تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804879139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گرايش مردم به سوي معنويت بايد در سريال‌هاي ماه مبارك رمضان لحاظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گرايش مردم به سوي معنويت بايد در سريال‌هاي ماه مبارك رمضان لحاظ شود
گروه خبرنگاران افتخاري / ميترا توسلي: استاد دانشكده صدا و سيما گفت: گرايش مردم به سوي معنويت بايد در سريال‌هاي ماه مبارك رمضان لحاظ شود.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، «محمد سليمي» پژوهشگر مسائل اسلامي و استاد دانشگاه به بهانه پخش سريال‌هاي ويژه ماه مبارك رمضان از تلوزيون گفت: برخي از سريال‌هايي كه در حال حاضر به مناسبت ماه مبارك رمضان از تلويزيون پخش مي‌شود فقط جنبه سرگرمي دارد و برخي از رسوم قديمي و سنگين مردم در آن سبك و بي‌ارزش نشان داده شده و معلوم نيست اين سريال اين گونه رسوم را قبول دارد يا در حال رد كردن آن است.

وي با اشاره به سريال بزنگاه كه بعد از افطار و در بهترين ساعات شب از شبكه سوم سيما به نمايش درمي‌آيد، اظهار كرد: اگر به سازندگان اين سريال در رابطه با سوژه كردن مراسم‌هايي مانند ختم براي خنده مردم اعتراض شود جوابشان اين است كه ما مي‌خواهيم به مردم بگوييم كه نبايد اين گونه باشند در حالي كه وقتي اين گونه مسائل به طنز كشيده شود ارزش خود را از دست خواهد داد و با تكرار آن كه متاسفانه در اين سريال در حال اتفاق است يكي از رسوم مهم و سنگين مردم در جامعه لوث خواهد شد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به مقوله طنز كه دستمايه اصلي سازندگان اين گونه سريال‌هاست، افزود: بايد به تعريف طنز دقت داشته باشيم و ببينم طنز چه مقوله‌اي است، طنز در پي بيان حقيقتي تلخ در قالبي زيبا و جذاب است تا براي بيننده قابل قبول و درك باشد و پيام‌هاي مفيدي را به او برساند اما متاسفانه آنچه در اين گونه سريال‌ها ديده مي‌شود حالت لودگي دارد و قبل از اين كه به دنبال بيان حقيقتي باشد، دنبال خنداندن وسرگرم كردن مردم است.

سليمي ادامه داد: البته خنداندن در اين گونه سريال‌ها خيلي سطحي و زودگذرخواهد بود و همزمان با اين كه مخاطب از جلوي تلويزيون بلند مي‌شود همه چيز را فراموش خواهد كرد، كه اين برخلاف نكات و لطايف زيبايي است كه در كتب ادبي و فارسي ما آمده است و سال‌هاست مردم آنها را سينه به سينه به يكديگر منتقل مي‌كنند، از اين رو بايد از خود بپرسيم كه چرا برخي از آثار طنز، سال‌ها ماندگار مي‌شود اما برخي از آثار ديگر اين طور نيست.

وي با توجه به نقش حوزه‌هاي علميه در تهيه سوژه و فيلم‌نامه‌هاي مناسب در اين زمينه و ارائه آن به تهيه‌كنندگان اظهار كرد: البته بايد آثار ارائه شده داراي قابليت‌هاي بالايي باشد تا تهيه‌كنندگان به آنها رغبت پيدا كرده و احساس كنند با به كار گرفتن اين آثار به زيبايي‌هاي كارشان افزوده خواهد شد.

سليمي با برشمردن برخي از ويژگي‌هاي سريال‌هايي كه در ماه مبارك رمضان پخش مي‌شود، اظهار كرد: طبيعتا سريال‌هايي كه دراين ماه پخش مي‌شود بايد به گونه‌اي باشد كه انگيزه‌هاي معنوي مردم مانند گرايش به عبادات و اخلاقيات تحريك شده و مردم بدين سو گرايش پيدا كنند.

اين پژوهشگر مسائل اسلامي افزود: همچنين مي‌توان از اين طريق به صورت غير مستقيم به بحث آموزه‌هاي ديني پرداخت كه اين آموزه‌ها مي‌تواند شامل احكام شرعي و معارف اسلامي باشد.

وي از ديگر ويژگي اين‌گونه سريال‌ها را ارائه الگوهاي مناسب رفتاري به جامعه دانست و گفت: در اين سريال‌ها مي‌توان الگوهايي مناسب، دوست داشتني و نمونه از يك مسلمان حقيقي به جامعه ارائه داد.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن