تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820826342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ایران به هیچ گروه تروریستی اجازه فعالیت علیه ملت و کشور نمی دهد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: ایران به هیچ گروه تروریستی اجازه فعالیت علیه ملت و کشور نمی دهدساعت خبر:

[b]12:43

- تاريخ خبر:

11/05/1390[/b]
[تصویر: b2.gif]
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر مقابله کشورهای اروپایی و غربی با گروه‌های تروریستی گفت: نباید پدیده تروریسم را به خوب و بد تقسیم و با آن گزینشی برخورد کرد.



[تصویر: 297038_35f5f481.jpg]
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ آقای مهمانپرست در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، افزود: ایران به هیچ گروه تروریستی اجازه فعالیت علیه ملت و کشور را نخواهد داد.
وی درباره ادعای جدید ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر احتمال حمله نظامی به سوریه گفت: در مورد تحولات داخلی کشورهای منطقه، شمال افریقا،‌ خاورمیانه و خلیج فارس بارها اعلام کرده‌ایم که هیچ گونه مداخله خارجی، نه مشروعیت دارد و نه می‌تواند به حل مسائل داخلی کشورها کمک کند.
مهمانپرست راه ‌حل مطالبات را در کشورهای مختلف، گفتگوهای مستقیم و حل مسائل به شکل داخلی بیان کرد و افزود: متاسفانه برخی قدرت‌های خارجی درصدد پیگیری اهداف خاص تردیدآمیزی هستند و تلاش می‌کنند تنش را در داخل کشورها و بین کشورهای منطقه دنبال کنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی به این کشورها توصیه کرد که از اشتباهات گذشته و دخالت در کشورهای مختلف درس بگیرند و وارد موضوعات جدیدی نشوند که می‌تواند برای آنها مشکل به وجود آورد و مشکلات منطقه ما را پیچیده‌تر کند.
مهمانپرست درباره اظهارات نماینده روسیه در ناتو مبنی بر اینکه هدف از ایجاد سپر دفاع موشکی امریکا، ایران است و نه روسیه، گفت: دولت‌های مستقل و افکار عمومی دنیا می‌توانند به بهترین شکل قضاوت کنند که هدف اصلی از این سپر دفاع موشکی چه کشورهایی است و امریکا چه اهدافی را دنبال می کند.
وی افزود: بعید می‌دانم قضاوت عادلانه، دقیق و واقع‌بینانه حاکی از این باشد که جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای بزرگ و دوردست خطر موشکی باشد.
سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر اینکه توانایی نظامی ایران در جهت دفاع از تمامیت ارضی و صلح و ثبات منطقه است، خاطرنشان کرد: توانایی نظامی ما هیچ خطری برای کشورهای همسایه، دوست و دوردست نخواهد داشت.
یکی از خبرنگاران به درخواست ایران از آلمان برای تحویل سرکرده گروهک پژاک اشاره کرد و از مهمانپرست پرسید که آیا آلمان به خواسته ایران پاسخ مثبت داده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان پاسخ داد: بارها در مورد فعالیت گروهک‌های تروریستی و پوشش حمایتی کشورهای غربی و اروپایی از آنها، تذکر داده شده است و معتقدیم پدیده تروریسم، پدیده‌ای شوم است و حمایت از آن را به نفع هیچ کشور و ملتی نمی دانیم.
مهمانپرست گفت: راه‌حل درست این است که پدیده تروریسم را به خوب و بد تقسیم نکنیم و گزینشی با آن برخورد ننماییم.
وی افزود: اگر تروریسم قدرت تحرک و فعالیت پیدا کند، برای خودش مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و می‌تواند به کشورهای حامی خود ضربه بزند.
مهمانپرست در ادامه گفت: افراط‌گرایی‌هایی که در داخل کشورهای اروپایی مشاهده می‌کنیم و فضایی که به خاطر دامن زدن به اسلام‌هراسی و تقویت گروه‌های ضداسلامی در کشورهای غربی و اروپایی مشاهده کردیم، نتیجه آن نوعی افراط‌گرایی خواهد بود که آثار این فعالیت‌های تروریستی را اخیراً در برخی از کشورهای اروپایی مشاهده کردید.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: توصیه ما این است که همه کشورها به صورت جدی و واقعی برای ریشه کن کردن تروریسم در دنیا همکاری و مشارکت کنند و باید با فعالیتی که الان برخی گروه‌های تروریستی در داخل کشورهای اروپایی و غربی انجام می‌دهند، برخورد شود.
وی با تاکید بر اینکه باید این گروه‌ها محاکمه شوند و جلو این گونه فعالیت‌ها گرفته شود تصریح کرد: به هیچ گروهی اجازه فعالیت تروریستی علیه ملت و کشورمان را نخواهیم داد.
مهمانپرست درباره پیشنهاد کمیسیون امنیت پارلمان عراق مبنی بر تشکیل کمیته‌ای سه‌جانبه شامل ایران، دولت عراق و اقلیم کردستان عراق برای بررسی مسائل مرتبط با گروهک تروریستی پژاک گفت: درباره فعالیت‌هایی که گروهک تروریستی پژاک در داخل خاک عراق انجام می‌دهد و برای مرزهای ما ناامنی و بی‌ثباتی ایجاد کرده بود و با برخورد قاطعانه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد، فکر می‌کنیم دولت و ملت عراق بیشتر از هر کسی نگران حضور گروه‌های تروریستی در داخل خاکشان هستند.
وی افزود: دولت و ملت عراق مایل به فعالیت این گروهک‌ها در داخل خاکشان و ایجاد مزاحمت و ناامنی برای کشورهای همسایه نیستند.
مهمانپرست اضافه کرد: طبیعی است در مذاکراتی که میان مقامات ایران و کشور دوست و برادر عراق وجود دارد، درخصوص مسائل مختلف از جمله تحرک گروهک تروریستی پژاک صحبت خواهد شد و آنها هم از ایجاد ثبات و امنیت در مرزهای دو کشور حمایت خواهند کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره اظهارات برخی مقامات وزارت خزانه‌داری امریکا مبنی بر اینکه ایران به گذرگاه مالی القاعده تبدیل شده است گفت: این اظهارات نوعی تفکر صهیونیستی است که تلاش اصلی آن ضربه زدن به منافع ملت ایران است.
وی افزود: آنها دائما مشغول فضاسازی و ایجاد ابهام درباره گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا هستند و ما شاهد این برخوردهای بی‌پایه و اساس هستیم.
مهمانپرست با بیان اینکه ایران بیشترین لطمه را از فعالیت‌های گروه‌های افراط‌گرا در منطقه متحمل شده است، گفت: در افغانستان حتی در سطح دیپلمات‌هایمان شهدایی دادیم و افکار عمومی قضاوت خواهد کرد که مقامات امریکایی با این گروه‌ها در ارتباط هستند و آنها را تقویت می‌کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: البته این گونه اظهارات ارزش بررسی و پیگیری ندارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به سفر دبیر شورای امنیت روسیه به ایران، این سفر را در چارچوب رایزنی‌های مستمر میان دو کشور بیان کرد و اظهار داشت: موضوعات مختلف مربوط به روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار خواهد بود و احتمالاً بحث‌های مربوط به فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ما در این گفتگوها مطرح خواهد شد.
وی درباره طرح گام به گام روسیه درخصوص برنامه هسته‌ای کشورمان نیز گفت که جزئیات طرح در حال دریافت، مذاکره و رایزنی است.
منبع اخبار :واحد مرکزی خبر








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن