تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816192363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*جزييات عملكرد دو سال اول برنامه چهارم* ضريب نفوذ تلفن ثابت افزايش يافت افزايش ايستگاه‌هاي اخذ اطلاعات ماهواره‌اي‌ صد در صد تحقق يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *جزييات عملكرد دو سال اول برنامه چهارم* ضريب نفوذ تلفن ثابت افزايش يافت افزايش ايستگاه‌هاي اخذ اطلاعات ماهواره‌اي‌ صد در صد تحقق يافته است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: برنامه چهارم توسعه

بر اساس گزارش نظارت بر عملكرد دو ساله اول برنامه چهارم توسعه عملكرد اعتبارات سرمايه‌اي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به دليل عملكرد ضعيف طرح تدوين طرح جامع فناوري اطلاعات، پيشرفت قابل توجهي نداشته و عملكرد اعتبارات هزينه‌اي دبيرخانه شوراي عالي فناوري اطلاعات به دليل عدم شكل‌گيري ساختار تشكيلاتي مناسب در حد 38 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چهار زير بخش عمده فناوري اطلاعات و ارتباطات عبارت از پست، مخابرات، فضا و فناوري اطلاعات است كه بر اساس ماده 57 قانون برنامه چهارم، اهداف كمي ضريب نفوذ تلفن ثابت و همراه و اينترنت كشور به ترتيب برابر 50 درصد، 35 درصد و 30 درصد و همچنين سرانه مرسوله پستي برابر 20 مرسوله در سال پاياني برنامه تعيين شده است.

زيربخش پست

از سياستهاي اجرايي اين بخش مي‌توان به واگذاري تنها در فعاليت‌هاي قبول و رهسپاري شركت پست به بخش‌هاي خصوصي و تعاوني‌، ايجاد اپراتور غير دولتي پست با رعايت قوانين و مقررات، تحقق « پيشخوان دولت » در دفاتر خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات براي عرضه خدمات مورد نياز شهروندان، بهبود بهره‌وري و كارايي،‌ توجه به مناطق غير برخوردار و روستايي، پشتيباني از بخش خصوصي و تعاوني در عرضه خدمات پستي و پست بانكي، ايجاد و توسعه‌ هاب پستي به منظور ترانزيت كالا و محمولات پستي، تجميع كليه فعاليتهاي خدمات پستي، مخابراتي، فناوري اطلاعات و پست بانك در دفاتر فناوري اطلاعات و ارتباطات اشاره كرد.

بر اساس گزارش اقتصادي سال 85 ، در مورد شاخص سرانه مرسولات پستي 94.4 درصد از هدف برنامه محقق شده وعملكرد تعداد مرسولات نيز 99.6 درصد بوده از 942 ميليون مرسوله ( هدف برنامه ) ، 938.5 ميليون آن محقق شده است.

همچنين حمل هوايي محصولات پستي و تجاري توسط شركت خدمات هوايي پيام در سال 85 معادل هشت ميليون و 54 هزار تن كيلومتر بوده كه تنها 62.7 درصد هدف برنامه را محقق كرده است.

عملكرد درآمدهاي شركت پست يك‌هزار و 928 ميليارد و 905 ميليون ريال و معادل 110.6 درصد و عملكرد بودجه برابر با يك‌هزار و 958 ميليارد و 717 ميليون ريال و 107.7 درصد بودجه مصوب شركت در اين سال بوده كه به مفهوم افزايش زيان انباشته شركت در پايان سال مالي 85 است.

عملكرد شاخصهاي عرضه خدمات پستي در دفاتر خدمات فناوري اطلاعات در ارتباطات شهري و روستايي 37.1 و 170.4 درصد بوده و عملكرد سرمايه‌گذاري شركت پست 74.5 درصد رقم مصوب آن بوده كه نسبت به سال 84 وضعيت مطلوب‌تري داشته است.

پس از ابلاغ سياست‌هاي اجرايي اصل 44، آماده سازي شركت‌هاي مخابراتي دولتي براي ورود به بورس و در نتيجه كاهش تصدي‌گيري دولت در دستور كار دولت و وزارت قرار گرفت. اگرچه در تحقق اين هدف، نقش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كليدي است اما در سير مراحل قانوني اين واگذاري، نقش عمده‌اي براي اين سازمان در نظر گرفته نشد و حال مهم‌ترين مانعي كه عرضه سهام شركتهاي مخابراتي در بورس با آن مواجه هستند ودايع مردم نزد مخابرات است كه هنوز راه حل اجرايي براي آن تعيين نشده است.

همچنين در زمينه نظام قيمت‌گذاري خدمات ارتباطي پيشنهادي از سوي وزارتخانه نه مبني بر حذف پيش شماره‌هاي بين شهري تلفن در هر استان ارايه شد كه به تصويب رسيد و بر اساس آن كل پيش شماره‌هاي تلفن ثابت در محدوده استان حذف شده و هزينه آن مطابق مكالمه شهري تلفن ثابت محاسبه مي‌شود. براي جبران كاهش درآمد شركت ناشي از اين اقدام، تعرفه‌هاي تلفن ثابت شهري و بين شهري در جهت اصلاح نظام قيمت‌گذاري و ارتقاي نرخ بازدهي سرمايه‌گذاري در بخش و رعايت حقوق مشتريان بازنگري شده و هزينه مكالمات شهري افزايش و بين شهري كاهش خواهد يافت.

به گزارش ايسنا، تعداد دايري تلفن ثابت، دايري تلفن همراه و تعداد روستاهاي داراي ارتباط در سال 85 به ترتيب 66 ، 112 و 72 درصد است كه با توسعه شبكه، تعداد تلفن ثابت از 20 ميليون و 300 هزار شماره در سال 84 به 22 ميليون و 600 هزار شماره در پايان سال 85 رسيد و ضريب نفوذ تلفن ثابت از 29.6 به 32.55 درصد افزايش يافت. همچنين تعداد تلفن همراه از هشت ميليون و500 هزار شماره در سال 84 به 15 ميليون و350 هزار شماره در سال 85 و ضريب نفوذ آن به 22.2 درصد رسيد. در همين راستا تعداد روستاهاي داراي ارتباط از 47 هزار و900 به 51 هزار روستا افزايش يافت.

در سال 85 ، استان تهران با ضريب نفوذ كل ( تلفن ثابت و همراه ) 86 درصد بيشترين و سيستان و بلوچستان با 24.83 درصد كمترين ميزان برخورداري از خدمات مخابراتي را داشته‌اند در برنامه سوم مجوز توسعه شش شركت داخلي ايجاد شبكه تلفن ثابت و ارايه خدمات صادر شد كه از اين جمع شركت تعاوني اسلامي رفسنجان در تلفن پيش پرداخت ( تاليا )، شركت مشاركتي اصفهان ( مخابرات استان اصفهان با سلكوم مالزي)، اپراتور دوم تلفن همراه ( ايرانسل ) سرمايه‌گذاري قابل توجهي كردند و نيز بيش از 75 درصد روستاهاي كشور از ارتباطات مخابراتي برخوردارند.

زير بخش فضا

وظيفه هماهنگي، سياستگذاري و تصويب برنامه‌هاي فضايي كشور به عهده شوراي عالي فضايي و اجراي سياستها و پيگيري تصميم‌گيري‌ها بر عهده سازمان فضايي ايران بوده است هدف تعيين شده براي شاخص ميزان آرشيو اطلاعات ماهواره‌اي در سال 85 ، برابر 5400 پايانه بوده كه با رسيدن به 6120 پايانه ، 113 درصد پيشرفت داشته اما افزايش تعداد پايانه‌هاي ارتباطي دو طرفه ماهواره‌اي به دليل عدم انتقال از شركت مخابرات به سازمان عملكردي نداشته است.

در زمينه افزايش ايستگاه‌هاي اخذ اطلاعات ماهواره‌اي هدف برنامه افزودن 40 درصد از يك ايستگاه بود كه صد در صد تحقق يافته و طراحي و ساخت ماهواره‌هاي تحقيقاتي و عملياتي با منعقد كردن قراردادهايي با چند دانشگاه كشور عملكرد 80 درصد داشته است.

درصد تحقق اعتبارات هزينه‌اي سازمان فضايي 74 درصد و اعتبارات سرمايه‌اي 10.8 درصد است كه فاصله كشور از دانش و فناوري روز در زمينه فضا، فقدان افراد متخصص و مسائل بين المللي از عوامل عدم تحقق اهداف پروژه‌هاي عمراني است.

زير بخش فناوري اطلاعات

نسبت ترافيك داده داخل كشور به كل ترافيك در سال 85 معادل 30 درصد بوده كه به 16 درصد رسيده و 52 درصد آن تحقق يافته است. ظرفيت پهناي باند اينترنت از دو هزار و 303 مگابيت در پايان سال84 بايد به ميزان چهار هزار مگابيت مي‌رسيد كه به ميزان 51 درصد هدف تعيين شده يعني 2021 مگابيت رسيده است.

ضريب نفوذ كاربران اينترنت از 11 درصد سال 84 به 16.1 درصد رسيده و 128 درصد تحقق يافته است.

در بخش ديگري از گزارش اقتصادي سال 85 آمده است: شاخص تعداد پورت‌هاي پر سرعت واگذار شده از 30 هزار پورت در سال 84 بايد به 310 هزار پورت در سال 85 مي‌رسيد و عملكرد 280 هزار پورت مي‌داشت، كه فقط 50 هزار پورت آن ايجاد شده و درصد تحقق آن 18 درصد بوده است در خصوص شاخص‌هاي غرفه خدمات در دفاتر فناوري اطلاعات وارتباطات شهري پيشرفتي حاصل نشده و شاخص ميزبان‌هاي اينترنت به ازاي 10 هزار نفر جمعيت 133 درصد تحقق هدف داشته و در پايان سال 85 تعداد 21 ميزبان به ازاي 10 هزار نفر جمعيت وجود داشته است.

عملكرد اعتبارات هزينه‌اي شركت فناوري اطلاعات صد در صد و عملكرد ارتباطات سرمايه‌اي كم و در حد 19 درصد بوده است.

انتهاي پيام
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن