تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816364714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام آمادگي روسيه براي همكاري‌هاي امنيتي با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اعلام آمادگي روسيه براي همكاري‌هاي امنيتي با ايران
خبرگزاري آريا- وزير خارجه روسيه در ديدار با منوچهر متكي آمادگي كشورش را براي همكاري‌هاي امنيتي با ايران و كشورهاي قفقاز به منظور برقراري و استمرار ثبات در منطقه اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران كه روز جمعه براي سفري يك روزه وارد مسكو شد, در ديدار با "سرگئي لاوروف" همتاي روس خود، با اشاره به اهميت روابط دو كشور اظهار داشت: اين روابط در مسير توسعه و گسترش ادامه مي يابد.

متكي كه به دنبال توافق روساي جمهوري ايران و روسيه در حاشيه اجلاس شانگهاي در تاجيكستان مبني بر رايزني مستمر وزراي خارجه دو كشور، به منظور بررسي آخرين تحولات قفقاز و روابط دوجانبه به مسكو سفر كرد، در ديدار با سرگئي لاوروف با اشاره به روند رو به رشد روابط دوجانبه گفت: ‌اراده سياسي مقامات عاليرتبه دو كشور و تاكيد آنها بر استفاده از ظرفيت‌هاي فراواني كه قابليت بهره‌برداري در جهت گسترش همه جانبه روابط دو كشور را دارد، استمرار رايزني در پايتخت دو كشور را براي عملياتي كردن اين ظرفيت ضروري مي‌كند.

وزير امور خارجه ايران با اشاره به بحران اخير قفقاز خاطرنشان كرد: شرايط منطقه و محيط بين‌الملل ايجاب مي‌كند جدي‌تر از گذشته همكاري‌هاي منطقه‌اي را عملي كنيم.

وي افزود: كشورهاي منطقه قفقاز مي‌توانند با يك همكاري مشترك امنيتي، توطئه بحران در قفقاز كه تحركات برخي كشورهاي فرامنطقه‌اي بيانگر تلاش براي ادامه بحران است را همانند توطئه آسياي مركزي كه در گذشته با همكاري منطقه‌اي ناكام ماند، عقيم كنند.

متكي اظهار داشت: علاوه بر گفت وگوهاي منطقه‌اي، گفت وگو با اروپا نيز مي‌تواند به طور موازي با استفاده از ظرفيت‌ها و تعهدات اين قاره براي ثبات و آرامش منطقه قفقاز در دستور كار قرار گيرد.

وزير امور خارجه ايران با اشاره به اهداف آمريكا از بحران قفقاز گفت: طرح سپر موشكي آمريكا در حقيقت تفسير روي زمين جنگ ستارگان براي كنترل روسيه است.

در اين ديدار سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز با اشاره به روابط دوجانبه اظهار داشت: ما از استمرار رايزني‌ها پيرامون روابط دوجانبه و همكاري‌هاي منطقه‌اي استقبال كرده و در اين خصوص به موفقيت‌هاي چشمگيري نايل شده‌ايم.

وزير امور خارجه روسيه ضمن تحليل بحران قفقاز خاطرنشان كرد:‌ اقدامات غيرعاقلانه در تحريك گرجستان،‌براي ما تنها يك راه‌حل باقي گذاشت و آن هم نجات زندگي عادي مردم اوستياي جنوبي بود كه با حمله گرجستان مختل شده بود.

لاوروف افزود:‌ معيار ما در حمايت از اوستياي جنوبي و آبخازيا صلح براي تمامي اقوام اين دو منطقه است.

وي با اشاره به شكست ماجراجويي آمريكا در بحران قفقاز افزود: پنجشنبه گذشته در مصاحبه خود اعلام كرده است كه هدف آمريكا از طرح سپر دفاع موشكي، مهار توان روسيه است.

لاوروف تصريح كرد: ما آماده همكاري‌هاي امنيتي با ايران و كشورهاي قفقاز براي برقراري و استمرار ثبات و آرامش در منطقه هستيم.

طرفين در پايان مذاكرات بر ضرورت استمرار رايزني‌ها در پايتخت‌هاي دو كشور براي دستيابي به راهكاري منطقه‌اي در جهت برقراري صلح و ثبات بر اساس توافق روساي جمهور دو كشور تاييد كردند.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن