تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815167124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس بيمارستان روزبه: كمبود تخت مانع ازبستري شدن تعداد قابل توجهي از بيماران شده است زمان بستري بيماران روانپزشكي نسبت به ساير بيماران طولاني‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس بيمارستان روزبه: كمبود تخت مانع ازبستري شدن تعداد قابل توجهي از بيماران شده است زمان بستري بيماران روانپزشكي نسبت به ساير بيماران طولاني‌تر است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

رييس بيمارستان وانپزشكي روزبه اظهار كرد: كمبود فضا، تخت و نيروي انساني در حوزه‌هاي پرستاري و پشتيباني بر كيفيت ارائه خدمات بيمارستان تأثير منفي گذاشته است.

دكتر مهدي تهراني دوست، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران و رئيس بيمارستان روزبه در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا علوم پزشكي تهران، گفت: بيمارستان روزبه روزانه بيش از 120 نفر مراجعه كننده دارد كه از اين تعداد حدود 20 درصد آنها به طور اورژانسي مراجعه مي‌كنند و نياز به بستري دارند.

وي افزود: زمان بستري بيماران روانپزشكي نسبت به ساير بيماران طولاني‌تر است و همين امر سبب شده كه در پذيرش بسياري از بيماران به علت كمبود تخت‌هاي بيمارستاني با مشكل روبرو شويم.

رييس بيمارستان روزبه يادآور شد: مشكل بيماران رواني چنانچه سريع درمان نشود، مي‌تواند براي خانواده و جامعه مشكل آفرين باشد.

وي با بيان اينكه بيمارستان روزبه، يك مركز روانپزشكي معتبر در سطح كشور است، اظهار داشت: روزانه از سراسر كشور تعداد زيادي بيمار به اين مركز مراجعه مي‌كنند كه متأسفانه تعداد قابل توجهي از اين بيماران نياز به بستري دارند ولي به علت نبود تخت، امكان بستري كردن آنها ميسر نيست.

دكتر تهراني دوست تصريح كرد: فضاي بيمارستان روزبه پاسخگوي تعداد زياد مراجعان و نياز جامعه نيست و براي توسعه آن، همكاري مسوولان و خيران ضروري است.

وي در ادامه افزود: اين بيمارستان درآمد زايي بالايي ندارد؛ چرا كه فقط خدمات درماني روانپزشكي در آن صورت مي‌گيرد كه در اين زمينه نيز تمام منبع درآمد بيمارستان هزينه تخت و ويزيت پزشك است. لازم به ذكر است كه بيش از 95 درصد از بيماران بيمه هستند و بيمه بايد هزينه آنها را پرداخت كند.

دكتر تهراني دوست يادآور شد: بيشتر مراجعين به اين بيمارستان عمدتاً از قشر كم درآمد جامعه هستند و در برخي موارد، بيمارستان به طور رايگان آنها را مداوا مي‌كند. برخي از خانواده‌ها تمايل به پذيرش بيمار و در پي آن پرداخت هزينه بيمارستان ندارند كه تمام اين موارد، مشكلات مالي براي بيمارستان به همراه دارد.

دكتر تهراني دوست اظهار داشت: با توجه به مراجعه قابل توجه بيماران به اورژانس بيمارستان و نياز بيش از 80 درصد اين افراد به بستري و كمبود تخت و نيروي انساني، ارائه خدمات اين بيمارستان با مشكل مواجه شده كه اين امر به نارضايتي بيماران از كل مجموعه درماني مي‌انجامد.

وي با بيان اين كه توسعه اورژانس بيمارستان روزبه منوط بر افزايش تعداد تخت‌هاي بيمارستان است، گفت: سيستم اورژانس تهران بايد به ساير مراكز روانپزشكي نيز ارجاع داده شود.

انتهاي پيام
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن