تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820603755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض ايران به تحريم كشتيراني


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتراض ايران به تحريم كشتيراني
نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد طي بيانيه اي مراتب اعتراض تهران را به تحريم غير قانوني امريكا عليه شركت كشتيراني كشورمان اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از بخش مطبوعاتي ايران در نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل متحد، در بيانيه مذكور آمده است: اين اقدام دولت آمريكا كاملا بر اساس بهانه‌هاي واهي انجام گرفته و يكبار ديگر يكجانبه بودن رويكردهاي دولت آمريكا را نمايان مي سازد. اقدام مذكور همچنين دليل ديگري بر بي اعتنائي امريكا به قوانين بين المللي بوده و نهايتا نيز بدليل ماهيت سلطه طلبانه، غير مشروع و غير قانوني آن محكوم به شكست است.

در ادامه اين بيانيه با رد قاطعانه اتهامات بي‌اساس امريكا عليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و محكوميت جدي اقدامات يكجانبه و فاقد اعتبار امريكا در اين خصوص، اضافه شده است: شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران كاملا متعهد بوده و مي باشد كه براساس قوانين و مقررات بين المللي فعاليت ‌نمايد و تمامي اقدامات آن در چارچوب موازين بين المللي صورت گرفته و كاملا به مقررات مربوط به صنعت كشتيراني پايبند است. از سوي ديگر اين شركت هيچگاه در فعاليت‌هاي غير قانوني از جمله در اقدامات باصطلاح «مربوط به اشاعه تسليحات» مداخله‌اي نداشته است، زيرا اساسا” اين گونه فعاليت‌ها مطلقا در ايران انجام نشده است.

بر اساس اين بيانيه، همان طور كه بارها مقامات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارش هاي متعدد خود پيوسته تاكيد نموده‌اند فعاليت هسته‌اي ايران، فعاليت هائي صرفا صلح آميز بوده و كوچكترين نشانه و يا مدركي عليه چنين واقعيت آشكاري وجود ندارد. لذا با عنايت به اين واقعيت كه امريكا تاكنون نتوانسته كمترين دليلي براي اثبات ادعاهاي خود در خصوص آنچه «نگراني‌هاي اشاعه اي» در باره ايران خوانده است ارائه دهد، و هيچگونه مدركي نيز در باره ادعاهاي واهي خود عليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران ارائه ننموده است، انجام اين گونه اقدامات غير قانوني و يكجانبه صرفا برگ ديگري بر پرونده اقدامات بيفايده و سياست‌ها و رفتار كوركورانه دولت آمريكا در قبال ايران مي‌باشد.

نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل متحد در ادامه بيانيه خود آورده است: كاملا غير قابل توجيه است كه دولت آمريكا براي توجيه چنين اقدامات غير قانوني، به تفسيرهاي نادرست و انحرافي از قطعنامه 1803 شوراي امنيت سازمان ملل متوسل مي گردد، در حاليكه حتي خود اين قطعنامه كه ذاتا نيز فاقد مبناي قانوني و حقوقي مي باشد، چنين اقداماتي را توصيه نكرده است.
بيانيه مذكور مي افزايد: بسيار بديهي است كه اين اقدامات دولت امريكا صرفا با هدف در مضيقه قرار دادن رفاه مردم ايران و نيز اعمال فشارهاي بي مورد بر هزاران سهامدار اين شركت مي باشد كه جملگي از ميان مردم عادي هستند، لذا جمهوري اسلامي ايران اين حق را براي خود محفوظ مي‌داند تا در رابطه با هرگونه ضرر و زيان احتمالي كه از بابت اين اقدام خودسرانه و غير قانوني، متوجه شهروندان ايراني گردد، ادعاي غرامت نمايد.

در پايان اين بيانيه، نمايندگي دائم كشورمان مي افزايد: بي شك دولت آمريكا از طريق چنين اقداماتي بدنبال فشار بر ملتي است كه براي صيانت و اعمال حقوق قانوني خود كاملا مصمم مي باشد اما اگر تاريخ ملاك و مبنا قرار گيرد، چنين سياست هائي در گذشته نتيجه اي به بار نيآورده و در آينده نيز كاملا فاقد نتيجه خواهد بود و هيچ ميزاني از فشار، ارعاب و اقدامات غير قانوني، نخواهد توانست يك ملت بزرگ را از عزم جزم خود در دفاع از حقوق مشروع خويش، باز بدارد.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن