تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820659017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با سالگرد تأسيس جهاد دانشگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: دومين بانك خون بند ناف كشور آغاز به كار كرد
خبرگزاري فارس: دومين بانك خون بند ناف خصوصي در كشور همزمان با سالگرد تأسيس جهاد دانشگاهي در قم به منظور ذخيره‌سازي خون بند ناف نوزاد رسماً آغاز به كار كرد.

[تصویر: A0926123.jpg]


به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي جهاددانشگاهي واحد استان قم، سيدرضا طباطبايي‌قمي، معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي واحد استان قم اظهار داشت: ذخيره‌سازي خون به منظور تشكيل بانك خون بند ناف 16 مرداد و همزمان با فرمان تاريخي حضرت امام خميني(ره) به منظور تأسيس جهاد دانشگاهي فعاليت خود را در قم آغاز كرد.
وي افزود: تشكيل اين بانك به عنوان نخستين گام در راستاي ورود استان قم به عرصه سلول‌هاي بنيادي خواهد بود و اميدواريم در آينده‌اي نه چندان دور شاهد پيشرفت هرچه بيشتر متخصصين جوان استان در ورود به ارائه خدمات درماني باشيم.
طباطبايي‌قمي خاطرنشان كرد: انجام تحقيقات در عرصه سلول‌هاي بنيادي از بهمن ماه سال گذشته رسماً آغاز شده است و امسال شاهد راه‌اندازي دومين بانك خون بند ناف در كشور هستيم.
طباطبايي گفت: اگرچه به لحاظ تجهيزات در عرصه تحقيقاتي با مشكل روبه‌رو هستيم ولي همت بلند و توأم با تعهد نيروها و متخصصين آزمايشگاهي در اين بخش شايسته تحسين است.
وي افزود: عرصه تحقيقات در زمينه سلول‌هاي بنيادي و استفاده از آن در درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج ضامن سلامت آينده دنيا خواهد بود و تمام كشورهاي پيشرفته در اين زمينه سرمايه‌گذاري بسياري كرده‌اند و كشور ما نيز نبايد از اين مقوله عقب بماند و اگرچه اين كار توسط متخصصين در مجموعه رويان جهاد دانشگاهي در كشور كليد خورده‌ ولي نياز به حمايت همه‌جانبه و عزم ملي در اين زمينه است.
طباطبايي ادامه داد: هزينه نگهداري سلول‌هاي بنيادي در بانك خون بند ناف در قم 20 تا 30 درصد نسبت به مراكز ديگر در كشور پايين‌تر است و اين مركز آمادگي دارد نمايندگي‌هاي خود را در ساير استان‌هاي كشور فعال كند.
معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي واحد استان قم در پايان گفت: تحقيقات در اين عرصه در استان قم نيازمند عزم همه‌جانبه مديران دستگاه‌هاي اجرايي در استان است.
وي عنوان داشت: در صورت حمايت استاندار و رئيس دانشگاه علوم پزشكي و صدور مجوزهاي لازم در اين زمينه و با توجه به روند تحقيقات صورت گرفته در جهاد دانشگاهي واحد استان قم آمادگي راه‌اندازي بيمارستان سلول درماني تا سال آينده در قم را داريم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن