تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812616156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سال تحصيلي جديد حوزه‌هاي علميه خواهران سراسر كشور آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سال تحصيلي جديد حوزه‌هاي علميه خواهران سراسر كشور آغاز شد
گروه خبرنگاران افتخاري / مهدي نيكبخت: حوزه‌هاي علميه خواهران سراسر كشور، سال تحصيلي جديد را با پيام آيت‌الله شرعي آغاز كردند.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در قم، بنا به اعلام معاونت آموزش مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران روز شنبه 23 شهريورماه 1387 سال تحصيلي جديد حوزه‌هاي علميه خواهران به طور رسمي آغاز شد.

در بخشنامه معاون آموزش مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران كه خطاب به مديران مدارس سراسر كشور صادر شده، آمده است:

با احترام و عرض تبريك به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان، ماه ضيافت الهي و فرا رسيدن سال جديد تحصيلي، به پيوست پيام مدير محترم مركز حضرت آيت‌الله شرعي«دامت بركاته» به مناسبت آغاز سال تحصيلي 88-87 تقديم مي‌شود.

مقتضي است در آئين‌ گشايش سال تحصيلي جديد كه در تمامي مدارس علميه، به صورت همزمان درروز شنبه مورخ 23/6/87 برگزار مي‌شود، پيام معظم‌له قرائت شود.

انتظار مي‌رود با تلاش مداوم و برنامه‌ريزي‌هاي لازم زمينه عملي شدن توصيه‌هاي ايشان فراهم شود. متن پيام آيت الله شرعي به مناسبت آغاز سال تحصيلي 88-87 به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

رَبِّ اَدخِلني مُدخَلَ صدقٍ وَ اخرِجني مُخرَجَ صِدقٍ وَاجعَل لي مِن لَدُنكَ سلطاناً نصيراً

محضر مبارك استادان گرامي، طلاب ارجمند و مديران معزز و كارگزاران شايسته حوزه‌هاي علميه خواهران

با سلام وتحيت

تقارن بهار علم وفضيلت با بهار قرآن، فصل عبوديت وبندگي، رمضان المبارك را به فال نيك گرفته و آغاز سال تحصيلي جديد را به شما گراميان‌ به ويژه طلاب عزيزي كه امسال لباس زيباي سربازي امام عصر «ارواحنافداه» را به تن كرده‌اند، تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم، ضمن آرزوي قبولي طاعات وعبادات، و گرامي داشت ياد و خاطره امام راحل‌ عظيم الشأن‌ و شهداي‌ عالي‌مقام و آرزوي سلامتي مقام معظم رهبري

«مدظله العالي» و علماي اعلام - حفظهم الله تعالي- در آغاز سال تحصيلي88- 87 نكاتي را به عرض شما بزرگواران مي‌رسانم :

نخست؛ نقش و جايگاه رفيع حوزه هاي علميه در پيشرفت وتعالي جامعه و پرورش انسان‌هاي با ايمان بر كسي پوشيده نيست. توجه كنيم كه از ميان همه جوانان مشتاق، تنها شما گراميان، توفيق حضور در سلك شاگردان مكتب اهل البيت عليهم السلام و خوشه‌چيني از خرمن پربار معارف و آموزه هاي وحياني را به دست آورده ايد كه بدون ترديد، شكرگزاري قولي و عملي اين موهبت بس بزرگ و لطف بي نظير از اولين وظايف و تكاليف شما به شمار مي‌رود.

دوم؛ طلاب جوان كوشش كنند در همين آغاز راه، بيان ژرف وجان‌بخش امير دل‌ها مولي الموحدين علي «

عليه السلام» را كه خطاب به كميل بن زياد (ره) فرمود : «يا كميل! ما من حرﻛﺔ الا وانت محتاج فيها الي معرﻔﺔ» ؛ چراغ راه خود قراردهند ودر پي كسب معرفت، در همه ابعاد اين راه پرشكوه برآيند، يعني؛ به اهداف، جايگاه و وظايف طلبگي، و نيز به مراحل پيش روي، معرفت و شناخت پيدا كنند و آفات و آسيب هاي اين راه را بشناسند و با برنامه جامع ونقشه كامل راه، حركتي نو و پر شتاب داشته باشند؛

سوم؛ حضرت حق جل جلاله و اولياء معصوم ما «عليهم السلام» و نيز مردم فرهيخته و شيفتگان مكتب اهل البيت «عليهم السلام» از اساتيد ، طلاب و كاركنان حوزه هاي علميه انتظار دارند به عنوان مروجان معارف الهي همواره به فضايل حميده و زيورهاي اخلاقي آراسته باشند و از باب كونوا دعاة الناس بغير السنتكم، در عمل، مردم را به سوي خوبي‌ها و پاكي‌ها دعوت كنند، با قرآن ودعا ومناجات مأنوس باشند و دوستي داشته باشند و خود را خير خواه و خدمتگزار بندگان خدا بدانند؛ كه اين مهم بايد در رأس برنامه‌هاي ما قرار گيرد.

چهارم؛ امروز بحمدالله به بركت انقلاب اسلامي و خون شهداي عالي مقام، ميهن عزيز اسلامي ما به رشد و شكوفايي تحسين برانگيزي دست يافته و عرصه هاي جديدي به روي بانوان مسلمان گشوده شده و بالتبع انتظار جامعه از بانوان طلبه دوچندان شده است. از اين رولازم است با تلاش و مجاهدت شما بانوان متدين و مجهز شدن به سلاح علم و دانش و فضيلت، به نيازهاي علمي و ديني مردم، پاسخي شايسته و درخور داده شود.

پنجم؛ دشمنان اسلام و نظام مقدس اسلامي با فراخوان همه عِده و عُده خويش و راه‌اندازي ناتوي فرهنگي در تلاشند جوانان اين مرز و بوم را از دامن قرآن و عترت جدا كنند و در اين هجمه گسترده، دختران و زنان به عنوان هدف نخست در معرض خطر بيشتري هستند كه اين مهم تكليف ما را در برنامه‌ريزي هوشمندانه‌تر و كوشش بيشتر براي آگاهي بخشي و تهذيب نسل جوان مضاعف مي‌كند.

ششم؛ استادان، مدرسان، و مديران و كاركنان عالي‌مقام مدارس علميه حتماً توجه دارند كه طلاب عزيز شايسته ترين امانت‌هاي الهي هستند كه بهترين فرصت عمرشان را در اختيار شما عزيزان قرار داده‌اند؛ لذا شايسته است اين فرصت طلايي را مغتنم شمرده و با اهتمام به مطالعه عميق و همه جانبه و به‌كارگيري روش‌هاي نوين آموزشي تربيتي و پژوهشي و اهتمام به سنت‌هاي جاودان حوزه‌‌هاي علميه، ضمن بهبود و ارتقاء كيفيت آموزشي مدارس علميه، به نقش اصلي خود كه همان نقش الگودهي در رفتار و اخلاق طلاب است عنايت بيشتري داشته باشند؛

هفتم؛ هرگز فراموش نكنيم كه صاحب اصلي حوزه هاي علميه امام عصر، حجت حق، بقيه الله الاعظم «روحي و ارواح العالمين له الفداء» هستند و همه كارهاي ما در محضر اوست و بايد همه آرمان و آرزوي ما تحقق آرمان‌هاي الهي و ولايي آن بزرگوار باشد و همواره خود را سرباز پا به ركاب و مطيع محض مولا بدانيم و بكوشيم با اميد به آينده‌اي روشن، جامعه‌اي ديني و مترقي بسازيم و زمينه‌ساز ظهور دولت عدل‌گستر حضرت ولي‌عصر «عجل الله تعالي فرجه الشريف» باشيم.

محمدعلي شرعي

مدير حوزهاي علميه خواهران
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن