تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803669634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماه رمضان و ضرورت توجه به نيازمندان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ماه رمضان و ضرورت توجه به نيازمندان
ماه مبارك رمضان از ماه هاي پر خير و بركتي است كه خداوند آن را فرصتي براي بندگان قرار داده است تا به او بيشتر نزديك شوند.


زبان بستن و خودداري از خوردن و آشاميدن نخستين قدم در روزه داري است كه مسلمانان انجام مي دهند.
اما بر طبق سفارشات ائمه معصوم و دستورات دين اين اقدام تنها كافي نيست و در كنار انجام اعمال مذهبي در اين ماه بايد به نيازمندان توجه كرده و از آنها دستگيري كرد.
افزايش تورم، گراني كالاها، كاهش قدرت خريد، و افزايش روزافزون تعداد افراد آسيب پذير جامعه، امروز از مهمترين مشكلات كشور و به تبع اين استان محسوب مي شود.
استان ايلام به عنوان غربي ترين استان كشور با داشتن بيش از 100 هزار مددجوي تحت حمايت كميته امداد امام خميني (ره ) و 20 هزار مددجوي تحت پوشش بهزيستي از مناطق محروم كشور محسوب مي شود.
محروميت اين تعداد مردم و عده زيادي هم كه زير پوشش هيچ دستگاه حمايتي نيستند در استان ايلام و از طرفي محدود بودن مستمريها و كمكهاي نهادهاي حمايتي به اين قشر، ضرورت توجه و همكاري افراد خير براي كمك به اين نيازمندان را دو چندان كرده است.
اين مسئله موجب شده تعدادي از مردم محروم اين استان به دليل ضعف بنيه مالي و عدم توانايي در تهيه افطار مناسب براي خانواده از روزه گرفتن امتناع كنند.
كودكان بينوا و يتيم فراواني در استان ايلام و مناطق مختلف كشور وجود دارند كه به سبب فقر خانواده از كمترين امكانات اوليه زندگي مثل خوراك مناسب محروم هستند.
كودكاني كه دوست دارند آنها نيز در اولين سال رسيدن به سن تكليف با گرفتن روزه از سوي پدر و مادر تشويق شوند ولي مجبورند به علت نداشتن غذاي مناسب از گرفتن روزه امتناع كنند.
شايد اگر الان نيز كوچه هاي شهر ايلام مانند كوفه زمان حضرت علي (ع) بود، دل كودكان يتيم به هنگام ديدن بقچه هاي پر از غذا در خانه شاد مي شد و مادران را از خجالت نداري، شرمنده خواسته هاي كودكانشان نمي كرد.
با وجود هزاران خير در استان ايلام كه حمايت صدها كودك را بر عهده گرفته اند اما افزايش هزينه ها و فشار مالي بر طبقه ضعيف جامعه موجب شده برخي نيازمندان از گرفتن روزه خودداري كنند.
هم اكنون حدود پنج هزار يتيم در استان به سبب فقر زير پوشش خدمات حمايتي كميته امداد قرار دارند كه امام خميني (ره ) بر رسيدگي به آنان بسيار تاكيد مي كردند.
اسلام دين غني از ارزشها و موهبت هاي فرهنگي است كه بارعايت آنها نه تنها وصله ناجور فقر از جامعه برداشته مي شود، بلكه بسياري ارزشهاي اجتماعي به واسطه آن به وجود مي آيد.
در صورت ترويج ارزشهاي دين اسلام در جامعه بسياري از مشكلات افراد طبقه كم درآمد و از جمله ايتام برطرف مي شود.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام مي گويد: مردم در ماه مبارك رمضان نيازمندان را فراموش نكنند.
حجت الاسلام والمسلمين "محمدنقي لطفي" درگفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: باتوجه به اينكه بالاي 100 هزار نفر از جمعيت استان به دليل فقر زير پوشش خدمات حمايتي كميته امداد قرار دارند، در اين راستا بايد مردم در ماه رمضان به اين افراد توجه كنند.
وي دستگيري از مستمندان و فقرا توسط روزه داران را داراي اجر بالايي دانست و گفت: هركس بايد به اندازه توان خود در اين كار خير شركت كند.
وي اضافه كرد: انجام اعمال خير در ماه رمضان به ويژه دادن افطاري به افراد نيازمندان صدها پاداش و اجر معنوي در نزد پروردگار خواهد داشت.
رييس سازمان تبليغات اسلامي ايلام نيز معتقد است: كمك به همنوع از آموزه هاي ارزنده دين اسلام است و نبايد به فراموشي سپرده شود.
حجت الاسلام "حجت الله شريفي راد" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: در ماه مبارك رمضان براي قبولي طاعات و عبادات بسيار نيكو است كه مردم با پرهيز از اسراف، نيازمندان را فراموش نكرده و به احيا ارزشهاي دين اسلام بپردازند.
وي گفت: افرادي كه داراي تمكن مالي مناسب هستند بايد با مشاركت در دادن افطاري به نيازمندان ثواب روزه خود را دو چندان كنند.
اگرچه كميته امداد همه ساله طرح اطعام به نيازمندان را اجرا مي كند ولي مواد غذايي كه بين نيازمندان استان توزيع مي شود تنها جوابگوي يك يا دو وعده غذايي آنهاست و در اين راستا همكاري افراد خير بسيار ضروري است.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره ) ايلام در اين خصوص گفت: بيش از 107 هزار نفر از نيازمندان اين استان در ماه مبارك رمضان امسال اطعام مي شوند.
"امين فرزام" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد معادل كل مددجويان زير پوشش اين نهاد است.
وي ادامه داد: به اين افراد سبد غذايي شامل گوشت مرغ، برنج و روغن اهدا مي شود.
وي اضافه كرد: در طرح اطعام به نيازمندان در ماه رمضان امسال براي نخستين بار كليه مددجويان اين نهاد زير پوشش قرار مي گيرند.
فرزام همچنين به اجراي طرح اكرام به نيازمندان در ماه رمضان اشاره كرد و از افراد خير براي حمايت كردن از كودكان يتيم نيازمند استان دعوت كرد.
وي افراد خير استان كه داراي تمكن مالي مناسب هستند خواست با كمكهاي خود در اجراي دو طرح "اكرام به ايتام" و "اطعام نيازمندان" اين نهاد مشاركت كنند.
مسوول روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان ايلام نيز از اجراي طرح "هماي رحمت" ويژه ماه مبارك رمضان در اين استان خبر داد.
"احمد رستمي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اجراي اين طرح شهروندان مي توانند كمكهاي خود را از قبيل مواد غذايي و ساير اقلام به اين جمعيت تحويل داده تا بين محرومان و نيازمندان استان توزيع شود.
وي ادامه داد:كمك هاي جمع آوري از مردم به همراه كمك هاي اين جمعيت از قبيل مواد غذايي، مواد شوينده، غذاهاي كنسرو شده و البسه در طول ماه مبارك رمضان در اختيار نيازمندان در مناطق مختلف شهري و روستايي قرار مي گيرد.
وي اضافه كرد: اين طرح همه ساله در ماه مبارك رمضان به منظور تكريم از نيازمندان توسط اين جمعيت اجرا و با استقبال مردم روبه رو مي شود.
وي از عموم مردم خواست براي شركت در اين طرح كمك هاي خود را به شعب اين جمعيت تحويل دهند.
يك پنجم جمعيت استان 620 هزار نفري ايلام زير پوشش خدمات دستگاه هاي حمايتي قرار دارند.
ك/4 7171/633/1139 شماره 366 ساعت 13:11 تمام
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن