تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821091953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توفان ايك سواحل تگزاس را درنورديد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توفان ايك سواحل تگزاس را درنورديد
توفان ايك با وزش شديد باد و بارش سنگين باران سواحل تگزاس را درنورديد و جزيره 60 هزار نفري گالوستون را فرا گرفت.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرگزاري آلمان، همزمان با نزديكتر شدن اين توفان به گالوستون مقامات ايالتي به ساكنان بسياري از مناطق هشدار داده بودند به علت شدت توفان و احتمال آب گرفتگي منطقه فورا به اماكن امن تر بروند.

مركز ملي حوادث غير مترقبه در ميامي اعلام كرد : مركز توفان ايك در ساعت يك به وقت گرينويچ حدود 115 كيلومتري جنوب شرقي گالوستون بوده است و اين توفان با سرعت 175 كيلومتر در ساعت در حركت است.

با وجود هشدار پنج شنبه گذشته مسئولان به ساكنان براي پناه گرفتن در اماكن امن تر برخي از ساكنان منطقه در خانه هاي خود مانده اند.

همچنين ريك پري فرماندار ايالت تگزاس آمريكا گفت: با نزديك شدن طوفان آيكه بيش از يك ميليون نفر از سواحل جنوبي تگزاس تخليه شده اند.

طوفان آيكه در اواخر روز به وقت محلي به منطقه هوستون مي رسد. فرماندار تگزاس گفت: يك ميليون و 200 هزار نفر از جنوب تگزاس تخليه شده اند. وي گفت: دوازده هزار و 500 تن از اين افراد را اشخاص سالخورده و يا معلول تشكيل مي دهند.

شهر هوستون چهارمين شهر پر جمعيت آمريكاست و بيش از پنج ميليون نفر در آن سكونت دارند.640 كيلومتر از سواحل ايالت هاي تگزاس و لوئيزيانا به عنوان مناطق پر خطر اعلام شده است.

طوفان آيكه تاكنون در كشورهاي حوزه درياي كارائيب دهها كشته برجاي گذاشته است. وزش بادهايي با سرعت 165 كيلومتر بر ساعت طي بعد از ظهر جمعه بر شدت اين طوفان افزوده است.

احتمالا طوفان آيكه در نزديكي سواحل خليج مكزيك شديدتر شود.
فرماندار تگزاس از آخرين باقي ماندگان در مناطق پرخطر خواست اين مناطق را ترك كنند.با وجود هشدارها در خصوص خطر طوفان يك چهارم سكنه شهر گالوستون تصميم گرفته اند از اين شهر خارج نشوند.

مركز ملي طوفان شناسي در بيانيه اي اعلام كرد منطقه گالوستون به طور كامل غرق خواهد شد و كساني كه هشدارها را براي تخليه منطقه جدي نمي گيرند و يا در خانه هاي يك يا دو طبقه زندگي مي كنند با خطر مرگ روبرو هستند.

ريك پري فرماندار ايالت تگزاس آمريكا خسارت ناشي از طوفان ايكه را يكصد ميليارد دلار پيش بيني كرد. فرماندار نيويورك گفت: اين طوفان پرهزينه ترين فاجعه در تاريخ آمريكا خواهد بود. پري گفت: خسارت اين طوفان زماني شديد خواهد شدكه حجم سيلاب كه به ارتفاع شش متر خواهد رسيد وارد كانال ارتباطي هوستون و خليج مكزيك شود.

طوفان كاترينا در سال 2005 تبديل به پرهزينه ترين فاجعه طبيعي تاريخ شد و خسارت آن در حدود 608 ميليارد و 500 ميليون دلار برآورد شد.مركز طوفان شناسي آمريكا اعلام كرده است ارتفاع آب در مناطق ساحلي ممكن است شش متر افزايش يابد و امواج مرتفع و خطرناكي ايجاد شود.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن