تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815429911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سبحاني نيا:طرح تفكيك معاونت ها از رياست جمهوري نبايد با قيد فوريت و بدون كارشناسي تصويب گردد/ نجابت: اين طرح مقطعي براي پاسخگو كردن سازمان تربيت بدني و معاونت گردشگري به مجلس، مطرح گرديده است/ خباز: نمايندگان مسئله خود با مشائي را حل كنند، با ادغام عجولانه سازمان مشكلي حل نمي شود/ كوهكن: ظرفيت تعاملي دولت و مجلس قابليت حل مشكل نظارتي سازمان ها را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سبحاني نيا:طرح تفكيك معاونت ها از رياست جمهوري نبايد با قيد فوريت و بدون كارشناسي تصويب گردد/ نجابت: اين طرح مقطعي براي پاسخگو كردن سازمان تربيت بدني و معاونت گردشگري به مجلس، مطرح گرديده است/ خباز: نمايندگان مسئله خود با مشائي را حل كنند، با ادغام عجولانه سازمان مشكلي حل نمي شود/ كوهكن: ظرفيت تعاملي دولت و مجلس قابليت حل مشكل نظارتي سازمان ها را دارد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در واكنش به طرحي براي الحاق سازمان ميراث فرهنگي به وزارت ارشاد و تاسيس وزارت فرهنگ معتقد بودند اين طرح براي افزايش نظارت مجلس مطرح گرديده اما نبايد عجولانه مورد تصويب قرار گيرد.
سبحاني نيا، نماينده نيشابور و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: طرح تفكيك معاونت گردشگري و ميراث فرهنگي و سازمان تربيت بدني از نهاد رياست جمهوري نبايد با قيد فوريت و بدون كارشناسي دقيق تصويب گردد.

وي افزود: اين طرح براي افزايش نظارت بر معاونت ها مناسب است اما نبايد عجولانه بر بررسي اين طرح پرداخت بلكه با كارشناسي دقيق طرحي را تصويب كنيم كه در طولاني مدت مورد استفاده قرار گيرد.

سبحاني نيا با اشاره به اينكه سازمان تربيت بدني و معاونت گردشگري و ميراث فرهنگي حالت خود مختاري پيدا كردند تصريح كرد: اين دو معاونت در برابر اعمال خود به مجلس پاسخگو نيستند و مجلس نمي تواند از آنها سوال كند، بنابراين با اقدامات كارشناسانه براي پاسخگو كردن اين دو معاونت موافقيم.

* عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي: اين طرح مقطعي براي پاسخگو كردن سازمان تربيت بدني و معاونت گردشگري به مجلس، مطرح گرديده است

نجابت، نماينده تهران و عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: هدف نمايندگان مجلس از اين طرح پاسخگو كردن معاونت گردشگري و ميراث فرهنگي و سازمان تربيت بدني به مجلس در مقابل تصميمات و رفتارهاي خود است.

وي با تاكيد بر اينكه نمايندگان به دنبال افزايش نظارت خود هستند نه فشار سياسي بر دولت تصريح كرد: نمايندگان بايد با كارشناسي بيشتر در صدد تهيه طرحي همه جانبه و افزايش نظارت خود بر همه سازمان ها و معاونت ها باشند.

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر تعامل مثبتي ميان مجلس و دولت وجود داشته باشد، نيازي به مطرح كردن اين طرح ها نيست.

وي با تاكيد بر اينكه اين گونه طرح هاي مقطعي جوابگو نيست خاطرنشان كرد: با تبديل كردن اين معاونت ها به وزارت خانه يا زير مجموعه كردنشان مشكلي حل نخواهد شد.

*مخبر كميسيون اقتصاد: نمايندگان مسئله خود با مشائي را حل كنند، با ادغام عجولانه سازمان مشكلي برطرف نمي گردد

خباز، نماينده كاشمر و مخبر كميسيون اقتصاد نيز گفت: نمايندگان نبايد به دليل مشكلي كه با مشائي پيدا كرده اند، سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي را قرباني كنند.

وي با اشاره به اينكه با اين طرح موافق نيست تصريح كرد: با طرح اين مسئله در مجلس خود به خود تعداد زيادي از دستگاه ها احساس نا امني و تزلزل مي كنند و رخوت و سستي اين سازمان ها را فرا مي گيرد.

خباز خاطرنشان كرد: مجلس ششم دو سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را براي اينكه از جايگاه بالاتري برخوردار گردند در هم ادغام كرد تا كشور بتواند جايگاه گردشگري خود را ارتقا دهد و اعتبارات بيشتري به اين نهاد زير نظر رياست جمهوري اختصاص پيدا كند.

وي افزود: اين طرح بر خلاف اصل 75 قانون اساسي مي باشد چون بار مالي زيادي به دولت تحميل مي كند.

* عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي: ظرفيت تعاملي دولت و مجلس قابليت حل مشكل نظارتي سازمان ها را دارد

كوهكن، عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: ظرفيت تعاملي دولت و مجلس قابليت حل مشكل نظارتي سازمان هاي زير نظر نهاد رياست جمهوري را دارد.

وي افزود: ما قصد ادغام اين سازمان ها در وزارتخانه اي را نداريم كه نيازمند كار كارشناسي باشد بلكه قصد انفصال آن از نهاد رياست جمهوري و الحاق آن به وزارت ارشاد را داريم، بنابراين چارچوب سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي تغييري نخواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه مجلس سازوكار مناسب براي نظارت بر سازمان هاي زير نظر رياست جمهوري را ندارد تصريح كرد: اين سازمان ها با مجلس ارتباط دارند اما نه از نوع رابطه وزارتخانه ها با مجلس از طرف ديگر مجلس نمي تواند روساي اين سازمان ها را تعيين كند./ني
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن