تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت اجزای یدكی قلب تا5 سال آینده


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: محققان سلول‌های بنیادی در هنگ‌كنگ و آمریكا در تلاش برای تولید بخش‌های یدكی برای قلب انسان هستند كه طی پنج سال آینده برای آزمایش بر روی انسان آماده خواهند شد.



[تصویر: 100900176968.jpg]

به گزارش ایسنا دانشمندان تاكنون توانسته‌اند عضلات اولیه قلب را از سلول‌های بنیادی تولید كنند، اما تیم هنگ‌كنگی قصد دارد آن را ارتقا دهد تا بتواند جایگزین بخش‌های مختلف آسیب‌دیده قلب در اثر سكته قلبی باشد. آنها همچنین به دنبال ساخت دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب طبیعی هستند.
اندام یا بخشی از بافت كشت شده از سلولهای بنیادی یك انسان می‌تواند در حالت كلی فقط در بدن همان فرد مورد استفاده قرار بگیرد.
این تیم قرار است از خطوط سلولهای بنیادی جنینی تاییدشده انسان برای ساخت این نوارهای عضله قلب انسان و همچنین تنظیم کننده ضربان قلب طبیعی برای افراد مبتلا به آریتمی یا ضربان نامنظم قلب استفاده كنند.
این تیم قرار است در ابتدا این نوارهای عضلانی و تنظیم کننده ضربان قلب را در خوك پیوند زده و در صورت موفقیت، آزمایش‌های بالینی را بر روی انسان آغاز كند كه در آن بخشهایی از قلب با استفاده از سلولهای بنیادی خود فرد كشت شده در آزمایشگاه پیوند خواهد خورد.
به گفته این تیم كه از دانشمندانی از هنگ‌كنگ، موسسه سلولهای بنیادی هاروارد، موسسه ملی بهداشت و دانشكده پزشكی مونت سینای آمریكا تشكیل شده، علت انتخاب خوك برای این آزمایش، شباهت آناتومیکی و کارکردی قلب آن با قلب انسان است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن