تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817006864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از بي‌توجهي به آثار تاريخي دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: حذف آثار دفاع مقدس، از ميان بردن صفحاتي از تاريخ غيرت و مردانگي
خبرگزاري فارس: ديروز انحلال قله حماسي چغالوند براي استخراج گچ و امروز تخريب «بيمارستان صحرايي بانه» به بهانه ساخت مجتمع مسكوني و فردا بهانه‌اي ديگر گريبان مستندات دفاع مقدس را گرفته است؛ اگر تخريب و حذف آثار دفاع مقدس ادامه پيدا كند، بي‌شك خيانت به نسلي خواهد بود كه همه آگاهي‌اش از جنگ به اين چند ساختمان و سنگر است.

[تصویر: A0178208.jpg]


به گزارش خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، اي كاش! ساختمان دوكوهه و چهارديواري ‌فرماندهاني كه روزي سنگ‌ها بر قدم‌هايشان فخرفروشي مي‌كردند، هيچ وقت بازسازي نمي‌شد و تك‌تك كلماتي كه رزمندگان قبل از اعزام به جبهه‌ها روي ديوارهاي پادگان دوكوهه به يادگار نوشته بودند، هنوز دست نخورده باقي‌ مي‌ماند تا ما نسل امروزي‌ها مي‌ديديم رزمندگان با آن حال و هواي پرواز، چه نوشته بودند و چگونه دل بريدند و رفتند.

اي كاش! تير و تركش‌هاي گنبد سربلند مسجد جامع خرمشهر كه نماد مقاومت، ايستادگي و پايداري 34 روزه بچه‌هاي همين مرز و بوم بود همان گونه مي‌ماند تا فراموش نمي‌كرديم دشمن مي‌خواست مسجد، نماز و مسلماني را از ما بگيرد و شهيد موسوي‌ها و شهيد جهان‌آراها و جانبازاني مانند عبدالله نوراني‌ها از خود گذشتند و ايستادند تا اين ارزش‌ها براي آينده بماند.

اي كاش! تنها ساختمان مرتفع و چهار طبقه در محل تلاقي كارون و شط‌العرب نيز امروز پابرجا بود؛ ساختماني كه چند سال پيش از بين رفت؛ قبل از تخريب اين ساختمان كه جاي تير و تركش روي ديوارهايش ديده مي‌شد، كاروان‌هاي راهيان نور براي بازديد از منطقه در اينجا حضور پيدا مي‌كردند.

حدود 200 قبضه تانك از عمليات رمضان به يادگار مانده بود؛ شنيديم اين تانك‌ها براي بهره‌برداري به «فولاد نبرد خوزستان» داده شد! اي كاش چند قبضه از آن تانك‌ها به عنوان سند مقاومت در محل عمليات باقي مي‌ماند. آيا نسل امروز و فردا نخواهند پرسيد اين تانك‌ها چند وجب از خاك پهناورمان را گرفته بود كه اين ميراث مقاومت را از ما گرفتيد؟
نهر شيخ محمد، نقطه رهايي لشكر 25 كربلاي مازندارن در عمليات «والفجر 8» بود كه اين هم به فراموشي سپرده شده است.

* سردرگمي سند تجاوز عراق در شهر سوسنگرد

تانك عراقي‌ها كه تا چندي پيش در شهر سوسنگرد مستقر بود و بر اين شهر خودنمايي مي‌كرد تا آنهايي كه بعد از ما پا به شهر سوسنگرد مي‌گذارند، هميشه به يادشان بماند كه دشمن تا كجا پيش آمده بود و سربازان گمنامي همچون شهيد «محمدرضا سبحاني‌ها» چگونه در برابر عراقي‌ها مقاومت كردند، توسط عراقي‌ها بر نخل‌ها بسته شدند و در آتش سوختند.
شهر سوسنگردي كه براي آزادسازي‌اش مقام معظم رهبري با دستور امام خميني (ره) به طور مستقيم وارد صحنه شدند؛ شهري كه 30 سال در غربت باقي‌مانده بود و تا چندي پيش به گوشه‌اي از مقاومت آن پرداخته شد. البته بر طبق آخرين اخبار پس از اعتراض برخي رزمندگان، طي جلساتي با مسئولان شهرستان سوسنگرد، قرار شد تانك به جا مانده از حمله ارتش عراق به اين شهر در 20 متري محل قبلي مستقر شود.

بسياري از مناطق عملياتي شهرها و روستاهايي كه درگير جنگ بودند، همين‌گونه مورد بي‌مهري قرار گرفتند؛ جاي خالي آثار دفاع مقدس كه هر يك سندي از تجاوز دنياي كفر و در ظاهر عراق، به خوبي احساس مي‌شود و نتيجه‌اش اين است كه كاروان‌هاي راهيان نور كه هرساله به مناطق عملياتي جنوب مي‌روند، براي ديدن و لمس كردن اثري از جنگ فقط حسرت مي‌خوردند و رزمندگاني با ديدن از بين رفتن خاطراتشان آهي از دل سر مي‌دهند.

مناطق غرب و شمال غرب كشور نيز در استان‌هاي ايلام، كرمانشاه، كردستان و آذربايجان غربي ميراث‌دار 3 هزار نقطه يادماني است؛ نقاطي كه مي‌تواند مقاومت هر يك از شكوفه‌ها و درياددلان صف‌شكن را از پيروزي انقلاب اسلامي تا پايان هشت سال دفاع مقدس در مقابله با ضدانقلاب، منافقان و صدام براي ما روايت كند.

هنوز يادگاري‌هاي مقاومت در شهرهاي بانه، سومار، قله چغالوند، ارتفاعات دالاني مشرف به شهرهاي دربندي‌خان، سيدصادق و حلبچه عراق، پادگان ابوذر، شرهاني، قلاويزان و ديگر شهرهايي كه طعم شيرين مقاومت را چشيدند، از صفحات كتاب عظيم و قطور تاريخ وحدت، غيرت و مردانگي جدا نشده است اما بايد جنبيد وگرنه اينها هم از دست مي‌روند و مقصران از دست رفتن آن ما هستيم.

* پس از 30 سال، تنها عكس‌ها روايتگر بمباران ساختمان‌هاي پادگان ابوذر هستند

پادگان ابوذر همان دوكوهه غرب، پادگاني كه قدمگاه بسياري از رزمندگان و فرماندهان شهيدي همچون بروجردي، صياد شيرازي، چمران، همت، اصغر وصالي و فرمانده جاويدالاثر حاج احمد متوسليان است؛ با اين تفاوت كه خيلي‌ها دوكوهه و نقطه آماده شدن به پرواز در جنوب را مي‌شناسند اما اين پادگان با گذشت بيش از 22 سال از حماسه‌آفريني‌ها هنوز در غربت خود باقي‌ست.
غربت اين پادگان شايد از سال گذشته بيشتر احساس مي‌شود چرا كه آثار به جاي مانده از بمباران در ساختمان پادگان ابوذر به بهانه‌هاي مختلف حذف شد و بار سنگيني از غم را بر دل كساني كه از آنجا خاطره داشتند، گذاشت. در روزهاي آغازين جنگ، اين پادگان شاهد صحنه‌هاي زيبايي از رشادت، پايمردي و رزم بي‌امان بزرگ مردان عاشق بود اما افسوس بايد خورد كه نتوانسيتم اين ميراث گرانبها را نگهداريم و به غارت رفت.

* تخريب «بيمارستان صحرايي بانه» به بهانه ساخت مجتمع مسكوني

شهر بانه نيز تا به امروز يادگاري‌هاي زيادي از دفاع مقدس را حفظ كرده است؛ «بيمارستان صحرايي بانه» يكي از همان نقاطي است كه خاطرات مجروحان و رزمندگان عمليات «نصر يك» و منطقه ماووت را در دل خود به امانت دارد اما گويا قرار است اينجا نيز به بهانه ساخت مجتمع مسكوني در برنامه تخريب قرار دارد.
يكي از رزمندگان بسيجي عمليات «نصر يك» يك شب از گرانبهاترين شب‌هاي مجروحيتش را در بيمارستان صحرايي بانه پشت سر گذاشته است؛ وي درباره اين يادگاري دفاع مقدس مي‌گويد: اين بيمارستان دو طبقه در سال 1366ساخته شد؛ متأسفانه در طول اين سال‌ها طبقه بالاي اين بيمارستان كاملاً تخريب شده است.
وي ادامه مي‌دهد: مجروحان دفاع مقدس در جبهه شمالغرب كشور در ابتدا به اين بيمارستان و سپس به سقز و ساير نقاط كشور براي معالجه منتقل مي‌شدند؛ البته اين منطقه در اوايل جنگ تحميلي مورد هجمه ضدانقلاب و بمباران‌هاي رژيم بعث عراق نيز قرار گرفته بود.
اين رزمنده دفاع مقدس بيان مي‌دارد: با توجه به اينكه اين بيمارستان در داخل شهر است، جايگاه مناسبي حتي براي ساخت موزه دفاع مقدس بوده و لازم است اين نقطه كه از آثار دفاع مقدس است، احيا شود.

* انحلال قله حماسي چغالوند توسط شركت خصوصي استخراج گچ

«قله چغالوند» بلندترين ارتفاع چرميان مشرف به شهر گيلانغرب بوده و نسبت چغالوند به شهر گيلانغرب مانند نسبت بازي‌دراز به سرپل ذهاب است. در واقع وجب به وجب خاك اين منطقه آغشته به خون شهيدان مظلومي بوده كه تاكنون نامي از آنها برده نشده است.
«قله چغالوند» يكي از ارتفاعات گچي منطقه به شمار مي‌رود و در حال حاضر يك شركت خصوصي براي استخراج گچ به راحتي شروع به تراشيدن چنين قله‌اي كرده است در حالي كه آن منطقه ارتفاعات گچي زيادي دارد.
سؤال اينجاست كه چرا آنها براي استخراج گچ به سراغ ارتفاعات ديگر نمي‌روند و سراغ چنين قله ارزشمندي رفته‌اند كه سنگرهاي رزمندگان اسلام و عراقي‌ها كه هم‌اكنون در آن موجود است، در خطر تخريب قرار دارد.

هزاران هزار حيف! برخي چشم‌ها از چنگي كه بر دل‌هاي زخم خورده مي‌زنند، بي‌تفاوت است و بي‌دردي آدم‌هاست كه درد تمام شدن طعم فداكاري در روزهاي خوش برادري را زنده مي‌كند.
ما از آل سعود خرده مي‌گيريم كه با از بين بردن كوچه بني‌هاشم امروز شيعه را سرگردان كرده است و شيعيان غريبانه در آن خاك دنبال نشانه‌اي از دست‌هاي ريسمان بسته مولاي متقيان حضرت علي (ع) و بوي عطر ياس مي‌گردند.
حال آنكه بايد پرسيد چرا به اندازه درسدن آلمان هم، قدر يادگارهاي فرهنگ غني خود را در اين اوضاع نابسامان فرهنگي نمي‌دانيم؟! فقط مي‌توان گفت اگر تخريب و حذف آثار دفاع مقدس، ادامه پيدا كند با دست خود بخشي از حافظه تاريخ دفاع مقدسي را از بين برده‌ايم كه در دنيا بي‌نظير بود و بي‌شك با اين اقدام و سهل‌انگاري و سكوت‌ در برابر آن، به نسلي كه همه آگاهي‌اش از جنگ به اين چند ساختمان و سنگر به جا مانده بستگي دارد، خيانت كرده‌ايم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن