تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812740790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تونل باد چهار فصل مرسدس بنز


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: dsmz704rnzar1kubcxt6.jpg]




»
سریع ترین و قدرتمند ترین ماشین چهار نفره ی جهان
»
خودروی الکتریکی با سیستم دینامیکی نوین
»
حمل خانه خورشیدی بر دوش خودرو الکتریکی
»
سامانه هدایت جدید تویوتا امکان تصادف را به صفر می‌رساند
»
پنجره ای باورنکردنی به سوی جهان

شرکت مرسدس بنز به تازگی تونل بادی را برای آزمایش خودروهای خود طراحی کرده که در آن خودروها تحت تمامی حالات و شرایط آب و هوایی مورد آزمایش قرار می گیرند. هیتنا: یک دقیقه هوای سرد و منجمد، سپس گردباد و طوفان و پس از آن خورشید مانند مناطق استوایی برآمده و محیط را گرم می کند، تمامی این حالات و بسیاری دیگر از شرایط مختلف آب و هوایی و جوی در تونل بادی که برای تست خودروها طراحی شده. شاید به نظر کمی بیش از حد ایده آل باشد، اما این تونل باد منحصربفرد در مرکز تکنولوژی سیندل فینگن اشتوتگارت آلمان توسط شرکت مرسدس بنز طراحی و ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف گوناگون است. این تونل باد جدید شرکت مرسدس بنز این امکان را می دهد که بتوان کنترل آب و هوای هر اقلیم مورد نظر را در داخل محفظه تست در دست داشت و بدون اینکه خودرویی برای آزمایش به نقاط مختلف دنیا اعزام شود تنها درون این محفظه شرایط ایده جوی آن مناطق خاص را می بیند و به این طریق خودرو و اجزای آن در شرایط مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند. این فرآیند بسیار سریعتر از این است که بخواهیم اطلاعات خودروهای ارسال شده به نقاط مختلف را جمع آوری کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنیم.
به گزارش گروه خودروی هیتنا این تونل باد می تواند بسیاری از شرایط جوی خاص و ویژه را ایجاد کند، دماهایی از منفی 40 فارنهایت (40- سانتی گراد) تا مثبت 140 فارنهایت (60 درجه سانتی گراد) ، شبیه سازی گردبادها و طوفان هایی با سرعت 165 مایل بر ساعت (265 کیلومتر) و تمامی حالات گوناگون بارش های باران موسمی استوایی و بارش های سنگین برف همگی در این تونل باد اتفاق می افتد. این تونل هم چنین دارای غلتک های دینامومتری هستند که سرعت های بسیار بالای جاده ای را تا بیش از 165 مایل (265 کیلومتر) درون تونل فراهم می کند که به کمک آن خودروها با سرعت های بسیار بالا نیز می توانند در هر وضعیت آب و هوایی آزمایش شوند.

[تصویر: 9p73w1xn8bn2s4g8zen.jpg]




برای خودروسازانی مانند مرسدس بنز که به کیفیت محصولات خود افتخار می کنند، آب و هوا و اقلیم های گوناگون واقعی روی زمین گاهی اوقات به اندازه کافی دارای شرایط خاص و ویژه برای انجام آزمایشات نیستند. مثلأ ممکن است در طول سال در هیچ جای دنیا طوفان یا گردبادی با سرعت 165 مایل به وقوع نپیوندد. اما این تونل باد تمامی این شرایط را در هر لحظه ای فراهم می کند.
خودروسازان سالیان سال است که خودروهای تولیدی خود را برای انجام آزمایشات گوناگون جاده ای به سراسر جهان می فرستند تا خودروها در تمامی مناطق با شرایط محیطی و آب و هوایی گوناگون مورد آزمایش قرار گیرند و خودروسازان در این آزمایشات به عیوب و نواقص خودروهای خود در شرایط گوناگون پی برده و به عملکرد خودرو در هر منطقه ای از کره زمین اطمینان حاصل کنند. از شرایط جوی بسیار سرد و خشن سرزمین های یخ زده قطبی تا گرمای طاقت فرسای مناطقی مانند جاده مرگ صحرای نوادا در شرق کالیفرنیا. خودروسازان به دلیل فروش محصولاتشان در سرتاسر جهان می بایست خودروهایی به مشتریان تحویل دهند که نیازها و انتظارات آنها را در این گونه مناطق تامین کنند.
دکتر توماس وبر از دپارتمان تحقیقات و توسعه AG دایملر می گوید: "حتی در مناطق قطبی کشور سوئد دما در زمستان همیشه به اندازی دمایی که ما در این تونل باد داریم منفی و سرد نیست، هم چنین در تابستان شاید به چنین دماهای بالایی در مناطق مختلف جهان دسترسی نداشته باشیم. اما این تونل باد نیاز ما به هر گونه شرایط آب و هوایی در هر منطقه جغرافیایی را در هر زمانی که بخواهیم مرتفع می کند."

[تصویر: miuld4hf3223nxy9431.jpg]




محدوده شرایط و وضعیت های آب و هوایی مختلف به مرسدس بنز این امکان را می دهد که از تمام جوانب خودرو و سیستم های آنرا مورد مطالعه و آزمایش قرار دهد، از چگونگی عملکرد سیستم ترمز در شرایط خاص و یا چگونگی سیستم های الکتریکی در هوای بسیار گرم و یا در شرایط هوای مرطوب و بادهای موسمی و اینکه مثلأ برف پاک کن ها قادر به انجام وظایف خود در این شرایط می باشند یا نه. داخل اتاق خودرو عایق کاری صوتی می شود که مهندسان به کمک آن می توانند به صداهای کوچک و ریزی که ممکن است تحت دماهای مختلف و محیط خشن شبیه سازی شده ایجاد شود توجه کنند.
کنترل آب و هوای داخل تونل و ایجاد شرایط دلخواه در هر لحظه به مرسدس بنز این امکان را می دهد که هر آزمایشی را که لازم باشد بارها و بارها تحت شرایط دقیقأ یکسان و مشابه تکرار کنند تا با بررسی نتایج حاصل از آزمایش از صحت آن مطمئن شوند.این تونل باد ایمنی آزمایشات را تیز بالا می برد زیرا ممکن است در خلال انجام آزمایش اتفاقاتی نظیر آتش سوزی به دلیل نقص نمونه اولیه خودروها رخ دهد که در اینجا محفظه های اطفاء حریقی در گوشه و کنار دیواره های محفظه آزمایش تعبیه شده اند که به هنگام بروز آتش سوزی بیرون آمده و محل آتش سوزی را بدون در نظر گرفتن اینکه کسی داخل خودرو باشد یا نه آب پاشی می کنند، که به کاهش خطرات و یا حوادث احتمالی که ممکن است برای خودروها در هنگام تست های جاده ای رخ دهد بسیار کمک می کند. چراکه هزینه تولید نمونه های اولیه ساخته شده هر خودرو بسیار زیاد است.
این تونل باد نه تنها دامنه و محدوده را برای آزمایش خودروها در شرایط مختلف گسترش می دهد، بلکه به شدت هزینه ها و هم چنین اثرات زیست محیطی را وسایل نقلیه را در سرتاسر جهان در محدوده بزرگتری کاهش می دهد. اگر شما می خواهید یکی از خودروهای مرسدس بنز را در آینده نزدیک خریداری کنید، دانستن این مطلب برای شما مقید است که بدانید خودروی شما چگونه مورد آزمایش قرار گرفته و صحت عملکرد آن تایید شده است.

[تصویر: ywyi2sg2wqd4u7apeqe0.jpg]




منبع:allcartech









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 524]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن