تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821202894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رقابت 5 شركت خارجي در مناقصه نيروگاه هسته‌اي تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رقابت 5 شركت خارجي در مناقصه نيروگاه هسته‌اي تركيه
خبرگزاري فارس: بر اساس گزارشها از ميان 12 شركت خارجي شركت كننده در مناقصه ساخت نيروگاه هسته‌اي تركيه، تنها 5 شركت شرايط كافي براي ساخت اين نيروگاه دارند.


به گزارش فارس به نقل از رسانه‌هاي تركيه، ‌اگرچه تاكنون 12 شركت در مناقصه احداث نيروگاه هسته‌اي حضور خود را اعلام كرده‌اند اما تنها 5 شركت از كشورهاي ژاپن، آمريكا، فرانسه، كانادا، و روسيه در زمينه انرژي شرايط كافي براي ساخت و راه اندازي راكتور هسته‌يي را دارند.
روزنامه حريت ‌چاپ تركيه در يكي از شماره‌هاي اخير خود در تشريح طرح امنيتي صادره از سوي سازمان انرژي اتمي تركيه درباره شرايط ايمني لازم براي احداث نيروگاه هسته‌يي در اين كشور نوشت: در حالي كه آنكارا براي روز مناقصه ساخت نيروگاه هسته‌اي روزشماري مي‌كند سازمان انرژي اتمي اين كشور با مجوز وزارت كشور يك طرح امنيتي براي شركت در ساخت نيروگاه تصويب كرد كه بايد براساس آن عمل نمايد.
به نوشته اين روزنامه، هر شركت هسته‌اي براي انجام فعاليت در تركيه بايد ابتدا ضمانت امنيتي در زمينه هسته‌اي داشته باشد و پس از آن در برنامه هسته‌اي اين كشور حضور يابد، بايد براي جلوگيري از عواقب و پيامدهاي تخريبي راديو اكتيو بر انسان و محيط زيست تمام شرايط لازم را رعايت كند و تا حد امكان تاثيرات منفي ناشي از فعاليت‌هاي هسته‌اي را كاهش دهد.
روزنامه حريت در ادامه آورد: هم چنين براي تثبيت زمين مناسب براي احداث نيروگاه هسته‌اي بايد تمام جوانب لازم از قبيل بررسي تاثير متقابل فعاليت هاي هسته اي و محيط زيست و امكان انجام عمليات اورژانسي سنجيده شود.
اين روزنامه به نقل از اين طرح امنيتي با اشاره به اينكه در هر گونه فعاليت در برنامه هسته‌اي ابتدا بايد ايمني محيط در اولويت قرار گيرد، آورد: به هر شركتي كه بخواهد در زمينه هسته‌اي در تركيه فعاليت كند از سوي سازمان انرژي اتمي اين كشور يك گواهي داده مي شود كه بايد بر طبق چارچوب آن عمل كند و تمام شركت‌ها و موسساتي كه از اين گواهي تبعيت نكنند مجوز خود را از دست مي‌دهند.
به نوشته اين روزنامه تركي، زباله هسته‌اي در نيروگاه نيز به صورت برنامه‌ريزي شده از سوي سازمان انرژي اتمي اين كشور دفن مي‌شود هر نيروگاه هسته‌يي بايد تمام آزمايشات، عمليات و فعاليت‌هاي خود در چارچوب اين طرح امنيتي انجام دهد.
انتهاي پيام/.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن