تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813140316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري برنامه‌هاي هفته دفاع‌مقدس برگزار شد؛ نقش رهبرمعظم انقلاب دردفاع‌مقدس تبيين مي‌شود طرح اعطاي نشان شجاعت به رزمندگان به دليل محدويت مالي محقق نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نشست خبري برنامه‌هاي هفته دفاع‌مقدس برگزار شد؛ نقش رهبرمعظم انقلاب دردفاع‌مقدس تبيين مي‌شود طرح اعطاي نشان شجاعت به رزمندگان به دليل محدويت مالي محقق نشده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس، امروز در يك نشست خبري، برنامه‌هاي گراميداشت هفته دفاع‌مقدس را تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار سرويس «فرهنگ و حماسه‌» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار ميرفيصل باقرزاده اعلام كرد: اين بنياد حركتي را در جهت تبيين نقش حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در دفاع‌مقدس آغاز كرده است، چيزي كه تاكنون از آن غافل بوده‌ايم.

وي افزود: در اين راستا، هركسي اسنادي در اين رابطه دارد مي‌تواند آن را به بنياد مركزي يا بنياد استان‌ها تحويل دهد.

او‌ همچنين در پاسخ به سؤالي در مورد سرانجام اعطاي «نشان شجاعت» به رزمندگان حاضر در جنگ تحميلي گفت: اين كار طرحي بود كه در دولت قبل مطرح شد و تا مرحله‌اي نيز پيش رفت، البته در دولت نهم نيز پيگيري شد اما ظاهرا برخي محدوديت‌هاي مالي مانع از تحقق اين طرح شده است.

سردار باقرزاده هم‌چنين با اشاره به همزماني هفته دفاع‌مقدس با ماه مبارك رمضان گفت: تبيين رمز پيروزي ملت ايران در دفاع مقدس مي‌تواند به عنوان بازدارندگي در مقابل دشمنان عمل كند. دشمنان به خوبي مي‌دانند اين ملت در جنگ تحميلي با كمترين امكانات در مقابل آنها ايستاد و به الگويي براي ملت‌هاي آزاديخواه تبديل شد.

وي يادآور شد: اگرچه ما مردم ايران در زمان جنگ از نظر اقتصادي و انساني دچار صدماتي شدند اما نتيجه آن همه ايثار، كرامتي است كه براي نسل‌هاي آينده به يادگار خواهد ماند.

وي اثبات مشروعيت‌ نداشتن نظام بين‌المللي سلطه را از دستاوردهاي مهم دفاع‌مقدس دانست و افزود: بر اين اساس كشورهايي كه در مسند داوري و حكميت نشسته‌اند در موضع حق نيستند و حتي شاهديم ملل آزاديخواه آمريكا لاتين خواستار مقابله با نظام سلطه هستند و ملت مقاوم فلسطين نيز مي‌رود تا پرچم عزت و شرف را در سرزمين‌هاي اشغالي به اهتزار در آورد البته نبايد ملت‌هاي عراق و افغانستان را فراموش كرد.

سردا باقرزاده در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حمايت بيشتر دولت از مباحث دفاع‌مقدس گفت: طرح ساخت مراكز فرهنگي يا موزه‌هاي دفاع مقدس در سبد پروژه‌هاي استاني قرار دارد. شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز با تدريس دو واحد درسي آشنايي با دفاع مقدس در كليه‌ دانشگاه‌ها و ايجاد هشت كرسي دانشگاهي مربوط به دفاع مقدس در مقطع كارشناسي ارشد موافق كرده است.

وي در معرفي برنامه‌هاي مربوط به دفاع مقدس گفت: اين برنامه‌ها با شعار «دفاع مقدس ديروز، ايران سربلند امروز» و با رژه‌ نيروهاي مسلح در جوار حرم حضرت امام خميني (ره) از ساعت 8 صبح 31 شهريور آغاز مي‌شود.

وي در مورد نامگذاري روزهاي هفته دفاع مقدس گفت: از روز يكشنبه 31 شهريور تا ششم شهريورماه به ترتيب، رزمندگان، نوآوري و خودكفايي، سربازان و شهادت‌طلبي،دفاع مردمي، آمادگي و نفوذناپذيري،فرماندهان و ولايتمداري،شهيدان، ايثارگران و عزت‌آفريني، جهادگران، اتحاد اسلامي و برادري و خودسازي و استكبارستيزي ناميده شده است.

سردار باقرزاده، برگزاري مراسم رژه نيروهاي مسلح با حضور نيروهاي مسلح كشور در روز آغازين هفته دفاع مقدس،

تجليل از سربازان رده‌هاي مختلف در روز اول مهر توسط تمامي يگان‌هاي نيروهاي مسلح،حضور يگان‌هاي مختلف نيروهاي مسلح در مراسم غبارروبي مزار شهدا در سراسر كشور، تجليل از ايثارگران و رزمندگان در اكثر يگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در طول اين هفته و تجليل از خانواده محترم شهدا در يگان‌ها، ارگان‌، نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در طول اين هفته را از برنامه‌هاي حوزه نظامي در هفته دفاع مقدس نام برد.

به گفته وي، در حوزه فرهنگي تبليغي و رسانه‌اي نيز بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، راه‌اندازي «زبان عبري» سايت ساجد، توزيع سري دوم «لايه‌هاي پنهان جنگ» به صورت كتاب و مجموعه نمايشگاهي، توزيع لوح فشرده «اقليم مقاومت و پيروزي و ساير اقلام تبليغاتي» در سراسر كشور، برگزاري همايش تجليل از قاريان و حافظان رزمند قرآن كريم بامحوريت جانبازان قطع نخاعي و شيميايي، انجام تبليغات محيطي در سطح كشور، حمايت از برنامه‌هاي تبليغي تشكل‌هاي مردمي، تهيه و توليد نماهنگ و تيزرهاي تلويزيوني و راديويي به مناسبت هفته دفاع مقدس، هماهنگي جهت پخش برنامه‌هاي مستند تلويزيوني با موضوع دفاع مقدس از صداوسيما، آغاز به كار رسمي پايگاه اطلاع‌رساني «شهداي گمنام» به آدرس www.shohadayegomnam.ir وتشييع و تدفين پيكرهاي مطهر شهداي گمنام هم‌زمان با سالروز شهادت اميرالمومنين (ع) در 5 نقطه از كشور را در برنامه دارد.

او يادآور شد: ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز توليد مولتي مدياي اطلس نبردهاي ماندگار، برگزاري مراسم سالروز عمليات ثامن‌الائمه (ع) در خوزستان، اجراي مسابقات و برنامه‌هاي فرهنگي در كليه رده‌هاي آجا، هماهنگي سخنراني و خاطره‌گويي فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در تهران و استان‌ها قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه، مراكز آموزشي، مساجد، ادارت دولتي، دانشگاه‌ها و مدارس، حضور كاركنان آجا در گلزار شهداي سراسر كشور همراه با مراسم گلباران قبور مطهر شهدا،

ديدار با خانواده‌هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران به صورت سازمان‌يافته ، تهيه برنامه‌هاي مستند كوتاه (10 تا 20 دقيقه‌اي) و پخش آن از تلويزيون، برپايي محفل انس با قرآن در ايام ماه مبارك رمضان (مصادف با ايام هفته دفاع مقدس)

و برپايي مسابقات فرهنگي را خواهد داشت.

اجراي مسابقات و برنامه‌هاي فرهنگي در كليه رده‌هاي سپاه و بسيج، هماهنگي سخنراني و خاطره‌گويي فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در تهران و استان‌ها قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه، مراكز آموزشي، مساجد، ادارت دولتي، دانشگاه‌ها و مدارس، حضور كاركنان سپاه و بسيج در گلزار شهداي سراسر كشور همراه با مراسم گلباران قبور مطهر شهدا، حضور در مراسم رژه رسمي 31 شهريور طبق دستورالعمل مربوطه، انجام تبليغات محيطي دفاع مقدس در ميادين اصلي شهرها، خيابان‌هاي پرتردد، بازار و مساجد و روي اتوبوس‌هاي شركت واحد در تمامي شهرستان‌ها، ديدار با خانواده‌هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران به صورت سازمان‌يافته به ويژه در نقاط دوردست و روستاها، برگزاري گردهمايي رزمندگان دفاع مقدس به منظور تجديد خاطرات و تجليل از آن‌ها در استان‌ها، برگزاري نمايشگاه‌هاي عكس، كتاب و محصولات فرهنگي دفاع مقدس در مساجد و محله‌ها (بسيج)، برگزاري محافل خاطره‌گويي و دفاع مقدس و شهدا در پايگاه‌ها و مساجد سراسر كشور (بسيج) و

تجليل از ايثارگران و حماسه‌آفرينان دفاع مقدس در سازمان‌ها و نهادها از طريق بسيج اين مراكز (بسيج) هم از جمله برنامه‌هايي است كه به گفته سردار باقرزاده توسط سپاه اجرا خواهد شد.

به گفته وي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز برپايي نمايشگاه‌هاي فرهنگي و دفاعي، تجليل از شهدا، ايثارگران و جانبازان وزارت دفاع، برگزاري مراسم ويژه بزرگداشت دفاع مقدس در وزارتخانه را براي هفته دفاع مقدس در نظر گرفته است و صدا و سيما نيز برنامه‌هاي مختلفي در اين هفته پخش خواهد كرد.

وي در ادامه گفت: غبارروبي مزار شهدا و حرم شهداي گمنام در تهران و تمام شهرستان‌ها در روز پنج‌شنبه هفته دفاع مقدس،

حمايت از برگزاري يادواره شهدا در سراسر كشور، انجام ويژه برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس در خصوص جانبازان، آزادگان و شهدا هم از جمله برنامه‌هاي اين هفته است.

سردار باقرزاده اظهار كرد: وزارت جهاد كشاورزي نيز برگزاري سمينار فرماندهان جنگ با حضور 500 نفر به همراه ديگر مسووليت كشوري و لشكري، برگزاري كنگره سرداران و 3100 شهيد مهندسي رزمي جهاد با حضور شش هزار نفر در مصلاي بزرگ تهران، تجليل از 10 ايثارگر نمونه در سراسر كشور، برگزاري مراسم ضيافت نور با حضور 700 نفر خانواده‌هاي معظم شهدا، حضور بر مزار شهدا و اهداء گل،، ديدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و ... در طول سال به خصوص ايام هفته دفاع مقدس را خواهد داشت.

به گفته وي، برپايي نمايشگاه عكس و پوستر هشت‌سال دفاع‌مقدس در ادارات و مدارس، بيان خاطرات رزمندگان و ايثارگران دوران دفاع مقدس در مدارس و ادارات، تجليل و تكريم ايثارگران فرهنگي، پخش سرودهاي حماسي و مارش نظامي دوران دفاع مقدس در ساعات زنگ تفريح مدارس، بازيد و ديدار دانش‌آموزان و فرهنگيان از خانواده معظم شهدا و جانبازان، غبارروبي و عطرافشاني گلزار مطهر شهداء با حضور دانش‌آموزان و فرهنگيان، اختصاص موضوع انشاء به موضوعات جنگ و دفاع مقدس و قرائت وصيت‌نامه‌هاي شهداي دانش‌آموز و فرهنگي در مدارس از برنامه‌هاي آموزش و پرورش است.

او ادامه داد: برگزاري مراسم در قالب سمينار و بزرگداشت در خارج از كشور،برگزاري همايش‌هاي منطقه‌اي و تكريم افراد فعال و موثر در دوران دفاع مقدس در خارج از كشور، ديدار با خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران در داخل كشور و حضور در آسايشگاه جانبازان و تكريم ايشان در داخل كشورهم از برنامه‌هاي ط) سازمان فرهنگ و ارتباطات است.

وي در بخش ديگري از سخنانش، حمايت و انتشار 30 عنوان كتاب دفاع مقدس (در قالب رمان، مجموعه داستان، مجموعه شعر، مجموعه اشعار جشنواره شانزدهم، خاطره و 10 اثر از سري كتب‌هاي فاتحان خرمشهر)،برگزاري مراسم رونمايي از كتب در ستاد كل نيروهاي مسلح با حضور رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در يكي از روزهاي پاياني هفته دفاع مقدس، راه‌اندازي 30 كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در 30 دانشگاه بزرگ كشور نيز از ديگر اين برنامه‌هاست.

سردار باقرزاده گفت: نيروي انتظامي جمهوري اسلامي نيز چاپ چهار عنوان كتاب از خاطرات رزمندگان را در برنامه كاري خود دارد.

به گفته وي، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس همچنين تعدادي از اسناد تجاوز عراق در روزهاي آغازين جنگ را از طريق سايت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس به آدرس www.dsrc.ir منتشر خواهد كرد. برگزاري دوره‌هاي عمومي آشنايي جوانان با دفاع‌مقدس و حمايت از راه‌اندازي كانون فرهنگي دفاع مقدس در 130 دانشگاه كشور طبق توافق به عمل آمده توسط بسيج دانشجويي و بنياد نيز از ديگر برنامه‌هاي بنياد است.

در پايان اين نشست خبري، همچنين از عكس مربوط به حضور حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معطم انقلاب اسلامي در سرپل ذهاب و ارتفاعات دالاهو و در جمع عشاير منطقه غرب در دفاع مقدس كه توسط سردار حميدرضا حسين‌آبادي رييس ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا گرفته شده، رونمايي شد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن