تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820419173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
سوت قطار تا چهار سال آينده در كردستان به صدا در مي آيد
سنندج -مدير كل اداره راه و ترابري استان كردستان گفت: تا چهار سال آينده سوت قطار در استان كردستان به صدا در مي آيد. محمد صادق وجدي در گفت وگو با ايسنا افزود: امسال براي اجراي اين پروژه 12 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته است. وي شروع اجراي اين پروژه را از سال گذشته عنوان كرد و افزود: اين خط راه آهن 480 كيلومتر طول دارد و در سه قطعه انجام مي شود كه هم اكنون اين قطعه ها داراي 10 تا 15 درصد پيشرفت فيزيكي است. وي خاطر نشان كرد: اميدواريم با اضافه شدن اعتبارات تكميلي پروژه خط راه آهن در سال جاري اين استان بتواند در جابجايي مسافران سهم داشته باشد. وجدي با باين اين كه سوت قطار در سال 1391 در استان كردستان به صدا در مي آيد، افزود: خوشبختانه در دولت نهم اقدامات ارزنده اي در زمينه راه سازي به خصوص در روستاها در سطح استان كردستان صورت گرفته و اين نماد توجه و اهتمام دولت به اين خطه از ميهن است.

جاده ملي ياسوج و باباميدان تا پايان سال 87 به بهره برداري مي رسد
ياسوج -معاون راهداري اداره كل راه و ترابري كهگيلويه و بويراحمد گفت: جاده ملي ياسوج و بابا ميدان تا پايان سال 87 به بهره برداري مي رسد. مهندس پروانه در گفت وگو با ايسناافزود: آغاز عمليات اين جاده از سال 73 شروع شده كه تا سال 84،تنها 25 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است اما طي سه سال گذشته پيشرفت فيزيكي آن به 75 درصد رسيد. وي با باين اين كه در طول اين جاده، هشت تونل حفاري شده كه بزرگترين آن دو هزار و 8 متر مسافت دارد، اضافه كرد: جاده ملي ياسوج به باباميدان استان هاي فارس، خوزستان و بوشهر را به استان هاي مركز كشور متصل مي كند. وي گفت: در سفر هيات دولت و رئيس جمهور به اين استان، 350 ميليارد ريال اعتبار براي اين جاده در نظر گرفته شده كه در صورت اختصاص آن، اين جاده به پايان خواهد رسيد.

مناطق محروم هرمزگان از آب آشاميدني سالم بهره مند شدند
هرمزگان-با راه اندازي شركت تعاوني لمزان در استان هرمزگان تمامي مناطق محروم اين استان از آب آشاميدني بسته بندي شده و سالم بهره مند خواهند شد. به گزارش ايسكانيوز، محمد عسگرزاده، مدير كل تعاون استان هرمزگان گفت: عمده ترين هدف از اجراي اين پروژه ها ايجاد اشتغال بوده و اين در حالي است كه به موجب آن براي 900 نفر از مردم اين استان ايجاد اشتغال شده است.وي در ادامه بر نقش بسزاي طرحهاي مذكور در ارايه خدمات به اعضا و تعاونيهاي استان اشاره كرد و گفت:در هفته تعاون 16 طرح تعاوني در قالب هاي كشاورزي، صنعتي و خدمات در استان هرمزگان مورد بهربرداري قرار گرفت.عسگرزاده ميزان وام اعطايي به متقاضيان مسكن مهر را 15 ميليون تومان اعلام كرد.همچنين مدير عامل شركت تعاوني لمزان تاريخ راه اندازي اين شركت را توسط استانداري هرمزگان در تاريخ سوم شهريور ماه سال جاري اعلام كرد و افزود: هدف از راه اندازي اين شركت توليد و بسته بندي آب معدني و انتقال آن به مناقع محروم استان و بهرهمند كردن آنها از آب آشاميدني سالم است.

مدير كل آموزش دانشگاه علوم پزشكي شيراز:
دانشجويان كارت دانشجويي را روز ثبت نام تحويل مي گيرند
شيراز- خبرنگار ابتكار- دانشجويان ورودي جديد دانشگاه علوم پزشكي شيراز امسال در روز ثبت نام كارت دانشجويي خود را تحويل مي گيرند. به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، مدير كل آموزش اين دانشگاه ضمن بيان مطلب فوق بيان داشت: ثبت نام دانشجويان جديد الورود دانشگاه علوم پزشكي شيراز در همه مقاطع و دوره ها اعم از شبانه و روزانه در تاريخ هاي 26 تا 28 شهريور ماه براساس حروف الفبا در سالن هاي سينا و صدرا انجام مي شود و پس از تكميل مراحل ثبت نام در همان روز دانشجويان كارت دانشجويي خود را دريافت مي كنند. وي گفت: از جمله برنامه هايي كه امسال براي رفاه دانشجويان در نظر گرفته شده ثبت نام نهايي دانشجويان و همچنين انتخاب واحد دانشجو وتحويل برنامه كلاس ها در همان روز و همان محل مي باشد و دانشجو بر خلاف سال هاي گذشته احتياجي به حضور در دانشكده ها ندارد. مدير كل آموزش دانشگاه اضافه كرد: براي اطلاع رساني كامل تر به دانشجويان و والدين آنها از تمام دانشكده هاي علوم پزشكي شيراز از جمله واحدهاي كراش، لار و ممسني نماينده هايي در سالن هاي سينا و صدرا حضور دارند و اطلاعات مورد نياز دانشجو را در اختيارش قرار مي دهند.دكتر محمد اشكان مصلحي در پايان افزود: اطلاعات تكميلي و همچنين مدارك لازم جهت ثبت نام در سايت ir.ac.sutns.eshz//Amoo:Http از هشتم شهريور ماه قابل دسترسي مي باشد.

بهره برداري از 2 طرح دامداري كوچك روستايي در سياهكل
رشت- خبرنگار ابتكار- در بزرگداشت هفته دولت سالجاري دو طرح دامداري كوچك شيري با سرمايه 356 ميليون ريال در روستاهاي كلاهدوز محله و بيدرون سياهكل افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت. به گفته كامران صنعتي برق مدير جهاد كشاورزي سياهكل در اين دو دامداري 20 راسي 4 نفر مشغول بكار شدند.

36 طرح در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري كهگيلويه و بويراحمد تصويب شد
ياسوج -در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري كهگيلويه و بويراحمد 36طرح با اعتبار سه ميليارد و 214ميليون ريال و اشتغالزايي 39 نفر در دو بخش كشاورزي و خدمات به تصويب رسيد. به گزارش مهر، رئيس سازمان كار و امور اجتماعي در اين نشست، گفت: از آغاز طرح بنگاههاي اقتصادي زود بازده تاكنون به هشت هزار و 432طرح مبلغ دو هزار و 125ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده كه زمينه اشتغال 16هزار و 466نفر را فراهم كرده است. مسعود باستاني افزود: از اين تعداد هفت هزار و 577 طرح با اعتبار يكهزار و 544 ميليارد ريال و اشتغالزايي 13هزار و 251نفر به بهره برداري رسيده است. در ادامه استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: بنگاههاي اقتصادي زود بازده در اين استان نتايج ارزنده اي در ايجاد اشتغال پايدار در بخشهاي مختلف داشته است. سيد مسعود حسيني از بانكهاي عامل خواست بر پيشرفت طرحهاي اقتصادي نظارت كامل داشته باشند تا همه تسهيلات پرداختي به متقاضيان، صرفا در خصوص طرحهاي ارائه شده هزينه شود. وي اظهار داشت: طرحهايي هم كه هنوز تكميل نشده و بخشي از تسهيلات آن نزد بانكها باقي است نسبت به پرداخت آن تسريع شود. حسيني همچنين از بانكهاي عامل خواست به كمك دستگاههاي اجرايي، نسبت به وصول مطالبات خود تلاش نمايند.

پيگيري ثبت ملي300 اثر تاريخي در آذربايجان شرقي
تبريز-معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: در نظر داريم امسال 300 اثر تاريخي اين استان را در فهرست آثار ملي كشور به ثبت برسانيم. بهروز عمراني در گفتگو با فارس تصريح كرد: هر چند ثبت آثار در فهرست آثار ملي محدوديت هايي را براي صاحبان آنها به وجود مي آورد، ولي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان با مكانيزم هايي سعي مي كند كه اين محدوديت ها را برطرف كند. وي ادامه داد: ثبت بناهاي تاريخي عمومي و دولتي از اولويت هاي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان محسوب مي شود. عمراني همچنين افزود: در مورد بناهاي خصوصي نيز سعي مي كنيم ابتدا اماكني كه ويژگي هاي خاص تاريخي داشته باشند را به ثبت برسانيم. معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به حريم آثار تاريخي ادامه داد: امروزه تعيين حريم فقط مربوط به آثار تاريخي نيست و در شهر ها نيز حريم رعايت مي شود به عنوان مثال نمي توان در معابر كم عرض ساخت و ساز كرد. عمراني با بيان اينكه در سال 87 نيز حريم 100 اثر تعيين مي شود، خاطر نشان كرد: سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان در مورد آثار تاريخي نيز همين موضوع را اعمال مي كند و براين اساس از ساخت و ساز در كنار آثار تاريخي جلوگيري مي شود.

افزايش 46 درصدي صيد كيلكا در مازندران
ساري -معاون صيد و بنادر ماهيگيري اداره كل شيلات مازندران از افزايش 46 درضدي صيد ماهي كيلكا در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. به گزارش مهر، ناصر پورحسين عصر پنج شنبه در جلسه ستاد ساماندهي فعاليتهاي شيلاتي استان در ساري اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون بالغ بر 3400 تن ماهي كيلكا در استان مازندران صيد شد.وي خاطر نشان كرد: اين ميزان صيد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد داشته است به گفته اين مقام مسئول اين ميزان ماهي توسط 46 فروند شناور كيلكا مازندران صيد شد كه بر اين اساس سرانه صيد و شناور حدود 78 تن برآورد مي شود.پورحسين يادآور شد: بيشترين ميزان صيد از نظر مكاني در سواحل بندر صيادي شهرستان بابلسر و از نظر زماني در مرداد ماه صورت پذيرفت.وي اظهار اميدواري كرد با توجه به سياست تعديل شناور هاي كيلكاگير در آينده شاهد افزايش صيد اين ماهي با ارزش باشيم.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن