تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806799883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزشگاه آزادي صداي اعتراض را با تمام وجود احساس كرد چرا داور دربي بايد ايراني باشد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: ورزشگاه آزادي صداي اعتراض را با تمام وجود احساس كرد چرا داور دربي بايد ايراني باشد؟
گروه ورزشي - مسعود عنايت بعد از قضاوت داوران در هفته سوم و چهارم ليگ برتر بسيار اميدوار بود كه در هفته ششم اشتباهات غير عمد داوري به حداقل برسد يا اشتباهات آنها تاثيرگذار نباشد. به همين دليل مسعود مرادي براي قضاوت حساس ترين بازي روز ششم انتخاب شد و مرادي طوري قضاوت كرد كه هواداران بعد از پايان بازي در ورزشگاه ماندند و به شدت به داوري اش اعتراض كردند. حالا او كه گزينه اول كميته داوران براي دربي تهران بود از نظر هواداران اين تيم بدهكارشان است. بعد از بازي پرسپوليس و سپاهان در جام حذفي و خطاي پنالتي كه روي احسان خرسندي نگرفت، حساسيت پرسپوليسي ها نسبت به قضاوت او شروع شد و درحالي كه كم كم فراموش شده بود داوري اش در بازي بامس كرمان اين ذهنيت را براي پرسپوليسي ها به وجود آورده كه مرادي ضريب اشباهات تاثيرگذارش در بازي هاي اين تيم بسيار زياد است. بعد از بازي پرسپوليس در انزلي و خطاي پنالتي ملوان كه از سوي قهرماني اعلام شد و 3 هفته از سوي كميته داوران محروم هم شد (اگرچه رسما اعلام نشد) و يا خطاي مدافع ذوب آهن بر روي مازيار زارع كه به اعتقاد اكثر كارشناسان پنالتي بود و بخشي زاده چنين اعتقادي نداشت حال مرادي كه در المپيك 2008 پكن هم قضاوت كرده و ادعاي داوري در جام جهاني را هم دارد، خطاي پنالتي براي پرسپوليس را ناديده مي گيرد و به نظر مي رسد تراژدي سال گذشته استقلال اين بار براي شاگردان قطبي در حال تكرار شدن است. حال اين سوال به وجود آمده كه آيا با چنين وضعيتي كه داوري ما دارد آيا باز هم مي توان قضاوت دربي را به داوران ايراني داد؟ آيا هيچ تضميني براي تامين امنيت داور ايراني دابي در صورت بروز چنين اشتباهاتي وجود دارد؟ كميته داوران، حتما دربي سال 1373 را كه قضاوتش بر عهده ابهران بود را فراموش نكرده و مي داند بعد از آن بازي و جنجالي كه به پا شد فدراسيون فوتبال مجبور شد از داوران خارجي براي دربي تهران استفاده كند. چرا دربي هاي بزرگ دنيا را داوران همان كشور سوت مي زنند و هيچ مشكلي پيش نمي آيد. مثلا دربي ال كلاسيكو و دربي هاي ايتاليا را داوران اسپانيايي و ايتاليايي سوت مي زنند. البته پر واضح است كه بحث فرهنگ سازي براي تماشاگران فوتبال از سال ها پيش در آنجا شروع شده و ما هم بايد اين مهم را در فوتبال كشورمان به طور جدي و نه در حد شعار و حرف آغاز كنيم، اما واقعا داوران اين دربي هاي بزرگ هم مثل داوران با ضريب اشتباهانشان بالا است؟ ما شك نداريم كه تمام اين اشتباهات سهوي است، اما به باشگاه ها هم حق بدهيد كه معترض و نگران باشند. يك تصميم اشتباه داور ميليون ها تومان به باشگاه ضربه مي زند. صد البته مساله داوري براي تيم هاي ديگر هم وجود دارد و آنها هم به دفعات ازاين قضيه متضرر شده اند، اما همه مي دانيم كه دربي تهران حسابش با بقيه بازي ها فرق مي كند. آيا بهتر نيست براي جلوگيري از حاشيه اي احتمالي بعد از بازي خراب كردن صندلي هاي ورزشگاه و... از داور خارجي استفاده كنيم تا مثل 13 سال اخير هواداران هر دو تيم ازاين بابت مشكلي براي استاديوم ايجاد نكنند. شايد كفاشيان و تاج مي خواهند اين سخت را بشكنند و افتخارش را هم بنام خودشان بزنند كه اگر چنين كنند و مساله اي پيش نيايد بايد دست مريزاد گفت به شرطي كه فكر همه مسائل جانبي اش را هم بكنند.
ورزشگاه آزادي صداي اعتراض را با تمام وجود احساس كرد
ناراحتي پرسپوليسي ها از قضاوت مسعود مرادي كه اولين بازي اش را در ليگ برتر هشتم سوت مي زد، تنها در اعتراضات قطبي و اعضاي هيات مديره خلاصه نشد;زيرا هواداران پرسپوليس نيز با انجام برخي حركات در ورزشگاه به نوعي اعتراض خود را نشان دادند. جدا از آنكه تماشاگران در طول بازي با كشيدن سوت هاي ممتد اعتراض خود را نشان دادند،در پايان بازي نيز تعدادي از تماشاگران يا به قول فوتبالي ها تماشاگرنماها! چند صندلي ورزشگاه آزادي را از جا كندند و با پرتابش به درون زمين خواستند بگويند "آقاي مرادي قضاوتت ضعيف بود!!" البته اين تنها ورزشگاه زيباي آزادي نبود كه صداي اعتراض تماشاگران را با تمام وجود احساس كرد،زيرا در پايان بازي وقتي مرادي قصد رفتن به رختكن را داشت،چند بطري آب به بدنش برخورد كرد تا او هم به خوبي احساس كند كه سوت هايش باب ميل هواداران نواخته نشده است.
شايد داور دربي اسپانيايي باشد
با توجه به حضور رئيس كميته داوران در اسپانيا به منظور شركت در سمينار مدرسان داوري اخباري پيرامون مذاكره وي با فدراسيون فوتبال اسپانيا درخصوص انتخاب داور دربي به گوش مي رسد. مسعود عنايت به منظور شركت در سمينار مدرسان داوري از شنبه 16 شهريور ماه به كشور اسپانيا سفر كرده و تا امروز در اين كشور حضور دارد، اما گويا عنايت علاوه بر شركت در سمينار فوق براي انتخاب داور داربي با فدراسيون فوتبال اسپانيا وارد مذاكره شده است.شنيده ها حاكي از آن است كه در صورت توافق عنايت با مسئولان فدراسيون فوتبال اسپانيا احتمال حضور داور اسپانيايي در دربي پايتخت افزايش مي يابد.
شكايت كتبي پرسپوليس در كميته داوران
با تصميم اعضاي هيئت مديره پرسپوليس فيلم و شكايت كتبي باشگاه پرسپوليس امروز به كميته داوران فدراسيون فوتبال ارسال مي شود. قرار است فيلم تهيه شده از 2 صحنه مشكوك به پنالتي در بازي مقابل مس كرمان به همراه شكايت كتبي باشگاه پرسپوليس، به كميته داوران فدراسيون فوتبال ارسال شود.
تصميم سازمان ليگ براي دربي عوض شد!
رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال ايران گفت: ما هم نسبت به وضعيت داوري هاي ليگ نگرانيم. با "عنايت" مفصل در اين باره صحبت كرده ايم. آنها هم گفتند كه تمام تلاش شان را انجام مي دهند كه از بهترين داوران براي قضاوت در ليگ استفاده كنند.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با اين شرايط هم چنان بر روي قضاوت داوران ايراني در داربي تهران اصرار داريد؟ گفت: تصميم قطعي گرفته بوديم كه از داور ايراني براي اين بازي استفاده كنيم اما، بايد روي اين مساله تجديدنظر كنيم و پس از تماشاي قضاوت هاي باقي مانده تصميم لازم را بگيريم.
پرونده پرسپوليس -مس در كميته انضباطي
اتفاقات و تخلفات صورت گرفته در ديدار تيم هاي پرسپوليس تهران -مس كرمان امروز در كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بررسي مي شود. در جريان ديدار تيم هاي پرسپوليس -مس و پس از چند صحنه مشكوك كه در محوطه جريمه تيم فوتبال مس اتفاق افتاد، تماشاگران پرسپوليس اقدام به توهين به داور، رئيس كميته داوران و تيم حريف كردند كه در اين باره رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال معتقد است، در صورت ارايه گزارش مكتوب اين موارد، قطعا به آنها رسيدگي و راي لازم نيز صادر خواهد شد.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن