تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821147523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوجوانان روزه دار مصرف حداقل دو ليوان شير را فراموش نكنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نوجوانان روزه دار مصرف حداقل دو ليوان شير را فراموش نكنند
رييس اداره بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: نوجوانان روزه دار مصرف حداقل دو ليوان شير را در وعده هاي افطار و سحر فراموش نكنند.


"پريسا ترابي" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا، به نوجوانان روزه دار توصيه كرد: در رژيم غذايي افطار حتما يك ليوان شير گرم درنظر گرفته شود.
وي با بيان اينكه "شير يك ماده غذايي كامل محسوب مي شود"، افزود: ‌شير تنها ماده شناخته شده مكمل در طبيعت است كه مى تواند نيازهاى بدن را به طور متعادل تإمين كند.
رييس اداره بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهارداشت: عمده ترين ويژگى شير و وجه تمايز آن نسبت به ساير مواد غذايى،‌ تركيب پروتيينى و وجود املاحي چون كلسيم و فسفر در آن است.
"ترابي" تاكيد كرد: نوجو انان از آنجا كه در حال رشد هستند، بايد حتما از مواد لبني استفاده كنند و شير بهترين ماده لبني است.
وي گفت:‌ يك ليوان شير معادل دو ليوان دوغ كم نمك و بدون گاز خاصيت است و كساني كه نمي توانند از شير استفاده كنند مي توانند موادي چون دوغ را مورد استفاده قرار دهند.
رييس اداره بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص ديگر فوايد مصرف شير، گفت:‌ مصرف شير و فرآورده هاى آن منجر به افزايش طول عمر، بازده جسمى و فكرى بيشتر، كاهش بيماريهاى عفونى و استخوانى و رشد مطلوب كودكان و نوجوانان مى شود.
"ترابي" ضمن تاكيد به اينكه نوجوانان بايد از مصرف تنقلات زياد در فاصله افطار تا سحر پرهيز كنند، افزود: مصرف تنقلات سبب مي‌شود در هنگام سحر به دليل پربودن معده، ميل به غذا كاهش يابد و در نتيجه مواد غذايي لازم براي رشد به بدن فرد نمي رسد.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن