تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804724638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معصومه ابتكار:بسياري از بزرگان با توجه به خطرهاي پيش رو خواهان تحول هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: معصومه ابتكار:بسياري از بزرگان با توجه به خطرهاي پيش رو خواهان تحول هستند


تهران- خبرگزاري كار ايران
معاون رئيس دولت اصلاحات گفت: بسياري از بزرگان و جريان‌‏هايي كه متوجه حساسيت و خطرهاي پيش روي جامعه ايران شده‌‏اند خواهان تغيير شرايط فعلي در جهت حفظ اصول انقلاب و تقويت اعتماد و باورهاي عمومي مردم به نظام هستند.

معصومه ابتكار در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: با توجه به شرايط خاص ملي و چالش‌‏هاي بين المللي، وضعيت كشور بسيار حساس است و اميدوارم مردم با حضور تعيين كننده و تاثيرگذار شرايط جامعه را به سمت مصالح ملي بازگردانند.
وي افزود: در شرايط كنوني از يك سو دستگاه‌‏ اجرايي كشور از جهت كارآمدي با آزمون بزرگي روبروست و از سوي ديگر جامعه درباره پايبندي به اصول و چارچوب‌‏هايي كه متوليان امور اجرايي مطرح مي‌‏كنند و مدعي پايبندي به آن هستند با پرسش‌‏هاي بسياري مواجه است.
رئيس سابق سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: بسياري از صاحب نظران معتقدند كه دولت فعلي نتوانسته از فرصت‌‏هاي پيش آمده در سه سال گذشته استفاده كند و در عوض شاهد آسيب‌‏ها و صدمات فراواني بر پيكره اقتصادي و اجتماعي بوده‌‏ايم و از همه مهمتر اعتماد عمومي مردم نسبت به قوه مجريه خدشه دار شده است.
ابتكار افزود:‌ در شرايط فعلي مردم احساس مي كنند مسوولان اجرايي بايد پاسخگوي وعده‌‏ها و قول‌‏هايي كه به مردم داده‌‏اند، باشند و در عمل نسبت به اين وعده‌‏ها پايبندي بيشتري نشان دهند.
بسياري ازاصولگرايان خواهان تغيير شرايط موجود هستند
وي با بيان اينكه تنها اصلاح‌‏طلبان خواهان تغيير شرايط فعلي نيستند بلكه بسياري از اصولگرايان نيز متوجه نياز به تحول در شرايط جامعه شده‌‏اند،تصريح كرد: تمام كساني كه شرايط كنوني را درك و متوجه حساسيت‌‏ها و خطرهاي پيش رو بوده و تحليل جامعي از وضعيت كنوني دارند،خواهان اصلاح امور حول محورهاي حفظ اصول انقلاب و تقويت اعتماد و باور عمومي مردم به نظام هستند.
ابتكار گفت: جمعي كه خواهان تغيير شرايط موجود است درباره تغيير اوضاع و شرايط جامعه وحدت نظر دارد. وظيفه همه اين گروه‌‏ها و سياسيون، تحكيم مباني مشترك و فعاليت گسترده بر روي اين اشتراكات براي تصميم گيري درست درباره آينده كشوراست.
معاون رئيس جمهور سابق كشورمان با تاكيد بر شرايط حساس كشور هشدار داد كه گروه‌‏ها و چهره‌‏هاي خواهان تحول بايد بر اساس مصالح ملي و فراتر از مصالح حزبي در انتخابات آتي رفتار كنند.
صدا وسيما به دنبال اختلاف بين گروه‌‏ها است
ابتكار از عملكرد صدا و سيما درباره عدم انعكاس مشكلات واقعي مردم و پرداختن به حواشي و بزرگ‌‏ نمايي اختلاف ميان گروه‌‏ها انتقاد كرد وگفت: صدا و سيما به جاي گام برداشتن در جهت مصالح ملي،مشكلات جامعه و نظام به انعكاس و ايجاد اختلاف و تفرقه بين گروه‌‏ها مشغول است.
وي افزود: متاسفانه تفكري كه بر صدا و سيما حاكم است از نتايج سياست‌‏هاي فعلي خود كه در زمان دولت اصلاحات آغاز شده درس نگرفته است. سياست‌‏هايي كه تنها نتيجه آن دامن زدن به بي‌‏اعتمادي مردم بوده است.
استاد دانشگاه تربيت مدرس افزود: متاسفانه رسانه ملي براي اختلاف انداختن بين اصلاح‌‏طلبان و حتي منتقدان اصولگراي دولت رسالتي بر دوش خود احساس مي‌‏كند، درحالي‌‏كه اختلافات عميق‌‏تري در درون دولت وجود دارد و رسانه ملي سعي مي‌‏كند با بزرگنمايي ‌‏اختلافات ميان منتقدان، اختلاف ميان مسوولان را بپوشاند.
جامعه از صداقت خاتمي وصراحت كروبي به نيكي ياد مي‌‏كند
ابتكار با اشاره به برخي شبهه پراكني‌‏ها درباره اختلاف ميان مهدي كروبي و سيد محمد خاتمي گفت: جامعه ايران كروبي و خاتمي را به خوبي مي‌‏شناسد و از دوران مسووليت آنها به نيكي ياد مي‌‏كند.
وي افزود: ذهنيت مثبت نسبت به خاتمي و كروبي وقتي پررنگ‌‏تر مي‌‏شود كه مردم وعده‌‏هاي بلند بالايي را كه در حال حاضر داده مي‌‏شود، اما محقق نمي‌‏شود را با دوران مسووليت اين دو بزرگوار مقايسه مي‌‏كنند.
ابتكار تصريح كرد: مردم به خوبي تفاوت‌‏ها را تشخيص مي‌‏دهند. جامعه آقاي خاتمي را سياستمداري صادق، با انصاف و به عنوان شخصيتي صاحب اعتدال در منش و داراي توان قوي براي ايجاد انگيزه در مردم و برقراري ارتباط خوب با جوانان مي شناسد.
وي افزود: صراحت كروبي در دوران رياستش بر مجلس و تلاشي كه ايشان براي وحدت ميان گروه‌‏ها از خود نشان داده است از كروبي چهره‌‏اي تاثيرگذار به نمايش گذاشته است.
معاون رئيس جمهور سابق كشومان تاكيد كرد: وقتي فرصت مقايسه ميان مسوولان فعلي با مسوولان دوران گذشته پيش مي‌‏آيد بسياري از حسن‌‏ها به قدري بديهي است كه احتياجي به گفتن ندارد.
خاتمي وكروبي مقابل هم قرار نخواهند گرفت
ابتكار گفت: با اين ارزيابي‌‏ها بعيد است عليرغم تلاش‌‏هايي كه براي مقابل هم قرار دادن خاتمي و كروبي مي‌‏شود اين دو بزرگوار و ساير بزرگان مقابل هم قرار بگيرند.
وي تاكيد كرد: براي انتخابات رياست جمهوري آينده همه بزرگان به شور خواهند نشست و يك تصميم منطقي به نفع مصالح ملي و عمومي كشور خواهند گرفت.
ابتكار اظهار داشت: امروز بسياري از بزرگان احساس مي‌‏كنند ارزش‌‏ها نه تنها در حرف و گفتار بلكه در عمل بايد احياء و تقويت شود و با يك رويكرد اصلاح‌‏طلبانه از درون نظام بسياري از رفتارها كه عملاً با شعارها و ارزش‌‏ها مغايرت دارد، تصحيح گردد.
رئيس سابق سازمان حفاظت از محيط زيست با بيان اينكه با توجه به درستي اصول و ارزش‌‏ها شعار پايبندي به آنها را همه كس سر مي‌‏دهد اما مهم عمل‌‏كردن به آنهاست، افزود: سوالي كه جامعه ايران در انتخابات آتي بايد به آن پاسخ دهد اين است كه چه كسي در عمل توانست اصول را محقق كند و با ادعا و هزينه كمتر ضمن پايبندي به اصول، اعتماد مردم را كه سرمايه اصلي نظام است حفظ و تقويت كند.
ابتكار با تاكيد بر نيازمندي كشور به يك رويكرد ملي در انتخابات آتي تصريح كرد: بعيد مي‌‏دانم در چنين شرايطي بزرگان از جمله آقايان خاتمي و كروبي در مقابل يكديگر بايستند.
وي با بيان اينكه در تاريخ فعاليت سياسي آقايان كروبي و خاتمي نديده‌‏ايم كه آقايان در جهت منافع خود قدم بردارند و در آينده نيز نخواهيم ديد، افزود: براي رسيدن به قدرت مسير هر دو بزرگوار پر از گرفتاري‌‏ها و مصائبي است كه به طور شخصي از آن استقبال نمي‌‏كنند، به ويژه در اين شرايط سخت كه به دست گرفتن سكان قوه مجريه شجاعت زيادي مي‌‏خواهد.
زير پرچم اصولگرايي برخي اصول زير پا گذاشته مي‌‏شود
ابتكار در بخش ديگري از مصاحبه خود با خبرنگار "ايلنا" با بيان اينكه بخشي از كارآمدي نظام به اخلاق سياسي باز مي‌‏گردد از تخريب شخصيت‌‏ها و نبودن رواداري و تسامح در ميان مسوولان انتقاد كرد و گفت: عده‌‏اي از آقاي خاتمي در دوران رياست جمهوريش انتقاد كردند كه راه قدرت را خوب درك نكرد و نتوانست از پشتوانه عظيم مردمي استفاده كند و خودش را در چارچوب قوانين و مقررات پايبند كرد.
معاون رئيس دولت اصلاحات گفت: بنده كه از نزديك با ايشان كار مي‌‏كردم به خوبي پايبندي به موازين اخلاقي و برخورد بزرگوارانه با مخالفان را مشاهده مي‌‏كردم. خاتمي در دادن وعده‌‏ها به مردم دقت و وسواس عجيبي داشت تا هيچ ادعايي خلاف واقعيت و دور از توانايي‌‏ها مطرح نشود.
ابتكار تاكيد كرد: وقتي كه شخصيت امثال خاتمي با برخي شخصيت‌‏ها در زمان حال مقايسه مي‌‏شود منتقدان خاتمي نيز اذعان دارند كه خاتمي به چارچوب‌‏هاي درستي معتقد بود و با تكيه بر آنها از آزمون‌‏هاي سختي بيرون آمد.
وي تصريح كرد: متاسفانه امروز در حالي كه پرچم اصولگرايي كاملاً برافراشته است و هيچ بهانه‌‏اي وجود ندارد تا آقايان ادعاي خود را درباره اصولگرا بودن اثبات كنند، بخشي از اين جريان در ذيل پرچم اصولگرايي در عمل بسياري از اصول را زير سوال مي‌‏برد. مدرك تحصيلي كه لازمه خدمت درست به ملت است، كاغذ پاره خوانده مي‌‏شود و اظهاراتي بيان مي‌‏شود كه اعتراض مراجع و علما را بلند مي‌‏كند اما هيچ عكس العملي از دولت و شخص رئيس‌‏جمهور ديده نمي‌‏شود.
«افضل سياست الصداقت» درجامعه ما كمتر ديده مي‌‏شود
معاون رئيس دولت اصلاحات با ذكر حديث «افضل سياست الصداقت» از حضرت علي (ع)- صداقت از سياست برتر است -گفت: امثال اين حديث را نه بسيار شنيده‌‏ايم و نه بسيار گفته‌‏اند زيرا ما در حال تجربه كردن سياست با انواع روش‌‏ها و شيوه‌‏هايي هستيم كه صادقانه نيستند.
ابتكار افزود: امروز مشاهده مي‌‏كنيم كه وعده‌‏هاي ساده‌‏اي مانند كمتر شدن خاموشي‌‏ها و ارزان شدن اجناس و كاهش اجاره بهاي مسكن محقق نمي‌‏شود.
وي تصريح كرد: با محقق نشدن وعده‌‏ها به اعتماد مردم به عنوان اصلي‌‏ترين سرمايه نظام خدشه وارد مي‌‏شود. ان شاء الله كه آمارهاي مسوولان درست باشد اما مردم بايد اين آمارها را در زندگي خود تجربه كنند.
ابتكار با اشاره به ديداري كه با مقام معظم رهبري داشت، تصريح كرد: ايشان گفتند مردم بايد انعكاس آمارهاي ارائه شده از مسوولان را در زندگي خود ببينند و گرنه امري محقق نشده است.
استاد دانشگاه تربيت مدرس، عدول از اصول و اختلافات گسترده درون جناحي را معلول حاكميت يك دست و در عين حال نشان از ناكارآمدي اين نوع حاكميت دانست.
ابتكار گفت: الگوي قدرت يك دست عملا جواب نداده است. حتي اگر اين الگو در دست كساني باشد كه مدعي پايبندي به ارزش‌‏ها و اصول هستند يا به آن تظاهر مي‌‏كنند.
وي نظارت كافي، رصدگري رسانه‌‏هاي مستقل، وجود جامعه مدني آزاد و احزاب توانمند رقيب را لازمه سياست ورزي كارآمد برشمرد و گفت: اگر نظارت قوي بر دستگاه‌‏ها وجود نداشته باشد تا مقابل انحرافات را بگيرد و مسوولان را پاسخگو كند كشور دچار آسيب خواهد شد.
تحريم انتخابات نتيجه مثبت نداشته است
ابتكار در بخش ديگري از گفت‌‏وگوي خود با خبرنگار "ايلنا"، بر لزوم صيانت از آراي مردم و برگزاري انتخاباتي آزاد و عادلانه تاكيد كرد و گفت: فرصت مشاركت مردم در انتخابات و راي دادن حقي است كه در اثر انقلاب اسلامي، ايثار و فداكاري مردم با رنج و مشقت بدست آمده است.
استاد دانشگاه تربيت مدرس تصريح كرد: حق تعيين سرنوشت براي مردم محفوظ است و هيچ محدوديتي جز محدوديت سني براي راي دادن وجود ندارد. راي دادن يك افتخار ملي است كه بايد از آن صيانت كرد، آن را شناخت و به آحاد جامعه شناساند.
ابتكار با بيان اينكه راي دادن در شكل گيري شخصيت سياسي، اجتماعي و فردي جامعه تعيين كننده است،افزود: بعد از 30 سال برگزاري انتخابات در كشور هيچ منصفي نيست كه بگويد حضور مردم در پاي صندوق‌‏ها در تعيين نتايج انتخابات بي‌‏اثر بوده است.
وي گفت: ما در اين 30 سال شاهد چرخش‌‏هاي عجيبي در حاكميت جريان‌‏هاي سياسي بر اثر حضور يا عدم حضور مردم در انتخابات بوده‌‏ايم كه نمونه بارز آن دوم خرداد 76 و تبديل آن به سوم تير 84 است.
ابتكار افزود: فارغ از آنكه اين چرخش‌‏ها چه نتايج مثبت و منفي داشته است، نفس تغيير نشان از تاثيرگذاري حضور مردم در پاي صندوق ها دارد.
ابتكار با بيان اينكه تحريميون راه حلي براي بعد از تحريم انتخابات ندارد، تصريح كرد: تحريم انتخابات تاكنون به هيچ عنوان نتايج مثبتي به همراه نداشته است.
معاون رئيس دولت اصلاحات گفت: تفكري كه معتقد است با عدم حضور در انتخابات شرايط در بلند مدت به نفع اصلاح‌‏طلبان تغيير خواهد كرد نگاه ملي را فراموش كرده‌‏اند.
ابتكار تصريح كرد: ما به هيچ عنوان نبايد اجازه بدهيم اتفاقي كه در جهت مصالح ملي كشور نيست، عملي شود. اگر مي‌‏توانيم با راي خود شرايط را بهتر كنيم هرگز نمي‌‏توانيم نسبت به آن بي تفاوت باشيم زيرا آينده كشور متعلق به مردم و آيندگان است.
وي با بيان اينكه بايد شخصيتي را كه توانايي تغيير شرايط كشور را دارد براي حضور در انتخابات ترغيب كنيم، افزود: تمام ارزيابي‌‏هاي صورت گرفته درباره فضاي انتخابات آتي حاكي از آن است كه اگر مردم در اين انتخابات حضور پرشوري داشته باشند امكان يك تحول بزرگ امكان‌‏پذير است.
پايان پيام

كد خبر: 445282
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن