تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821224244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انعكاس وفات حضرت خديجه سلام‌الله در فضاي مجازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: انعكاس وفات حضرت خديجه سلام‌الله در فضاي مجازي
گروه وبلاگ و IT: سوگنامه اينترنتي حضرت خديجه سلام‌الله به مناسبت وفات اين بانوي بزرگ با عناوين مختلف در سايت‌هاي مذهبي منتشر شده‌است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، سايت‌ها و وبلاگ‌هاي موجود در فضاي سايبر با توجه به مناسبت‌هاي مذهبي، آن‌ها كه دغدغه دين دارند،اقدام به انتشار ويژه‌نامه‌هاي اينترنتي در فضاي مجازي مي‌كنند. يكي از اين ويژه‌نامه‌ها بانوي كرامت سوگنامه اينترنتي سايت اطلاع‌رساني تبيان است.

حضرت خديجه، اولين شيعه علي عليه السلام ، حضرت خديجه (عليهاالسلام) مادر امت، زيارت حضرت خديجه سلام الله عليها، نگاهي به آموزه‌هاي تربيتي در زندگي حضرت خديجه( عليهاالسلام) و مقام حضرت خديجه در پيشگاه خدا و رسول اكرم از بخش‌هاي ارائه شده در اين ويژ‌ه‌نامه است.

نمونه‌اي از اشعار حضرت خديجه درباره پيامبر اكرم، حضرت خديجه مادر ام ابيها، يا زهرا ما را در غمت شريك بدان!، و كجاست مثل خديجه و غيره، عصمت آفتاب، واگويه‌هاي دل و نواي غم(مرثيه‌سرايي) نيز از ديگر اين عناوين هستند.

در اين بخش درباره حضرت خديجه آمده: «حضرت خديجه عليهالسلام دختر خويلد كه 68 سال پيش از هجرت در قريش متولد شده بود بانويى پرهيزكار و پاكدامن بود. چنانكه به طاهره مشهور شد، او به دليل استعداد قوى خود، يكى از ثروتمندترين افراد قريش بود. با اين همه، همواره بخشى از اوقات خود را در محضر علماى بزرگ و كسب دانش از آنان مى‏گذراند».

درباره ازدواج اين بانو با پيامبر آمده‌است: «در همين نشست‏هاى علمى بود كه متوجه شد، به زودى پيامبرى ظهور خواهد كرد. با روى دادن اتفاقى چند، سرانجام پيامبر خاتم را شناخت و به تقاضاى خود با وى ازدواج كرد. اين رويداد بزرگ در حدود 28 سال قبل از هجرت روى داد و از آن پس خديجه عمر خود را به همدلى، همسرى، همرازى و همراهى پيامبر اكرم (صلى‏الله‏عليه‏و‏آله) گذراند».

در اين ويژه‌نامه فرمايشي از پيامبر درباره حضرت خديجه(س) آمده كه در آن نوشته شده: «پيامبر اكرم در مورد همسر گرامى خويش مى‏فرمايد: «خديجه زنى بود كه چون همه از من روى مى‏گردانيدند او به من روى مى‏كرد و چون همه از من مى‏گريختند، به من محبت و مهربانى مى‏كرد و چون همه دعوت مرا تكذيب مى‏كردند به من ايمان مى‏آورد و مرا تصديق مى‏كرد. در مشكلات زندگى مرا يارى مى‏داد و با مال خود كمك مى‏كرد و غم از دلم مى‏زدود».

در بخش واگويه‌هاي دل اشعاري درباره حضرت خديجه از شاعران مختلف با عناوين؛ زلال چشمه‌ساران اشعاري از «دلجو»، كيوان دلجو اصفهانى، خديجه بود امِ ام الائمه از «فريور» محمدعلى اصفهانى، هاله نور حضرت خديجه عليهاالسلام از حسان» حبيب چايچيان منتشر شده‌است.
سوگنامه اينترنتي بانوي كرامت در سايت تبيان را اينجا ببينيد!

از ديگر اين ويژه‌نامه‌هاي منتشره در اينترنت مي‌توان به ويژه‌نامه‌اي در سايت مركز اطلاع‌رساني شهيد آويني اشاره كرد.

اين ويژه‌نامه با عناويني همچون حضرت خديجه مادر ام ابيها، و كجاست مثل خديجه، در پيشگاه خدا و رسول اكرم(ص)، خديجه(س) در تاريخ، نگاهي به آموزه‌هاي تربيتي، خديجه(س) در قرآن، سخنراني ـ همايش بزرگداشت و كتابشناسي حضرت خديجه(س) روي خروجي سايت اين مركز رفته‌است.

بخش حضرت خديجه مادر ام‌ابيها در قسمت‌هاي ازدواج با پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله، ايثار و فداكارى خديجه، بانوى دانشمند و صاحب كمال، گفتار صاحب طبقات درباره خديجه، فرزندان خديجه و اوصاف و فضايل خديجه عليه‌السلام تقسيم‌بندي و ارائه شده‌است.

متن سخنراني دانشمند اهل البيت(ع) حاج شيخ حامد معاونيان در همايش عظيم بزرگداشت حضرت خديجه در تاريخ دهم رمضان 1426 قمري نيز در اين ويژه‌نامه موجود است.

در بخش خديجه(س) در قرآن به آياتي از قرآن پرداخته مي‌شود كه از نگاه احاديث و مفسران در باره حضرت خديجه سلام‌الله نازل شده و يا در ارتباط با ايشان بود‌ه‌است.

چندين كتاب نيز در بخش كتاب‌شناسي حضرت خديجه(س) ارائه شده‌است.
ويژه‌نامه اينترنتي حضرت خديجه سلام‌الله درسايت شهيد آويني را اينجا كليك كنيد!

هفته‌نامه اينترنتي پيام‌كوثر ويژه انديشه و سيره اهل‌بيت نيز در همين مناسبت بخشي از كتاب خديجه شكوه زندگي را با نام آرامش خديجه منتشر كرده‌است.

در اين بخش آمده‌است: «خديجه پس از اين كه مطمئن شد همسرش به خواب آرام و عميقي فرو رفته، بي سر و صدا از خانه خارج شد و راه خانه پسرعمويش «ورقه بن نوفل» را در پيش گرفت؛ به سوي «ورقه» شتافت. او را كه شكستي ها و ضعف هاي پيري فرتوتش كرده بود، بر بستر نشاند و شروع كرد به بيان ماجرا و آنچه در غار حرا بر محمد(ص) رخ داده‌است. پسر عمو با شنيدن اين سخنان، يك مرتبه نشاطش عود كرد».

در ادامه نوشته شده است: «خطوط چهره و چين و چروك هاي سيمايش از هم باز شد و با هيجان فرياد زد: «به خدايي كه جان من در دست قدرت اوست، خديجه! اگر راست گفته باشي آنچه را گفتي؛ همان ناموس اكبري كه بر موسي و عيسي مي‌آمد بر او نازل شده‌است. او پيامبر اين امت است. به او بگو: ثابت قدم باش و به امر نبوت يقين داشته باش».

براي مطالعه ادامه داستان آرامش خديجه اينجا را كليك كنيد!
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 642]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن