تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815613825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون صنايع دستي بوشهر: عبابافي مستند نگاري شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون صنايع دستي بوشهر: عبابافي مستند نگاري شد
معاون هنرهاي سنتي وصنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر گفت: كار مستندنگاري رشته عبابافي اين استان در قالب تهيه فيلم پايان يافت.


احمد دهاز يكشنبه درگفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود:مستندسازي رشته هاي صنايع دستي درحال منسوخ شدن با اولويت رشته هاي بومي امسال در دستور كار اين معاونت قرار گرفته است كه باتوجه به اهميت رشته عبابافي، ابتدا مستند اين رشته تهيه شده است.
وي اضافه كرد: اين فيلم كه تهيه آن از ابتداي امسال آغاز شده است، در دست بازنگري و انجام مراحل نهايي است.
دهاز اضافه كرد: مستند نگاري رشته عبابافي با استانداردسازي مهارت هاي آموزشي براي هنرجويان مشتاق و با همكاري دانشگاه آزاد اسلامي و بخش خصوصي انجام شده است.
وي با بيان اينكه عبابافي يكي از رشته هاي داراي بازار فروش ولي فراموش شده استان بوشهر است، اظهار داشت: در مستندنگاري رشته هاي صنايع دستي مراحل كار، تعداد بافندگان، ابزار جانبي و گارگاههاي فعال در قالب يك برنامه پژوهشي تهيه و عرضه مي شود.
دهاز،مستندنگاري را زيرمجموعه اي از برنامه ثبت ميراث ناملموس صنايع دستي ذكر كرد و افزود: رشته گره چيني و لنج سازي از ديگر رشته هاي بومي و در حال فراموشي است كه مستندسازي آنها در نيمه دوم امسال انجام خواهد شد.
وي گفت: اجراي اين طرح براي همه رشته هاي در حال فراموشي در حفظ، احيا و توسعه اين رشته هاي بسيار تاثيرگذار است.
دهاز افزود:هم اكنون تعداد انگشت شماري صنعتگر در روستاي كردوان شهرستان دشتي در رشته عبابافي فعاليت مي كنند كه توليدات آنان بصورت پراكنده در داخل و خارج كشور به فروش مي رسد.
ك/3 7209/539/675 شماره 201 ساعت 11:56 تمام
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن