تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815069597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به اذعان بسياري از گردشگران، سفر در طبيعت ايران، امن نيست


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: طبيعت گردي و حضور در طبيعت خالي از حادثه نيست ولي نبود نيروي متخصص امداد و نجات و دور بودن مراکز درماني با امکانات پزشکي مورد نياز از مناطق هدف طبيعت‌گردي، گردشگران را با مخاطره روبه‌رو ساخته است. از اين روست که به اذعان بسياري از گردشگران، سفر در طبيعت ايران، سفري امن نيست.
به گزارش پارس توريسم رضا آشوري يکي از افرادي است که سالها تور جنگل ابر را برعهده داشته است. وي نزديک‌ترين مرکز درماني به اين منطقه توريستي را شاهرود عنوان کرد و گفت: «هرچند در منطقه‌اي نزديک جنگل ابر درمانگاهي وجود دارد ولي اين درمانگاه فاقد تجهيزات پزشکي و اورژانسي است و بايد گردشگري را که دچار جراحت شده است تا شاهرود برد.»

به گفته وي از شاهرود تا جنگل ابر در حدود 40 کيلومتر جاده آسفالت و 15 کيلومتر جاده خاکي فاصله وجود دارد و بيش از يکساعت زمان لازم است تا اورژانس بتواندن خود را به حادثه ديده برساند. در اين ميان با محاسبه زمان برگشت، حدود سه ساعت زمان لازم است تا گردشگري که براي او حادثه‌اي رخ داده به بيمارستان يا مرکزي که مجهز به امکانات پزشکي است برسد.
منبع:انجمن علمي گردشگران


فخرالسادات غني مدير آموزش موسسه طبيعت در اين راستابه نبود ايستگاه‌هاي امداد منطقه‌اي اشاره و بيان ‌کرد: «در جنگل ابر دچار سانحه شدم؛ پزشک يا پرستاري در درمانگاه خرقان نبود و نه من تا شاهرود آمدم تا بتوانم انگشتم را بخيه کنم.»

فواصل طولاني تا مراکز درماني
کيانوش محرابي دبير انجمن رفتينگ نيز درخصوص امداد رساني و مراکز اورژانس منطقه ناقان گفت: «هرچند گردشگري که طبيعت را به عنوان مقصد هدف گردشگري خود انتخاب مي‌کند نيازمند مرکز درماني و تجهيزات امداد و نجات است ولي اين مهم تمام نياز او نيست بلکه ما نيازمند متخصصاني هستيم که بتوانند از اين امکانات استفاده کنند.»

به گفته وي گاهي اوقات امدادگران به دليل نداشتن مهارت و تخصص لازم جهت نجات و کمک رساني به گردشگر آسيب ديده، خود مشکل ساز شده و شرايط را بدتر مي‌کنند.

محرابي در خصوص نزديک‌ترين مراکز درماني به منطقه‌اي که پذيراي گردشگران ماجراجو و رفتينگ است گفت: «اولين مرکز درماني از روستاي معدن و از بالاي رودخانه ارمند در حدود 70 کيلومتر فاصله وجود دارد و از پايين رودخانه تا شهر لردگان در حدود 30 کيلومتر تا اولين مرکز درماني فاصله هست.»

دبير انجمن رفتينگ به فقدان گشت‌هاي متخصص و مخصوص گردشگران در مناطق هدف گردشگري اشاره کرد و گفت: «در کشورهايي که در صنعت گردشگري پيشرفته هستند، گشت‌هاي مخصوص گردشگر در مناطق هدف گردشگري فعاليت مي‌کنند و تنها به منظور سرويس دهي به گردشگران در اين مناطق گشت مي‌زنند اين درحالي است که در ايران بايد ساعت‌ها در انتظار رسيدن امداد ماند.»

به گفته وي در سوادجان نزديک سامان يک مرکز درماني کوچک وجود دارد که جز کارهاي اوليه همچون پانسمان و سرم امکان درماني ديگري ندارد و با شهر کرد حدود 25 کيلومتر فاصله دارد و اگر براي گردشگري در اين منطقه مشکل اورژانسي پيش آيد بايد اين مسير تا شهر کرد طي شود.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن