تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816611326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري هفته دفاع مقدس/اجراي 77 برنامه ويژه در هفته دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست خبري هفته دفاع مقدس/اجراي 77 برنامه ويژه در هفته دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس از روز 31 شهريورماه با شعار "دفاع مقدس ديروز، ايران سربلند امروز" و اجراي 77 برنامه ويژه برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتيپ مير فيصل باقرزاده در نشست خبري كه پيش از ظهر امروز در آستانه گراميداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد بر تبيين رمز پيروزي ملت ايران در هشت سال جنگ تحميلي تأكيد كرد و يكي از آثار اين تبيين را بازدارندگي دشمنان ملت ايران دانست.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس با يادآوري شرايط ويژه ملت و كشور ايران در دوران جنگ تحميلي افزود: اين ملت همان ملتي است كه با كمترين امكانات ولي با اتكا به خداي بزرگ و وحدت به دشمنان خود "نه" گفت و بر سر پيمان الهي خود استوار ايستاد و توانست براي همه ملل مسلمان و ديگر ملل آزادي خواه جهان يك الگو باشد.

وي يكي از دستاوردهاي مهم دفاع هشت ساله ملت ايران را مسئله اثبات عدم مشروعيت ساختار نظام بين المللي سلطه دانست كه موجب شد ملتهاي ديگر مانند كشورهاي آمريكاي لاتين، فلسطين، افغانستان و عراق سلطه آمريكا را بر نتابند.

تجليل از دولت نهم براي حمايت از طرحهاي ماندگار در حوزه دفاع مقدس

سردار باقرزاده در ادامه سخنان خود از تلاشهاي دولت نهم در حمايت از طرحهاي ماندگار و عميق در حوزه دفاع مقدس تجليل كرد و از "طرح ساخت مراكز فرهنگي دفاع مقدس" يا "موزه هاي استاني دفاع مقدس" خبر داد كه در اغلب استانها با حمايت دولت در سبد پروژه هاي استاني قرار گرفته است.

وي به مصوبه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي جهت تدريس دو واحد درسي اختياري براي دانشجويان كليه دانشگاههاي كشور اشاره كرد و از موافقت اين شورا با ايجاد هشت كرسي دانشگاهي در مقطع كارشناسي ارشد خبر داد.

سردار باقرزاده ضمن تشريح ويژه برنامه هاي بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و ديگر ارگانها و نهادهاي كشوري، آغاز برنامه هاي هفته دفاع مقدس امسال را با شعار "دفاع مقدس ديروز، ايران سربلند امروز" از روز يكشنبه 31 شهريور اعلام كرد.

اعلام عناوين روزهاي هفته دفاع مقدس

وي به عناوين روزهاي هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: روز يكشنبه 31 شهريور با عنوان "رزمندگان، نوآوري و خودكفايي" نامگذاري شده است كه ضمن برگزاري رژه سراسري نيروهاي مسلح در سراسر كشور، نوآوريها و دستاوردهاي صنعت دفاع كشور تبيين خواهد شد. روز دوشنبه اول مهرماه كه مصادف با شهادت حضرت اميرالمؤمنين علي(ع) است روز "سربازان و شهادت طلبي" نامگذاري شده است و از سربازان نمونه در سراسر كشور تجليل مي شود.

رئيس بنياد حفظ آثار افزود: سه شنبه دوم مهرماه روز" دفاع مردمي، آمادگي و نفوذ ناپذيري" نامگذاري شده است كه براي مردم اهميت موضوع پدافند غيرعامل( دفاع بدون تجهيزات نظامي) تبيين خواهد شد و در روز چهارشنبه سوم مهر كه روز" فرماندهان و ولايتمداري" نامگذاري شده است به تبيين نقش حضرت امام(ره) در طول دفاع مقدس و رابطه مردم و رزمندگان با امام راحل پرداخته خواهد شد.

سردار باقرزاده با اشاره به نامگذاري روز پنجشنبه چهارم مهرماه به عنوان"شهيدان، ايثارگران و عزت آفريني" از اجراي مراسم غبارروبي مزار شهدا و تجليل از شهدا و ايثارگران در اين روز خبر داد و افزود: روز جمعه كه مصادف با روز قدس است "روز جهادگران، اتحاد اسلامي و برادري" نامگذاري شده است كه از جهادگران جهاد سازندگي و همچنين از همه مجاهدان راه آزادي قدس شريف تجليل مي شود. ضمن اينكه اين روز مصادف است با سالروز عمليات ثامن الائمه(ع) كه از فرماندهان شهيد در اين عمليات (نامجو، كلاهدور، جهان آرا، فلاحي و فكوري) تجليل خواهد شد.

وي روز شنبه ششم مهرماه را كه روز "خودسازي و استكبار ستيزي" نامگذاري شده است پايان بخش برنامه هاي هفته دفاع مقدس امسال اعلام كرد كه در آن به تبيين عدم مشروعيت نظام سلطه پرداخته خواهد شد.

اجراي 77 برنامه ويژه در هفته دفاع مقدس

رئيس بنياد حفظ آثار77 عنوان برنامه ويژه هفته دفاع مقدس امسال را كه در 4 حوزه نظامي، ادبي، پژوهشي و فرهنگي-تبليغي-رسانه اي ساماندهي شده است را به غير از برنامه هاي خودجوش مردمي در مدارس و مساجد و مراكز مختلف دانست و افزود: در حوزه نظامي مهمترين برنامه ما رژه نيروهاي مسلح است.

سردار باقرزاده انتشار و توزيع مجموعه كتاب سري دوم "لايه هاي پنهان جنگ" در داخل و خارج از كشور، توزيع اقلام فرهنگي، راه اندازي "زبان عبري" سايت ساجد، برگزاري همايش تجليل از قاريان و حافظان رزمنده قرآن با محوريت جانبازان قطع نخاعي و شيميايي در حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، راه اندازي پايگاه اطلاع رساني قبور شهداي گمنام، تدفين شهداي گمنام در 5 نقطه كشور همزمان با روز شهادت حضرت امام علي(ع) را از مهمترين برنامه هاي بنياد حفظ آثار در حوزه فرهنگي برشمرد.

وي همچنين به ويژه برنامه هاي فرهنگي سپاه، ارتش، جهاد كشاورزي، بنياد شهيد، صدا و سيما، آموزش و پرورش و وزارت دفاع اشاره كرد و توليد مولتي مدياي "اطلس نبردهاي ماندگار" و برگزاري مراسم سالروز عمليات ثامن الائمه(ع) در خوزستان توسط ارتش و برگزاري كنگره سرداران و 3100 شهيد مهندسي رزمي جهاد در مصلاي تهران توسط وزارت جهاد كشاورزي را از مهمترين برنامه هاي اين مراكز عنوان كرد.

سردار باقرزاده با اشاره به ويژه برنامه هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزاري مراسم بزرگداشت شهدا و تكريم افراد فعال در دوران دفاع مقدس در خارج از كشور و ارائه مقالات و چاپ در نشريات و مجلات خارجي را از مهمترين برنامه هاي اين مركز برشمرد.

راه اندازي 30 كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در 30 دانشگاه بزرگ كشور

سردار باقرزاده ضمن اعلام انتشار 30 عنوان كتاب دفاع مقدس (در قالب رمان، خاطره، شعر) از راه اندازي 30 كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در 30 دانشگاه بزرگ كشور خبر داد كه مراسم اصلي آن در دانشگاه تهران با حضور وزير علوم و وزير ارشاد در روز 6 مهرماه برگزار خواهد شد.

وي همچنين چاپ 4 عنوان كتاب خاطرات رزمندگان توسط نيروي انتظامي را از ديگر برنامه هاي هفته دفاع مقدس در حوزه ادبي عنوان كرد.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس انتشار تعدادي از اسناد تجاوز عراق در روزهاي آغازين جنگ از طريق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به آدرسwww.dsrc.ir ، حمايت از راه اندازي كانون فرهنگي دفاع مقدس در 130 دانشگاه كشور توسط بسيج دانشجويي، چاپ يك جلد كتاب با عنوان "اطلس نيروي هوايي" توسط ارتش را از مهمترين برنامه ها در حوزه پژوهش برشمرد.

رونمايي عكسهاي منتشر نشده مقام معظم رهبري در كردستان

همچنين در اين نشست برخي از عكسهاي منتشر نشده از حضور مقام معظم رهبري در منطقه كردستان در سال 59 رونمايي شد كه اين تصاوير توسط سردار حميدرضا حسين آبادي رئيس سازمان مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي برداشته شده است كه وي در زمان جنگ به عنوان رزمنده در منطقه سرپل ذهاب حضور داشت.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 409]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن