تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821147151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن آرمين:هيچ كس به اندازه خاتمي شانس موفقيت در انتخابات را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: محسن آرمين:هيچ كس به اندازه خاتمي شانس موفقيت در انتخابات را ندارد


تهران- خبرگزاري كار ايران
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: بايد با ساز و كار دموكراتيك به اين نتيجه برسيم كدام كانديدا مورد حمايت جامعه است و نبايد بگوييم كسي حق معرفي كانديدا را ندارد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"محسن آرمين در نشست ساليانه اعضاي انجمن اسلامي معلمان استان اصفهان كه با حضور حضرت آيت الله طاهري برگزار شد با بيان اينكه بايد وضع موجود را ارزيابي كنيم و مسووليت‌‏هاي خود را در قبال اين وضعيت بررسي كنيم، اظهار داشت: همه ما به خاطر داريم پس از پايان دوره خدمت دولت اصلاحات و پس از كنار گذاشته شدن اصلاح طلبان از حكومت، افرادي در عرصه قدرت و حكومت حضور يافتند كه شعارشان خدمت به مردم، رسيدگي به مشكلات مردم، حل معضلات اقتصادي و بهبود معيشت مردم بود
وي افزود: آنان معتقد بودند دولت قبل و مجموعه اصلاح طلبان در فكر قدرت بودند و به حل مشكلات مردم نمي‌‏انديشيدند و دغدغه بهبود معيشت مردم را نداشتند و شايد در برخي بخش‌‏ها اين اميد بوجود آمده بود كه اين افراد جديد با توجه به شعارهايي كه مي‌‏دهند بتوانند مشكلات معيشتي مردم را حل كنند.
عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي تصريح كرد: شرايط مساعدي براي اين دولت بوجود آمده بود و تمامي امكانات، عوامل و زمينه‌‏هايي كه مي‌‏توانست براي موفقيت يك دولت تصور شود فراهم بود همچنين براي اولين بار درآمدها و ثروت‌‏هاي ناشي از فروش نفت به رقم هاي باور نكردني رسيده بود تا جايي كه دولت نهم را مي‌‏توان ثروتمندترين دولت در دوران معاصر دانست.
وي با بيان اينكه دولت‌‏هاي گذشته همواره با مشكل محدوديت‌‏هاي ارزي مواجه بودند، اظهار داشت: با افزايش قيمت نفت در دولت نهم، مانعي كه همواره پيش روي توسعه قرار داشت از بين رفت و دولت به عنوان ثروتمندترين دولت تاريخ معاصر مي‌‏توانست با تكيه بر درآمدهاي نفتي به حل مشكلات مردم و تسريع روند توسعه كشور فكر كند.
وي تصريح كرد: بزرگترين دستگاه تبليغات كشور با نفوذ گسترده در خدمت دولت بوده و هست و با حمايت اين دستگاه، دولت مي‌‏توانست با سرعت بيشتري تحقق وعده‌‏ها را جامه عمل بپوشاند و اين مجموعه عوامل شرايط منحصر به فردي ايجاد كرده بود كه كمتر دولتي مي‌‏تواند از آن برخوردار باشد و در عصر حاضر هيچ دولتي مجموعه امكانات دولت نهم را نداشته است.
نايب رئيس مجلس ششم با اشاره به دستاوردهاي دولت نهم با وجود اين حجم از امكانات وسيع افزود: امروزه يكي از مهمترين مشكلات كشور، مساله كمبود برق است و پس از 17 سال در حالي كه گمان نمي‌‏كرديم و جامعه خود را براي چنين اتفاقي آماده نكرده بود با كمبود برق و خاموشي‌‏هاي متناوب روبرو هستيم.
وي تصريح كرد: خاتمي زماني دولت را در دست گرفت كه رابطه ما با جهان خارج در حالت تعليق بود و قيمت نفت به 10دلار رسيده بود و در سال‌‏هاي اوليه كار دولت اصلاحات با خشكسالي‌‏هاي وسيع روبرو بوديم ولي در همان سال‌‏ها و در دوران دولت اصلاحات 8 الي 12 درصد به ظرفيت نيروگاهي كشور افزوده شد.
وي افزود: در آن زمان در شرايطي بوديم كه حتي مي‌‏توانستيم برق صادر كنيم و با توجه به موقعيت ايران و نيازهاي كشورهاي همسايه، ايران مي‌‏توانست با تكيه بر انرژي خورشيدي و فسيلي به كانون انرژي منطقه تبديل شود و صادرات برق جايگزين صادرات سوخت‌‏هاي فسيلي شود.
آرمين در ادامه افزود: متاسفانه در طول چهارسال گذشته با اين حجم از درآمدهاي نفتي حتي يك نيروگاه جديد هم كلنگ نخورده و مواردي كه به بهره برداري رسيده است پروژه‌‏هايي بوده كه از قبل اجرا شده است.
اين فعال سياسي در ادامه تاكيد كرد: كمبود برق نتيجه بي‌‏توجهي‌‏ها و فقدان يك نگاه استراتژيك و صرف درآمدهاي ارزي به امور غير ضروري است كه امروز آسيبي جدي به اقتصاد كشور وارد شده است.
آرمين با اشاره به بحران سوخت زمستان گذشته افزود: در زمستان گذشته تركمنستان درخواست افزايش قيمت مي كند و مذاكراتي بين دو كشور براي بررسي اين مساله آغاز مي‌‏شود كه آقاي كردان از سوي ايران در اين مذاكرات شركت كردند و اين مذاكرات آنچنان دافعه برانگيز بود كه گاز قطع شد.
وي اظهار داشت: عدم توجه به پروژه‌‏هاي توسعه گاز كار را به جايي رساند كه با قطع گاز تركمنستان كه تنها حدود پنج درصد گاز داخلي را تامين مي‌‏كند، با بحران انرژي در كشور مواجه شويم.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب در ادامه گفت: به دليل كمبود آب كشاورزي به بسياري از كشاورزان در شهرهاي مختلف اجازه كشت داده نشد و به جاي آن محصولات كشاورزي را با ارزي كه داشتيم از خارج وارد كرديم و نتايج سو ناشي از ناكارآمدي و ناتواني در مديريت با داشته‌‏هايي كه داريم، پوشانده مي‌‏شود.
وي با اشاره به گزارش وزارت اقتصاد از درآمدهايي كه در بودجه كشور آمده است، تصريح كرد: اگر به درآمدهاي ارزي غيرنفتي كاري نداشته باشيم در اين سه سال شاهد 117 ميليارد دلار درآمد نفتي بوده‌‏ايم كه فقط 96 ميليارد آن در بودجه آمده است و با اضافه كردن پولي كه در اين سه سال از موجودي حساب صندوق ذخيره ارزي برداشت شده است، در مي‌‏يابيم تكليف 28 ميليارد دلار در اين ميان نامشخص است و متاسفانه هيچ كس پاسخگوي اين اختلاف نيست.
آرمين با اشاره به موجودي حساب صندوق ذخيره ارزي اظهار داشت: پيش بيني برنامه چهارم به اين شكل بود كه با نفت 19 دلار حداقل ساليانه 10 ميليارد دلار به اين صندوق اضافه كنيم كه با احتساب افزايش قيمت نفت، در حال حاضر بايد موجودي صندوق دخيره ارزي 50 ميليارد دلار باشد كه اثري از اين موجودي باقي نيست.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به تورم شديد موجود در كشور اشاره كرد و گفت: اقتصاد دانان زيادي نسبت به اثرات افزايش حجم نقدينگي هشدار دادند و نامه 59 اقتصاددان به رئيس‌‏جمهور در خاطر همه هست و امروز نتيجه افزايش نقدينگي و ديگر اقدامات به صورت تورم 27% بر اساس آمارهاي رسمي بانك مركزي پديدار مي‌‏شود و امروزه بر اساس آمارهاي بانك جهاني كه بر اساس آمارهاي رسمي بانك مركزي محاسبه مي‌‏شود ايران در بين 183 كشور جهان به لحاظ تورم در رتبه پنجم قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه دنياي امروز مساله تورم را حل كرده است، تصريح كرد: وقتي ما با تورم 20 درصد در سال گذشته رتبه پنجم را در جهان كسب كرده‌‏ايم نشان دهنده اين واقعيت است كه دنيا با روش‌‏هاي كارشناسي مساله تورم را حل كرده است و در ميان كشورهاي همسايه، حتي پاكستان با وجود وضعيت ناگواري سياسي و اقتصادي، تورم تك رقمي دارد و تورم كشور تركيه كه زماني سه رقمي بود امروز تك رقمي شده است.
آرمين با اشاره به سه برابر شدن هزينه هاي دولت در طي ساليان اخير افزود: سه برابر شدن هزينه‌‏هاي دولت به معناي بزرگ شدن دولت است و اين در حالي است كه مي‌‏گويند با اجراي اصل 44 دولت در حال كوچك شدن است و امروز مي بينيم هزينه‌‏هاي اين دولت كوچك شده سه برابر شده است.
وي در ادامه افزود: ادعا نداريم در گذشته مشكلات اقتصادي نداشته‌‏ايم اما تفاوتي كه مشكلات پيشين با مشكلات امروز دارد اين است كه اگر در گذشته كمبودهايي داشته‌‏ايم با اجراي پروژه‌‏ها و جذب سرمايه گذاري‌‏ها در حوزه‌‏هاي عمراني، صنعتي و... اين اميد را داشتيم كه در سال‌‏هاي آينده كشور از مزاياي اين طرح ها بهره‌‏مند مي‌‏شود و مي‌‏دانستيم پروژه هايي كه اجرا مي‌‏كنيم روزي جواب مي‌‏دهد كما اينكه امروز جواب داده است و اين نتيجه هزينه‌‏هايي است كه در سال‌‏هاي قبل پرداخته شده است.
آرمين به توسعه منطقه گازي پارس جنوبي در طي 8 سال دولت اصلاحات اشاره كرد و گفت: مي‌‏دانستيم با توليدات عسلويه اقتصاد كشور شكوفا مي‌‏شود و تا پايان دوره رياست جمهوري سيد محمد خاتمي 60 هزار شغل در عسلويه ايجاد شد و قرار بود با آغاز ديگر فازها اين ميزان به 120 هزار شغل برسد ولي متاسفانه امروز ميزان اشتغال در عسلويه به 20 هزار شغل كاهش يافته است و در هر بخش نگاه كنيم پي به چنين وضعي مي بريم.
وي با بيان اينكه انرژي هسته‌‏اي حاصل كار و تلاش دولت‌‏هاي مختلف است، تصريح كرد: تا زمان آغاز به كار دولت سيد محمد خاتمي توسعه هسته‌‏اي كشور 20% پيشرفت كرده بود و با آغاز به كار دولت سيد محمد خاتمي با اعتماد سازي و كاهش حساسيت‌‏ها در دنيا طرح انرژي هسته‌‏اي 60% پيشرفت كرد و ما به مرحله توليد اورانيوم رسيديم.
وي اضافه كرد: البته دولت نهم نيز مانند ساير دولت‌‏ها در اين پروژه سهم داشت و سهم دولت نهم رسيدن به مرز غني سازي اورانيوم بود كه حدود 10 درصد از كل پروژه را شامل مي‌‏شود حال بايد مقايسه و بررسي كنيم دولت اصلاحات با چند درصد بحران 60 درصد پروژه را پيش برد و امروز دولت نهم با چه حجم بحران 10 درصد پروژه را به انجام رسانيد.
نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وجه تمايز انقلاب با ديگر انقلاب ها پرداختن به اخلاق، معنويت و دين بود تصريح كرد: انقلاب ما براي انسان هاي گرفتار ماديات در عصر امروز اين پيام را به همراه داشت كه بايد با معنويت آشتي كرد و دين را به متن زندگي وارد كرد.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با بيان اينكه انتخابات پيش رو يك فرصت است افزود: اين انتخابات براي نيروهاي اصلاح طلب كه اهداف خود را مسالمت آميز و قانوني دنبال مي‌‏كنند فرصت است و نيروهايي كه دل در گرو عزت و سربلندي اين كشور دارند بايد به اين ديد به اين انتخابات نگاه كنند و اصلاح طلبان بايد اين انتخابات را فرصت مغتنمي براي نجات كشور بدانند و با عزم پيروزي وارد شوند البته شرايط سخت و دشوار است ولي براي انسان‌‏هاي بزرگ هيچ بن بستي وجود ندارد چون بر اين باورند كه يا راهي خواهند يافت و يا راهي خواهند ساخت.
وي با تاكيد بر اينكه هرگونه استقبال از خروج از انتخابات يك خطر استراتژيك است اظهار داشت: بايد با حفظ اصول و با هدف پيروزي وارد صحنه انتخابات شويم. اصلاح طلبان اكنون دريافته‌‏اند كه پيروزي در اين انتخابات در گرو اجماع است البته اين اجماع به اين معنا نيست كه ديگر گروه‌‏هاي اصلاح‌‏طلب حق معرفي كانديدا ندارند.
آرمين تصريح كرد: بايد با ساز و كار دموكراتيك به اين نتيجه برسيم كدام كانديدا مورد حمايت جامعه است و نبايد بگوييم كسي حق معرفي كانديدا را ندارد.
وي با اشاره به دلايل مناسب بودن خاتمي براي كانديداتوري اظهار داشت: با توجه به وضعيت موجود هيچ كس به اندازه خاتمي شانس موفقيت در انتخابات را ندارد و خاتمي داراي ظرفيت‌‏هايي است كه مي‌‏تواند از موانع رقابت ناعادلانه عبور كند.
عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با اشاره به شرايطي كه بايد كانديداي اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري آتي داشته باشد، تصريح كرد:كانديداي اصلاح‌‏طلبان بايد كسي باشد كه ظرفيت اجماع را داشته باشد و همچنين اين توانايي را داشته باشد كه بتواند در اكثريت خاموش جامعه انگيزه حضور در انتخابات را ايجاد كند و كانديدا و رفتار انتخاباتي اصلاح طلبان بايد به گونه‌‏اي باشد كه حضورشان در جامعه موج ايجاد كند تا با افزايش مشاركت از آراي مردم صيانت شود.
وي در ادامه افزود: همچنين كانديداي اصلاح طلبان بايد از اعتباري بين المللي برخوردار باشد تا بتواند مشكلات را در سطح بين المللي به سرعت كاهش دهد.
آرمين افزود: ما فكر مي‌‏كنيم خاتمي اين شرايط را دارد و بر اين اساس مي‌‏گوييم خاتمي بيايد و نمي‌‏گوييم ديگران نيايند.
وي در پايان اظهار داشت: احزاب بايد از حالت انفعالي خارج شوند و جامعه امروز منتظر فعاليت‌‏ها و فعالان سياسي است.
پايان پيام

كد خبر: 445950
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن