تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819171403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت آب منطقه اي همدان : همداني ها نگران كم آبي نباشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرعامل شركت آب منطقه اي همدان : همداني ها نگران كم آبي نباشند
مديرعامل شركت آب منطقه اي همدان گفت : آب شرب اين شهر از طريق سفره هاي آب زيرزميني تامين مي شود و شهروندان نگران كمبود آب نباشند.


كاهش منابع آب درياچه سد اكباتان ناشي از خشكسالي سال آبي گذشته در روزهاي گذشته شايعه ها و به موازات آن نگراني هايي نسبت به تامين آب شرب شهر همدان ايجاد كرده است.
"محمود رضا عراقي" روز شنبه در گفت وگو با ايرنا تصريح كرد: ذخيره آب پشت سد كاهش يافته اما در حال حاضر عمده آب شرب شهر همدان از طريق چاه و سفره هاي آب زيرزميني تامين مي شود.
وي با تاكيد بر صرف جويي در مصرف آب افزود: ظرفيت ذخيره سازي آب پشت سد اكباتان 40 ميليون متر مكعب است در حالي كه در سال جاري به دليل كاهش باران فقط هشت ميليون متر مكعب آب در آن ذخيره شد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر ميزان آب موجود در سد اكباتان 500 هزار متر مكعب است و آب شرب شهروندان از طريق سفرهاي آب زيرزميني تامين مي شود و جاي هيچگونه نگراني نيست.
به گزارش سازمان هواشناسي ميزان بارندگي در استان همدان در سال آبي جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 38 درصد كاهش داشته است.
مديرعامل شركت آب منطقه اي همدان افزود: 83 درصد از كل مصارف آب استان از منابع آب زيرزميني تامين مي شود.
بر اساس آمار و اطلاعات موجود، در بيشتر نقاط استان بيش از 40 درصد كاهش بارش نسبت به متوسط دراز مدت ساليانه وجود دارد و روان آب رودخانه هاي استان بيش از 60 درصد افت را نشان مي دهد.
مهندس عراقي افزود: براي تامين آب شرب شهروندان برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدت در قالب پروژه هاي متعدد حفرچاه، علاج بخشي سد آبشينه، افزايش ارتفاع سد اكباتان، ساخت تصفيه خانه جديد با ظرفيت 1000 ليتر در ثانيه از جمله اين برنامه ها است.
وي افزود: مجموعه اين اقدامات آب شرب همدان را با تضمين بالا تامين مي كند و در سال هاي نرمال از لحاظ بارش هاي جوي كمبودي وجود ندارد، لذا كاهش بارش در سال آبي 87-86 در نوع خود كم سابقه بوده است.
وي اظهار داشت: بخش عمده آبي كه در مخازن سدهاي اكباتان و آبشينه ذخيره مي شود حاصل بارش هاي ماه هاي اسفند، فروردين و ارديبهشت مي باشد كه متاسفانه در اين سه ماه كمتر از 20 ميليمتر بوده است و لذا عليرغم پيش بيني همه شرايط براي ذخيره 45 ميليون متر مكعب آب در مخازن اين دو سد كمتر از 13 ميليون متر مكعب آب براي ذخيره وجود داشته است.
وي گفت: آنچه مي تواند درخصوص تامين آب به ما كمك كند مصرف بهينه و درست توسط مردم شهر همدان است.
در حال حاضر تمامي نقاط استان همدان با 4 تا 6 ساعت قطعي آب در روز روبه رو هستند.
گفتني است، متوسط ميزان بارندگي در سطح استان همدان 350 ميلي متر است و بيشترين ميزان افت سالانه سطح آب هاي زيرزميني در اين استان مربوط به شهرستان كبودراهنگ با 1/6 متر و كمترين ميزان افت سالانه سطح سفره هاي آب زيرزميني در تويسركان با سه متر است.
به گفته كارشناسان 93 درصد آب استان در بخش كشاورزي، پنج درصد براي شرب و دو درصد در بخش صنعت مصرف مي شود.
بنابر اعلام اين كارشناسان، متوسط بارندگي همدان 340 ميلي متر و حجم آب تجديدشونده استان نيز يك ميليارد و 250 ميليون متر مكعب است.
به گزارش شركت آب و فاضلاب استان همدان به منظور جبران كمبود آب، دو حلقه چاه واقع در باغ جهاد كشاورزي با دبي بسيار خوب وارد شبكه شده كه در مجموع 120 تا 130 ليتر در ثانيه آبدهي دارد و همچنين دو حلقه چاه ديگر نيز در دشت بهار اجاره شده و آماده بهره برداري است.
اين روند مديريت آب تا پاييز ادامه خواهد داشت تا با شروع بارندگي، آب گيري مناسب سدها انجام شده و مشكل قطعي آب برطرف گردد.
ك/4 7522/564/1139 شماره 542 ساعت 14:25 تمام
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن