تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820944600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

***** خام گیاه خواری *****


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: خام گیاه خواری

خامگیاه خواری
آشپزي بدون دود
درآشپزي گياهي از انرژي خورشيد بجاي آتش استفاده مي شود مواد غذايي بكار رفته در تهيه اين نوع غذاها فقط مواد غذايي گياهي و طبيعي مي باشد . كه منبع اصلي و اوليه انرژي سالم و طبيعي در كره زمين هستند و استفاده از اين مواد مغذي راهي مطمئن به سوي سلامتي ، جواني و طول عمر مي باشد . زندگي كردن به شيوه نادرست ديگران اشتباه بزرگي است و به خود تعلق داشتن ، به شكل غير قابل وصفي عالي است .
مي توان انواع غذاهاي گياهي همچون خوراك جوانه ها ‌، سالاد ، نان ، كباب ، بوراني ، دلمه و ساير غذاهاي ابتكاري و پر انرژي گياهي تهيه كرد .
در تهيه غذاهاي گياهي مي توان از حبوبات ، غلات ، ميوه جات ، عسل ، خشكبار ، سبريجات و ادويه جات استفاده كرد . و هر فردي مي تواند با ذوق وسليقه خود انواع غذاهاي گياهي را تهيه و تجربه كند .
-
نان گياهي ، مقداري آرد گندم سبوس دار تازه ، گنجد و كمي نمك را با آب مخلوط كرده و خمير بدست آمده را به صورت ورقه نان در آوريد و در مقابل حرارت آفتاب قرار دهيد و پس از خشك شدن ميتوانيد آن را با عسل يا خرما مصرف كيند .

-
كباب گياهي ،يك ليوان جوانه گندم ، ماش و عدس را چرخ كنيد سپس آنرا با يك قاشق گنجد و كمي پودر بادام و گردو به همراه دو قاشق زرشك و يك پياز رنده شده مخلوط كيند بعد مقداري روغن زيتون بو دار خام و بكر را با كمي آبليموي تازه و نمك كاملا خمير نموده و به شكل مناسب و دلخواه خود درآوريد و سپس مقداري سماق قرمز روي آن بپاشيد و آنرا به همراه سبزيجات تازه و نان و سالاد گياهي بعنوان غذاي كامل ميل كنيد .

-
سالاد گياهي ، مخلوطي از انواع سبزيجات ( گشنيز ، تره ، جعفري ،پيازچه ، خيار ، كاهو ، كدو سبز ، كرفس ، هويچ ، فلفل سبز ، تربچه ، كلم سفيد و قرمز، گل كلم و ساير سبزيجات موجود در بازار ) چند حبه سير له شده ، مقداري گنجد و چند قاشق جوانه گندم ، عدس و ماش را با كمي ابليمو يا آب نارنج طبيعي با چندقاشق روغن زيتون خام و غير تصفيه بو دار را با قدري مغز گردو ، بادام ، بادام زميني كاملا مخلوط كنيد . حالا اين سالاد كامل و مقوي آماده مصرف مي باشد كه ميتوانيد آنرا بعنوان يك وعده غذايي خود ميل كيند يا آنرا با كباب و نان گياهي مصرف كنيد . با توجه به مواد مغذي موجود در اين سالاد ، سالاد گياهي يكي از مهم ترين غذاها در تغذيه گياهي محسوب ميشود و بسياري از نياز هاي غذايي انسان را بتنهايي تامين ميكند . همچنين سبزيجات به علت دارا بودن فيبر حركات معده وروده را تسهيل نموده و عمل گوارش بخوبي صورت ميگيرد و از يبوست نيز كه عامل بسياري از بيماريهاست جلوگيري ميكند .

-
خوراك جوانه ها ( سوپ گياهي ) ، مقداري جوانه گندم ، ماش و عدس را بكوبيد سپس سه عدد گوجه فرنگي و شش حبه سير رنده كنيد بعد اين مواد را با دو قاشق پودر گردو ، كمي آبليمو و زوغن زيتون خام مخلوط نموده و بعنوان يك غذاي كامل ميل بفرمائيد.

-
خوراك جوانه ها ( حليم گياهي ) ، يك ليوان جوانه گندم ، ماش و عدس را بكوبيد و آنرا با قدري پودر بادام و گردو ، دو قاشق گلاب ، سه قاشق عسل مخلوط كنيد بعد كمي دارچين روي آن بريزيد . غذاي شما آماده مصرف ميباشد .

-
بوراني اسفناج ، دو ليوان اسفناج خرد شده رابادو قاشق روغن زيتون كمي آبليمو و چند حبه سير له شده و قدري گردو و بادام نرم شده را با يكديگر مخلوط كرده و حالا بوراني اسفناج را ميتوانيد بعنوان يك غذاي سبك ميل بفرمائيد .


نقش تغذيه در بيماري و سلامتي
در تغذيه سالم و طبيعي از مواد مغذي خام گياهي استفاده ميشود و داراي اثرات وفوائد زير ميباشد :
-
عمل پاكسازي ، سموم و مواد زائدي كه به علت تغذيه نامناسب در طي ساليان سال در بافت هاي بدن انباشته شده است با اصلاح تغذيه در بدن مصرف مي شود و مازاد ان از بدن خارج مي گردد

-
دسترسي به انرژي حياتي ، هر ماده غذايي داراي نوعي انرژي حياتي لازم و ضروري براي حيات انسان است كه در اثر حرارت دادن و سرخ كردن و يا هر نوع تغيير و تحول اين انرژي مي سوزد و مواد سمي و تفاله بر جاي مي ماند .

-
افزايش مقاومت طبيعي بدن ، رعايت تغذيه سالم و طبيعي موجب افزايش مقاومت طبيعي بدن مي گردد و از بروز بيماريها و كسالتها پيشگيري شده و به علاوه بهامر درمان نيز كمك ميكند .

-
كاهش توليد مواد زائد ، ميزان توليد مواد زائد از سوخت و ساز مواد گياهي و غذاي سالم به مراتب از مواد حيواني و پخته و سرخ كرده كمتر است . در نتيجه به اندامهاي دفعي چون كبد و كليه فشار كمتري وارد مي شود و فرآيند متابلوليسم ( سوخت وساز ) بهتر صورت ميگيرد و از انباشته شدن مواد زائد در بافت ها پيشگيري مي شود .

-
سهولت عمل هضم و گوارش ، در تركيب گياهان به ميزان معين فيبر وجود دارد كه عمل هضم و گوارش را تسهيل مي نمايد .

-
مهار نمودن علت بيماري ، تغذيه مناسب و طبيعي غالبا علت بيماري را مهار ميكند و لي داروها معمولا علل بيماريهاي ناشي از سو تغذيه را از بين نمي برند .

-
اثر انجماد و حرارت ، مواد غذايي غالبا در فريزر نگهداري مي شود و منجمد ميگردد و در اثر انجماد تغييراتي در زنجيره شيميايي غذاها ايجاد شده و در نتيجه موجب كاهش انرژي حياتي مي گردد و هنگامي كه غذاي فريزري پخته مي شود بخش ديگري از انرژي كاهش يافته و تغيير و تحولات نامناسب ديگري در غذاها ايجاد مي شود .

-
روش پرورش جانوران ، براي پرورش دامها و طيور معمولا از هورمون ها و گاه غذاهاي غير طبيعي استفاده مي شود كه براي انسان زيان آور است ، اگر چه براي پرورش گياهان نيز از كودهاي شيميايي و هورمون ها استفاده مي شود ولي گياهان نسبت به جانوران توانايي بيشتري در دفع مواد زائد دارا مي باشند .


واكنش اوليه در تغذيه طبيعي
در شروع تغذيه طبيعي ممكن است واكنش هاي نامطبوعي در بدن ايجاد شود كه در هر فردي با فرد ديگر متفاوت است .
بدني كه در طول سالهاي متمادي به نوعي تغذيه بد عادت كرده است در مقابل تغيير نوع غذا واكنش نشان ميدهد كه البته جاي نگراني نيست و چندان طول نمي كشد و عوارض آن برطرف مي شود .
در بعضي از اشخاص حالت عصبي و تغيير خلق و خوي ايجاد مي شود ، نفخ شكم و دل درد يا احساس گرسنگي و گاهي اوقات اسهال ممكن است پيش ايد . البته تمام عوارض فوق در همه افراد پيش نمي آيد و بعلاوه شدت و ضعف عوارض در انسانها متفاوت است .
يكي از دلايل مهم بروز عوارض ، تغيير يك عادت به عادت جديد است و دليل ديگر بعلت پاكسازي بدن از سموم مختلف انباشته شده اندامهاي مختلف مي باشد كه بخصوص توسط كليه ها و كبد دفع مي شود .







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن