تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816529564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون دانشگاه علوم پزشكي كردستان اعلام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: كمبود 63 پزشك خانواده در كردستان
خبرگزاري فارس: معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كردستان از كمبود 63 پزشك خانواده در اين استان خبر داد و گفت: اقدامات مورد نياز براي جذب و جبران اين تعداد پزشك انجام شده است.

[تصویر: A0667751.jpg]


فرزام بيدارپور امروز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: هم‌اكنون 143 پزشك خانواده در استان فعاليت دارند در حالي كه نياز استان 206 پزشك خانواده است.
وي با اشاره به اهداف و برنامه‌هاي پزشك خانواده، بيان داشت: ايجاد نظام ارجاع به منظور ارائه خدمات درماني، مشاوره‌اي و در صورت نياز مراجعه به متخصص از سوي پزشك خانواده، دسترسي به خدمات سلامت، كم كردن هزينه‌هاي غيرضروري، ارتقاي پوشش خدمات و توزيع عادلانه سلامت و افزايش ميزان رضايتمندي مردم از مهم‌ترين برنامه‌هاي اجراي اين طرح است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كردستان با اشاره به اقدامات اين دانشگاه براي جبران كمبود پزشك خانواده در استان، تصريح كرد: انجام مكاتبات با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، افزايش سهميه مجوزهاي استخدامي، اطلاعيه به نظام پزشكي براي جذب پزشك خانواده از مهم‌ترين اين اقدامات بوده است.

* 647 هزار كردستاني زيرپوشش طرح پزشك خانواده هستند
بيدارپور در ادامه با اشاره به اينكه 647 هزار و 602 نفر در سطح روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر جمعيت زيرپوشش طرح پزشك خانواده قرار دارند، اضافه كرد: 621 هزار نفر از اين ميزان در سطح روستاها و 28 هزار نفر ديگر در شهرهاي زير 20 هزار نفر جمعيت هستند.
وي اعلام كرد: در حال حاضر 621 هزار روستايي در سطح استان داراي دفترچه بيمه روستايي هستند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كردستان با اشاره به اينكه در استان كردستان به ازاي 4 تا 6 هزار نفر يك پزشك خانواده وجود دارد، گفت: در حالت استاندارد بايد به ازاي هر 4 هزار نفر يك پزشك خانواده وجود داشته اما به دليل كمبود پزشك در استان به ازاي هر 5 هزار و 200 نفر جمعيت يك پزشك وجود دارد.

* افزايش زايمان ايمن و كاهش مرگ و مير نوزادان
بيدارپور در ادامه با اشاره به دستاورد و مزاياي طرح پزشك خانواده در سطح استان، افزود: با اجراي اين طرح نسبت به سال‌هاي گذشته ميزان زايمان ايمن افزايش و مرگ و مير نوزادان و كودكان زير پنج سال كه در كردستان شيب زيادي داشته، به صورت محسوس كاهش يافته است.
وي اعلام كرد: در سال 84 و قبل از اجراي طرح پزشك خانواده در استان ميزان مرگ و مير نوزادان در سطح كشور 18.4 و در كردستان 22.4 بود، يعني به ازاي هر يك‌هزار تولد 22 نوزاد فوت مي‌كردند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كردستان از كاهش 50 درصدي ميزان مرگ و مير نوزادان بعد از اجراي طرح پزشك خانواده خبر داد و افزود: در حال حاضر به ازاي هر يك‌هزار تولد 11 نوزاد در استان فوت مي‌كنند.

* الكترونيكي شدن پرونده سلامت در كردستان
بيدارپور از اجراي طرح الكترونيكي شدن پرونده سلامت در سطح روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر جمعيت استان خبر داد و بيان داشت: براي تمامي مراكز درماني روستايي و شهرهاي زير پوشش طرح پزشك خانواده سيستم رايانه خريداري شده و تا پايان برنامه پنجم توسعه پرونده سلامت افراد الكترونيكي مي‌شود.
وي در ادامه به خدمات طرح پزشك خانواده اشاره كرد و اظهار داشت: تشكيل پرونده سلامت، ويزيت اوليه بيماران، ارائه خدمات درماني، مديريت بهداشت در روستاها و منطقه زيرپوشش و مديريت برنامه‌هاي بهداشتي از مهم‌ترين خدمات اين طرح است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كردستان با اشاره به اينكه روزانه 30 تا 40 نفر در استان كردستان به پزشك خانواده مراجعه مي‌كنند، افزود: يكي ديگر از كارهايي كه در اجراي اين طرح اجرا مي‌شود، اعزام پزشكان خانواده به روستاهاي ديگر غير از حوزه آنان است.
بيدارپور ميزان سرانه هزينه بيمه خدمات درماني در سال گذشته را 15 هزار تومان عنوان كرد و بيان داشت: در اجراي طرح پزشك خانواده سرانه فرانشيز و ويزيت براي هر پزشك يك‌هزار تومان، براي دارو 10 درصد و براي خدمات راديولوژي 30 درصد از طريق خود مردم پرداخت خواهد شد.
وي با بيان اينكه طرح پزشك خانواده از سال 84 در كردستان اجرايي شده است، تصريح كرد: با اجراي اين طرح اكثر زايمان‌ها در سطح بيمارستان‌ها انجام مي‌شود در حالي كه قبل از اجراي اين طرح، 10 درصد زايمان‌ها در منازل انجام مي‌شد.

* آمادگي دانشگاه علوم پزشكي كردستان براي اجراي سيستم نظام ارجاع
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كردستان از آمادگي اين دانشگاه براي اجراي طرح سيستم نظام ارجاع در شهرهاي زير 100 هزار نفر خبر داد و افزود: اين طرح در حال حاضر به صورت پايلوت در سه استان كشور در حال اجراست.
بيدارپور با اشاره به مزاياي اين طرح گفت: در اجراي طرح سيستم نظام ارجاع خانواده‌ها از طريق پزشك خودشان مشورت مي‌گيرند و اين امر موجب كاهش سرگرداني آنها و يكسان‌سازي روش‌هاي درمان، كاهش تردد و رفت و آمدهاي غيرضروري مي‌شود.
وي در ادامه اطمينان و جلب اعتماد خانواده‌ها به پزشك خانواده را بسيار حائز اهميت دانست و تصريح كرد: اجراي اين طرح همچنين در پيشگيري و بهبود كيفيت زندگي بسيار موثر است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كردستان در پايان خاطرنشان كرد: اين دانشگاه در زمينه نظام پرداخت در سطح كشور مقام نخست را داراست و از نظر عملكرد طرح پزشك خانواده و ميزان رضايتمندي مردم در سطح مطلوبي قرار دارد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن