تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819903861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحريم آمريكا عليه كشتيراني ايران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تحريم آمريكا عليه كشتيراني ايران
كشتيراني: بي‌اثر استنماد كشتيراني امروز متوقف مي‌شوددنياي اقتصاد- به دنبال اعلام تحريم‌هاي جديد آمريكايي‌ها عليه ايران كه اين بار شامل حال خطوط كشتيراني و 18شركت همكار آن به بهانه كمك‌هاي اين شركت‌ها به بخش نظامي انجام شده است، شركت كشتيراني ايران با «دروغ محض» خواندن اتهامات آمريكا، تحريم‌ها را بي‌اثر دانست. قرار است نماد كشتيراني امروز در بورس متوقف شود.
واكنش «كشتيراني» به تحريم آمريكا عليه شركت
گروه بورس – كشتيراني جمهوري اسلامي ايران تحريم وضع شده از سوي دولت آمريكا عليه اين شركت را بي‌اثر خواند.
به گزارش «ايرنا» كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با رد اتهامات مطرح شده از سوي دولت آمريكا اعلام كرد: فعاليت اين شركت دقيقا در چارچوب مقررات و قوانين بين‌المللي بوده و هيچگونه تخطي از مقررات و قوانين حاكم بر اين صنعت در كشتيراني جمهوري اسلامي ايران قابل‌پذيرش نيست. اين شركت در واكنش به تحريم وضع شده از سوي دولت آمريكا و همچنين طرح ادعاهاي واهي و بي‌اساس توسط كشور مذكور اعلام كرد: كشتيراني جمهوري اسلامي ايران از چندين سال پيش از قالب يك شركت دولتي خارج و با ورود به بورس در قالب يك شركت خصوصي سهامي عام با چندين هزار سهامدار، فعاليت اقتصادي خود را كاملا منطبق با قوانين و مقررات بين‌المللي انجام مي‌دهد. كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه اتهامات مطرح شده از طرف آمريكا تهمتي بيش نيست و دروغ محض است، يادآور شد: اسناد صادره از طرف كشتيراني جمهوري اسلامي ايران كاملا مستند به مدارك بوده و به هيچ وجه اسناد ساختگي و دستكاري شده كه مورد ادعاي دولت آمريكا است توسط شركت معتبري چون كشتيراني جمهوري اسلامي ايران صادر نمي‌شود، علاوه‌بر اين تمام مدارك مربوط به محمولات و بار كشتي‌ها نيز به تاييد مقام‌هاي بندري كشورهايي كه كشتي‌هاي اين شركت در آنها تردد دارند، مي‌رسد. اين شركت با رد هر گونه همكاري با شركت‌ها و موسسات آمريكايي اعلام كرد: كشتيراني جمهوري اسلامي ايران از سال‌ها پيش دفاتر خود را در آمريكا تعطيل كرده و حساب‌هاي بانكي و اموالي در اين كشور ندارد كه مشمول توقيف شود علاوه‌بر اين، اين شركت هيچگونه همكاري و مبادله تجاري با بانك‌ها، موسسات و شركت‌هاي آمريكايي ندارد، بنابراين تحريم مطرح شده از طرف آمريكا نمي‌تواند تاثيري بر فعاليت‌هاي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران داشته باشد. درهمين رابطه داجمر، مديرعامل كشتيراني اظهار كرد: حاكميت آمريكا بر آبهاي كشورش است در نتيجه اين تحريم نيز ربطي به آب‌هاي بين‌المللي ندارد. كشتي‌هاي ايران تنها نمي‌توانند در آب‌‌هاي آمريكا تردد كنند كه تا پيش از اين نيز كشتي‌هاي ايراني در آب‌هاي اين كشور حضور نداشتند و بعد از اين نيز نخواهند داشت.
مديرعامل «حكشتي»: «حتايد» بالاي 1450تومان توجيه ندارد
اما مديرعامل كشتيراني كه از رقابت «تايدواتر» خارج شد، در گفت‌وگويي با «فارس» دلايل كنار كشيدن اين شركت را تشريح كرده است. «محمد حسن داجمر» درباره دليل انصراف روز چهارشنبه گذشته شركت كشتيراني از جمع رقابت‌كنندگان خريد بلوك سهام مديريتي تايدواتر اظهار كرد: با افزايش قيمت سهم تايدواتر از 11هزار و 221 ريال قيمت اوليه به بيش از 1541 تومان، خريد اين بلوك ديگر براي كشتيراني صرفه اقتصادي نداشت. وي ادامه داد: قيمت كارشناسي مدنظر كشتيراني براي خريد بلوك 24/42‌درصدي سهام تايدواتر هزار و 450 تومان بود و اين شركت در حالي برنامه مشاركت با سرمايه‌گذاري مهر اقتصاد ايرانيان داشت كه با افزايش قيمت مورد تقاضا، از خريد آن انصراف داد.
داجمر در پاسخ به اين سوال كه ارزش سهام «تايدواتر» تا چه حدي است؟ اظهار كرد: ارزش اين شركت به قراردادهاي منعقده مربوط است كه با توجه به افزايش قيمت هر سهم اين شركت به بيش از 1544 تومان، شركت كشتيراني در تدارك برنامه ديگري خواهد بود. داجمر در خصوص زمان برگزاري مجمع سالانه اين شركت گفت: اواخر مهرماه اولين مجمع سالانه كشتيراني با حضور سهامداران جديد برگزار خواهد شد كه زمان دقيق آن متعاقبا اعلام مي‌شود.
ماراتن «حتايد» با خريدار جديد ادامه مي‌يابد
امروز راند هفتم رقابت «تايدواتر» با حضور يك خريدار جديد و كنار كشيدن يك خريدار ديگر ادامه مي‌يابد.
به گزارش خبرنگار ما، رقابت براي بلوك 24/42درصدي شركت «تايدواتر خاورميانه» كه از سيزدهم شهريور ماه شروع شده، با كنار كشيدن كشتيراني و ورود «ساتا» به ميدان رقابت وارد دور تازه‌اي مي‌شود. قيمت نهايي اين سهم كه در روز چهارشنبه هفته گذشته ثبت شد، معادل 15هزار و 440ريال بود كه با آغاز رقابت امروز بايد منتظر قيمت‌هاي تازه‌اي براي اين بلوك بود. سه خريدار ديگر جز «ساتا»ي تازه وارد، همان خريداران روزهاي گذشته هستند. «مهر اقتصاد ايرانيان»، «يك شخص حقيقي» و شركت هندي- اماراتي «ايندوجا» سه خريداري هستند كه امروز در كنار تازه وارد ميدان رقابت را گرم‌تر خواهند كرد.

نماد كشتيراني امروز متوقف مي‌شود
دكترعلي رحماني، مديرعامل شركت بورس از توقف نماد شركت كشتيراني در روز شنبه خبرداد و گفت: نماد شركت كشتيراني به دليل اعلام تعديل سود هر سهم سال 87 و نيز ثبت اطلاعات در خصوص اثر تحريم شركت بر عملكرد سال جاري شنبه 23 شهريور متوقف مي‌شود. رحماني با اشاره به صف فروش شركت توضيح داد: چهارشنبه بعداز ظهر آمريكا شركت كشتيراني را در ليست شركت‌هاي تحريمي قرار داد كه اين عامل باعث ايجاد صف فروش براي شركت‌ شده است بنابراين به منظور شفافيت بازار و ارائه اطلاعات نماد شركت‌ متوقف مي‌شود. وي با بيان اينكه حفظ شاخص اهميت چنداني ندارد تاكيد كرد: موضوع سلامت بازار، جلوگيري از دستكاري قيمت‌ها و نقدشوندگي در بازار بسيار حائز اهميت است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.همچنين سايت «بي‌بي‌سي فارسي» آورده است: «شوراي امنيت سازمان ملل متحد در آخرين دور تحريم‌‌هاي اعمال شده عليه ايران در ماه مارس به‌دليل خودداري ايران از تعليق غني‌سازي اورانيوم، بازرسي كشتي‌هاي ايراني را در صورت سوءظن نسبت به حمل اجناس ممنوعه – كالاهايي كه در تحريم‌هاي قبلي معرفي شده‌اند – مجاز كرد.مقام‌هاي كشتيراني ايران قبلا از تاثير نامطلوب تحريم‌ها بر اين صنعت سخن گفته‌اند.
«علي صفرعلي»، مديرعامل شركت كشتيراني بنياد در ابتداي امسال گفته بود كه به دليل تحريم‌هاي سازمان ملل و فشار آمريكا، شركت‌ها و موسسات خارجي با كشتي‌هايي كه پرچم ايراني داشته باشند كار نمي‌كنند و از همين‌رو، بيشتر كشتي‌‌هاي ايراني در حال حاضر با پرچم‌هاي ديگر كشورها تردد مي‌كنند.«صفرعلي» همچنين گفت كه به دليل تحريم‌ها، انتقال پول در نقاط مختلف جهان براي ايران به سختي مقدور است و شركت‌هاي كشتيراني ايراني مجبورند براي عمليات بانكي، به دليل تحريم‌ بانك‌هاي ايراني به سراغ واسطه‌ها بروند كه اين كار ريسك بالايي دارد.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن