظرفيت پالايشگاهي آنها بوده است .
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن