تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804099785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي: بي‌توجهي و غفلت از رسانه‌ها خسران بزرگي خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي: بي‌توجهي و غفلت از رسانه‌ها خسران بزرگي خواهد بود
رسانه و فضاي مجازي، جزء لاينفك فعاليت‌هاي فرهنگي نظام در خارج از كشور است و ما براي اين موضوع بايد راهبرد داشته باشيم تا براي هر كشور اين راهبرد را تبديل به راه‌كار كنيم.
آفتاب: دكتر مصطفوي گفت: «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي علاقه‌مند است كه همكاري‌هاي نزديك‌تري را با رسانه‌ها برنامه‌ريزي كند».

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ و انديشه آفتاب، دكتر مصطفوي، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در ضيافت افطاري كه چهارشنبه‌شب در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و به منظور «بررسي ديپلماسي رسانه‌اي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور» برگزار شده‌بود، با بيان اين مطلب اظهار داشت: «ما معتقديم براي اعمال ديپلماسي فرهنگي در خارج از كشور اولاً نياز به طراحي و مهندسي صحيح فعاليت‌هاي فرهنگي است و ثانياً لازم است كه برنامه‌هاي فرهنگي بين دستگاه‌هاي ذيربط هماهنگ باشد».

وي افزود: «به همين دليل ما معتقديم كه در اين مسير بايد يك هم‌افزايي بين اصحاب فرهنگ وجود داشته باشد».

مهدي مصطفوي با بيان اينكه «از نگاه ما فرهنگ به عنوان يك محور قدرت براي تأمين منافع ملي مي‌تواند نقش اساسي داشته باشد و از سوي ديگر بايد اين محور قدرت با ساير مؤلفه‌هاي قدرت كشور هماهنگ باشد»، گفت: «در اين راستا بايد جايگاه فرهنگ در روابط خارجي نظام تعريف شود».

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، جايگاه فرهنگ را به عنوان زيربناي نظام، و نيز عامل مشروعيت نظام در نزد مردم و مسؤولان يك موضوع قطعي دانست و خاطرنشان كرد: «با اين نگاه، بديهي است كه اگر كارگزاران نظام معتقدان به مباني فرهنگي نظام نباشند نمي‌توانند اهداف نظام را تأمين كنند».

وي در عين حال تصريح كرد: «با تمام اين اهميت، ما تاكنون نتوانسته‌ايم از اين مؤلفه آنچنان استفاده كنيم كه در شأن آن باشد».

مصطفوي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري، كه بحث مظلوميت فرهنگ را مطرح نموده‌اند، خاطرنشان كرد: «اگر توجه به فرهنگ در شأن آن بود، امروز نبايد بحث از مظلوميت آن مي‌شد».
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با تأكيد بر اينكه بايد جايگاه ويژه‌اي براي فرهنگ در ذهن و عملمان باز كنيم، به وظايف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اشاره كرد كه بر اساس آن، اين سازمان موظف است ضمن نياز‌سنجي و بررسي خلأها و نيازهاي فرهنگي تك‌تك كشورهاي جهان، توان‌مندي‌هاي فرهنگي داخل كشور را متناسب با نياز هر كدام از آن كشورها، به آن‌ها ارائه كند.

دكتر مهدي مصطفوي با يادآوري اهداف فرهنگي نظام اسلامي در خارج از كشور كه بر اساس آن، نظام بايد بتواند در خارج از كشور براي مخاطبان خود، شناخت، باور و اعتقاد نسبت به اسلام ناب و حقيقت انقلاب و نيز مزيت‌هاي جمهوري اسلامي مثل حكومت ديني و مردم‌سالاري ديني ايجاد كند، تصريح كرد: «براي دستيابي به اين اهداف نياز به هماهنگي كليه دستگاه‌هاي فرهنگي كشور وجود دارد».

معاون سابق وزارت امور خارجه به رويكرد جديدي كه اين سازمان از حدود 6 ماه قبل آغاز كرده اشاره كرد و افزود: «بر اساس اين رويكرد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تلاش مي‌كند تا با همكاري تمام دستگاه‌هاي مرتبط و مسؤول در امر فرهنگ و از جمله وزارت امورخارجه يك راهبرد سه ساله براي فعاليت‌هاي فرهنگي نظام در خارج از كشور فراهم كند».

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، گفت: «براي نيل به اين هدف، با تشكيل 5 كارگروه در 9 منطقه، 5 موضوع را مورد بررسي قرار داديم».

مصطفوي، از «شرايط ديني تبليغي و استراتژي ديني تبليغي نظام در مناطق مختلف جهان»، «فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و راهبرد فرهنگي، هنري نظام براي سه سال آينده»، «فعاليت‌هاي علمي، آموزشي و پژوهشي» و «سازمان‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي و NGOها» به عنوان 4 موضوع نخستي كه در كارگروه‌هاي ياد شده مورد بررسي قرار گرفتند نام برد.

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، «رسانه و فضاي مجازي» را به عنوان محور

” جايگاه فرهنگ به عنوان زيربناي نظام، و نيز عامل مشروعيت نظام در نزد مردم و مسؤولان يك موضوع قطعي است.... “

پنجم بررسي‌هاي راهبردي اين سازمان معرفي و تأكيد كرد: «رسانه و فضاي مجازي، جزء لاينفك فعاليت‌هاي فرهنگي نظام در خارج از كشور است و ما براي اين موضوع بايد راهبرد داشته باشيم تا براي هر كشور اين راهبرد را تبديل به راه‌كار كنيم».

وي تصريح كرد: «اين كارگروه به همان اندازه كه فعاليت‌هاي تبليغي و هنري ارزشمند است، در انجام رسالت ديني و فرهنگي ما نقش ايفا مي‌كند».

دكتر مهدي مصطفوي با بيان اينكه «ما براي تحقق اهداف فرهنگي نظام در خارج از كشور، ارتباط سازمان را با اصحاب رسانه يك نياز و ضرورت مي‌دانيم»، خاطر نشان كرد: «درواقع هدف ما از ارتباط با رسانه‌ها اين است كه رسانه‌ها بتوانند به عنوان بخشي از راهبرد فرهنگي نظام در خارج از كشور عمل كنند».

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با بيان اينكه «اگر ما بخواهيم راهبردي تأثيرگذار، فعال و الهام بخش مطابق آنچه كه در سند چشم‌انداز پيش‌بيني شده، داشته باشيم، بي‌توجهي و غفلت از رسانه‌ها خسران بزرگي خواهد بود»، تأكيد كرد: «با اين نگاه، رسانه‌ها بخشي از راهبرد سه ساله ما هستند و نه موضوعي كه با تغيير مديريت‌ها و بر اساس سلايق مختلف، نگاه متفاوتي نسبت به آن‌ها بشود».

مصطفوي با اشاره به اينكه جايگاه رسانه هر روز مهم‌تر از قبل مي‌شود، اظهار داشت: «تلاش ما اين است كه بتوانيم با شناسايي زمينه‌هاي حضور نظام در كشورهاي مختلف بتوانيم نوع حضور رسانه‌ها در هر كدام از آن كشورها را هم تعريف كنيم».

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با تأكيد بر اين نكته كه ما در حيطه فرهنگ صاحب مزيت هستيم، تصريح كرد: «ما خود را با رسانه‌ها در يك سنگر احساس مي‌كنيم و علاقه‌مند همكاري متقابل هستيم».

وي تصريح كرد: «رسانه‌ها در حوزه‌ بين‌الملل دو فعاليت مهم را مي‌توانند ايفا كنند؛ نخست دفاع از اسلام ناب و ارزش‌هاي اسلامي و تبليغاتي كه ضد ايران اسلامي انجام مي‌گيرد و دوم جريان‌سازي و شناخت ضعف‌‌هاي موجود در ساير كشورها».

دكتر مهدي مصطفوي در بخش پاياني سخنان خود با بيان اينكه امروز نظام به مرزي از بلوغ رسيده كه اين توان را دارد كه بتواند جريان‌ساز باشد، خواستار همكاري برنامه‌ريزي شده با رسانه‌ها براي كمك به نظام جمهوري اسلامي براي جريان‌سازي در سطح جهان شد.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن