تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812841461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام: كار دولت درباره لايحه حمايت خانواده صدوهشتاد درجه وارونه اطلاع‌رساني شد مسايل حاشيه‌يي وسياسي، اطلاع‌رساني واقعي درباره لايحه را تحت‌الشعاع قرار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: الهام: كار دولت درباره لايحه حمايت خانواده صدوهشتاد درجه وارونه اطلاع‌رساني شد مسايل حاشيه‌يي وسياسي، اطلاع‌رساني واقعي درباره لايحه را تحت‌الشعاع قرار داد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

وزير دادگستري و سخنگوي دولت، علت گنجاندن مواد 23 و 25 در لايحه حمايت خانواده را شمول آنها در بسياري از خانواده‌ها برشمرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، غلامحسين الهام پس از پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در دفاع از موادي كه دولت در لايحه حمايت خانواده گنجانده بود گفت: يكي از سوژه‌هاي جدي سريال‌هاي صدا و سيما طي چند سال گذشته همين مسايل بوده است و اين نشان مي‌دهد كه يك اضطراب در جامعه وجود دارد.

وي با بيان اينكه اين بحث فرهنگي است افزود: وقتي موضوعي مورد توجه مردم قرار مي‌گيرد و بر اساس اين توجه، سوژه‌ها طراحي مي‌شوند، اين نشان مي‌دهد كه يا توليد نگراني مي‌كند يا انعكاس واقعيت؛ در هر دو حالت استمرار اضطراب است. اگر اضطرابي هست بايد كنترل شود و دولت هم به دنبال همين بود يعني به دنبال محدوديت و نظام‌مند كردن مساله بود.

الهام ادامه داد‌: اين مشكلات در جامعه وجود دارد؛ وقتي يك مساله به يك اضطراب عمومي تبديل شود، آن موقع نظام قانوني بايد شفاف و روشن و با اطلاع‌رساني آن‌را مهار و مديريت كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه «چرا در ميان مردم و نخبگان نسبت به اين مواد واكنش منفي ايجاد شد؟» گفت: چون اطلاع‌رساني درست انجام نشد. اطلاع‌رساني بايد شفاف بگويد دولت چه كار كرد؛ مسايل حاشيه‌يي و سياسي، اطلاع‌رساني واقعي درباره لايحه حمايت خانواده را تحت‌الشعاع قرار داد. مساله اين بود كه ضابطه‌اي وجود نداشت و دولت محدوديت ايجاد كرد. اگر اين مساله روشن مي‌شد، اين برداشت‌ها نبود.

الهام اظهار كرد: طوري منعكس كردند كه انگار دولت، محدوديت را برداشته است يعني صد و هشتاد درجه وارونه اطلاع‌رساني شد در حالي‌كه اين‌طور نبود؛ واقعيت اين بود كه محدوديتي وجود نداشت و دولت محدوديت ايجاد كرد.

وزير دادگستري افزود: محدوديت‌ها هر چه وسيع‌تر و دقيق‌تر شود، دولت مشكلي ندارد؛ الان مساله اين است كه محدوديت باشد يا نباشد. ما مي‌گوييم باشد. برويم آن‌را جامع كنيم نه اينكه حذف كنيم. حذف يعني مخالفت با اصل قيد و محدوديت كه دولت هم با اين مخالف است.

الهام درباره ماده 25 كه از لايحه حمايت خانواده حذف شد گفت: شما بايد نگاهي به بازداشتگاه‌ها داشته باشيد و زندانيان ناشي از عدم پرداخت مهريه را ببينيد و بعد بگوييد قانون بايد اصلاح شود؛ اگر قانون محكوميت مالي هم طوري اصلاح شود كه اين مشكل حل شود، چه تضميني براي زنان مي‌ماند كه مهريه خود را استيفا كنند؟ وقتي مرد هيچ مالي ندارد. بخشي از مسايل ناشي از اين است و بخشي از طلاق‌ها هم مبتني بر مهريه‌هاي سنگين است. ما بايد اين را كنترل و مهار مي‌كرديم. بارها گفته‌ام كه دولت از اين ماده به دنبال جلب درآمد نيست.

وي افزود: بحث اين است كه دولت مديريت كند كه مهريه‌هاي غيرواقعي، موهوم و خيالي ايجاد نشود. طرف، مهريه سنگيني را تعهد كند در حالي كه توان پرداخت آن را ندارد و فريبي صورت مي‌گيرد و بعد زندگي پاشيده مي‌شود. بحث كنترل مهريه‌هاي سنگين با هدف جلوگيري از طلاق و حفظ خانواده بوده است؛ البته اين مساله‌اي است كه اميدوارم كار كنند و راه‌هاي جديدتري براي كنترل و جلوگيري از طلاق پيدا كنند.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن