تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خداحافظي رئيس كميته داوران؛ هيچ كسي صندلي عنايت را نمي خواهد!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خداحافظي رئيس كميته داوران؛ هيچ كسي صندلي عنايت را نمي خواهد!
------------

اوضاع داوري فوتبال ايران به هيچ وجه رضايت بخش نيست، اشتباهات فاحش داوري باعث شده طي پنج هفته گذشته اعتراض بيشتر باشگاههاي حاضر در رقابتهاي ليگ برتر به گوش برسد.
با بالا رفتن سطح اعتراضها، اوضاع در فدراسيون فوتبال هم از حالت عادي خارج و ماجراي اشتباهات داوري به صورت ويژه در جلسات هيأت رئيسه مطرح شد تا علي كفاشيان و مهدي تاج به فكر جايگزيني ويژه براي رئيس فعلي كميته داوران باشند تا شايد به اين شكل شوكي به جامعه داوري وارد شود، اما دوستي مسعود عنايت با يكي از اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون باعث شد در جلسه هيأت رئيسه اين ماجرا با مخالفت دو عضو رو به رو شود تا بركناري عنايت با وقفه مصادف شود.
مهدي تاج و علي كفاشيان كه به شدت از ناحيه مديران عامل باشگاهها تحت فشار بودند، به عنايت آخرين فرصت را دادند تا او بتواند اشتباههاي كابينه خود را جبران كند، اما تكرار اشتباه در هفته پنجم باعث شد رئيس و نايب رئيس فدراسيون فوتبال طي تماسي تلفني با يكديگر تصميم به بركناري عنايت بگيرند تا بيش از اين در تنگناي منتقدان قرار نگيرند.
تصميم كفاشيان مبني بر كنار گذاشتن عنايت كاملاً جدي بود، اما انتخاب جايگزين عنايت كاري به مراتب سخت تر از كنار گذاشتن رئيس فعلي كميته داوران است.

*هوشنگ نصيرزاده!
رئيس فدراسيون كه دوستي ديرينه اي با هوشنگ نصير زاده كارشناس داوري فوتبال ايران داشت، در وهله نخست نام او را به زبان آورد، اما مهدي تاج به وي متذكر شد با توجه به تعدد منتقدان نصيرزاده، اين انتخاب مي تواند حواشي بسيار زيادي به دنبال داشته باشد و در اين مقطع اين كار به صلاح نيست. همچنين طبق قوانين بين المللي فيفا نصيرزاده نمي توانست در اين پست حضور يابد، چون رئيس كميته داوران بايد حتماً داور بين المللي بازنشسته باشد.

*پرويز سيار
با كنار رفتن نصيرزاده، گزينه هاي بعدي به ميان آمد كه از اين بين شانس پرويز سيار بيشتر از سايران بود، اما براي انتخاب سيار هم مشكلاتي وجود داشت كه مي توانست در آينده دردسرهايي را براي كفاشيان به بار آورد.
مشكل عمده سيار براي رياست كميته داوران حرفهاي او درباره برخي داوران فوتبال ايران بود كه چندي پيش در مصاحبه هايي اقدام به طرح مسأله رشوه خواري برخي داوران كرده بود كه اين موضوع جنجال بزرگي در ايران به وجود آورده بود و انتخاب او مي توانست تبعات بدي براي فدراسيون فوتبال داشته باشد.

* فريدون اصفهانيان
نفر بعدي براي جايگزيني در كميته داوران فريدون اصفهانيان داور زنجاني كشورمان بود. او شاخصه هاي مثبت بسيار زيادي داشت، اما نكته اي كه در انتخاب وي ترديد به وجود آورد، مسأله كسالت و بيماري وي در وهله كنوني بود.
فريدون اصفهانيان كه چندي پيش دچار سرطان شده بود، قادر به انجام كارهاي سخت و دشوار نيست و به توصيه پزشكان بيشترين زمان شبانه روز را بايد به استراحت بپردازد تا دوره نقاهت وي سپري شود.
با بررسيهاي كفاشيان و در نظر گرفتن شرايط فيزيكي اصفهانيان ديگر گزينه رياست در كميته داوران هم از گردونه خارج شد تا رئيس فدراسيون به سراغ رؤساي سابق كميته داوران برود.

* رضا غياثي و منوچهر نظري
رضا غياثي كه ارتباط دوستانه اي با علي كفاشيان و مهدي تاج دارد، در پاسخ رئيس فدراسيون مبني بر بازگشتش به كميته داوران چراغ سبز نشان نداد و مدعي شد كميته داوران فعلي حكم خرابه اي را دارد كه اگر كسي مالكيت اين خرابه را به عهده بگيرد، صد در صد با آبرو و اعتبار بين المللي خود بازي كرده است.
منوچهر نظري گزينه بعدي اين پست بود كه او هم مثل رضا غياثي به علي كفاشيان پاسخ منفي داد تا رئيس فدراسيون در مخمصه اي جدي قرار بگيرد و عاجز از انتخابي مناسب براي رياست كميته داوران بماند.
پس از اينكه سران فدراسيون رايزنيهاي متعدد خود را براي پيدا كردن فردي مناسب بي نتيجه ديدند، تصميم گرفتند فعلاً فردي را به عنوان سرپرست موقت انتخاب كنند تا رئيس جديد در اسرع وقت انتخاب شود.
با اين حال بايد ديد پس از وقوع اين انتخاب مسعود عنايت كه تا ديروز خود را بهترين فرد براي اين مسؤوليت مي دانست، چه واكنشي نشان خواهد داد و چگونه درباره كساني كه تصميم به بركناري او گرفتند حرف مي زند.

*اميرجامل
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن