تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821123267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز دوازدهم ماه مبارك رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: روز دوازدهم ماه مبارك رمضان
اللهم زينى فيه بالستر والعفاف واسترنى فيه بلباس القنوع والكفاف واحملنى فيه على العدل والإنصاف وامنى فيه من كل ما أخاف بعصمتك يا عصمة الخائفين

خداوندا! اى محافظ ترس پيشگان، به عصمت خود مرا در اين ماه به زيور خودپوشى و عفاف بياراى و به جامه قناعت وكفاف بپوشان و به عدل و انصاف وادارم ساز و از آنچه مى‌ترسم ايمنى بخش.

شرحى بر دعا

1- ستر و عفاف: پوشيدگى (برداشت اول): عبارت است از پوشيده داشتن آن قسمت از بدن كه عريان نگه داشتن آن حرام است مى‌باشد.

عفاف: به معنى نگهداشتن حدود و نزديك نشدن بر مرز محرمات.

پوشيدگى (برداشت دوم): پوشيده داشتن اسرار زندگى خصوصى از ديگران و نامحرمان، چرا كه فاش ساختن اسرار داخلي، خطر سوءاستفاده و خيانت افراد سودجو و خائن را هميشه به همراه دارد.

2- قناعت و كفاف: معناى اين دو واژه آن نيست كه آدمى دست از تلاش بردارد و به حداقل رفاه و آسايش در زندگى قانع شود. نه هرگز! ولى بايد دانست كه حرص و آز و زيادت‌طلبي، بسيارى از آدميان را به وادى ذلت، حقارت، خيانت، دزدي، چاپلوسى و حيله‌گرى مى‌كشاند، انسانى كه هر چه بيش‌تر به دست مى‌آورد چشمانش گرسنه‌تر؛ حرصش بيش‌تر و احساس نيازش فزون‌تر مى‌شود؛ در واقع انسانى واقعى نيست. حس قناعت و اكتفا كردن به آنچه كه فعلا در دسترس است انسان را فقط در قلمرو حرص و حقارت و خيانت تنها رها نمى‌كند تا خداى ناكرده احساس‌هاى نامطبوع و ناپسند در انسان زنده نشود.

3- عدل و انصاف: دو صفت از صفات الهى است كه انسان‌ها موظف‌اند خداگونه، اين دو صفت بارز انسانى و اسلامى را پاس بدارند. اجراى عدالت در جامعه و بالا رفتن سطح ادراكات مردم تا آن حد كه خود به تحقق عدالت بپردازند از مهم‌ترين و شايد بتوان گفت هدف منحصر بعثت انبيا است.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن