تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813235305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرچمدار عشق در شبكه جهاني سحر


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: " پرچمدار عشق" در شبكه جهاني سحر
خبرگزاري آريا- نگارش فيلمنامه تله فيلم و سريال" پرچمدار عشق" به تهيه كنندگي" محسن شايانفر" كه توسط شبكه جهاني سحر توليد مي شود، آبان ماه به اتمام مي رسد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر، نگارش فيلمنامه اين اثر تاريخي را " حامد عنقا" كه پيش از اين نويسندگي فيلمنامه" نردباني بر آسمان" تازه ترين اثر" محمد حسين لطيفي" را در كارنامه كاري خود دارد، به انجام مي رساند.

ناگفته نماند پيش از اين قرار بود "سيد سعيد رحماني" نگارش فيلمنامه را به عهده بگيرد كه اين مسئوليت با مشورت و نظر رحماني و شايانفر به واسطه برخورداري از تجربه نويسندگي آثار نمايشي تاريخي" عنقا" به وي سپرده شد ضمن اينكه عنقا از مشاوره سعيد رحماني هم بهره خواهد برد.

بنا به گفته" عنقا"، نگارش فيلمنامه حدود يك ماه است كه آغاز شده و پيش بيني مي شود تا اواسط آبان ماه ادامه يابد كه به محض اتمام آن، مراحل پيش توليد به تهيه كنندگي" محسن شايانفر" كه در حال حاضر پروژه " خسته دلان" را به كارگرداني" سيروس الوند" براي شبكه يك سيما در دست تهيه دارد، آغاز خواهد شد.

" عنقا" در رابطه با نگارش اين اثر تاريخي و نوع پرداخت به شخصيت" مصعب بن عمير" چنين عنوان مي كند: در نگارش فيلمنامه" پرچمدار عشق"، تمامي مباحث حول محور وجود مقدس رسول اكرم(ص) و ظهور دين مبين اسلام در سرزمين جاهليت عرب مي گردد لذا وجهه رحماني شخصيت پيامبر اكرم(ص) و تأثيرات مهم و معنوي كه دين اسلام بر سرزمين عرب و مردمان آن روزگار بر جاي نهاده و در اثر آن بسياري از مردمان آن دوران به وي‍‍ژه شخصيت هاي مطرح سياسي و اجتماعي و ... به اسلام گرويدند، مدنظر بوده است كه يكي از اين شخصيت ها، مصعب بن عمير است. او علي رغم زندگي در يك خانواده اشرافي با خط سير فكري و ذهني جاهلانه و همچنين شرايط حاكم بر آن دوران كه عقايد خرافي و جاهلانه اعراب بر زندگي ايشان سايه افكنده بود، به اسلام گرويد و در زمره برترين و شاخص ترين ياران حضرت رسول اكرم(ص) قرار گرفت.

وي در ادامه مي افزايد: سعي ما بر آن است تا با به تصوير كشيدن زندگي اين شخصيت بزرگوار و تأثيراتي كه وي در صدر اسلام به عنوان نخستين معلم قرآن و مبلغ مذهبي بر روند اسلام گرايي اعراب آن روز گذارد، سيماي اين اشراف زاده انقلابي و شجاع را

به مثابه آيينه اي منعكس كننده نورانيت، عظمت و شكوه اسلام و شخصيت بلند مرتبه پيام آور عظيم الشأن آن معرفي كنيم.

اين فيلمنامه نويس همچنين با بيان آنكه در نگارش فيلمنامه" پرچمدار عشق"، دو وجه تأثير دين اسلام در شخصيت مصعب بن عمير و بالعكس تأثير مصعب در پيشبرد و تبليغ دين اسلام و همچنين تأثير وي بر اسلام گرايي جامعه عرب آن دوران مدنظر است، اضافه مي كند: البته مصعب و پرداختن به زندگي اين شخصيت بزرگ تاريخ صدر اسلام، در واقع بهانه اي است تا جامعه شناسي كاملي از دوره صدر اسلام و اعراب جاهلي آن زمان و نفوذ و رسوخ دين اسلام بر زندگي ايشان به مخاطبان به ويژه مخاطبان برون مرزي ارائه شود.

" عنقا" همچنين با بيان آنكه شخصيت مصعب داراي چنان ابعاد جذابي است كه در كنار موقعيت اجتماعي او به عنوان فرزند يكي از بلند پايه ترين و متجمل ترين خانواده هاي مكه و فراز و فرودهايي كه در داستان زندگي او به چشم مي خورد، وي را متمايز از ساير شخصيت هاي تاريخ صدر اسلام كرده، اظهار مي دارد: بديهي است اين وي‍ژگيها و توجه به ژرفاي شخصيت مصعب در قالبهاي جذابي كه از آنها به جذابيت هاي زير متني تعبير مي شود، همچون عشق، محبت، معنويت و ...، در درام تفاوت خود را با ديگر شخصيت هاي مشابه وي نشان خواهد داد ضمن آنكه تمركز بر حوادث و رويدادها و فراز و نشيب هايي كه در مسير زندگي او رخ مي دهد، زمينه هاي لازم را براي برقراري ارتباط مخاطب با فيلم مهيا خواهد كرد.

فيلمنامه نويس" پرچمدار عشق" در ادامه منابع مورد استفاده در نگارش فيلمنامه را بسيار معتبر و قابل استناد ياد كرده و مي افزايد: در مورد شخصيت مصعب بن عمير، كتب و روايات بسياري وجود دارد اما از آنجايي كه استناد به برخي از اين كتب و روايات محل اعتماد و اعتبار نبوده، با رجوع و بهره گيري از منابع متقن و معتبر تاريخي همچون تاريخ يعقوبي، سيره الرسول ابن هشام و ... كه از حيث پرداختن به روايات و حقايق اسلامي در زمره برترين كتب و منابع تاريخي به شمار رفته و از طرفي نيز مورد قبول و تأييد مذاهب مختلف اسلامي مي باشند و نيز استفاده از نظر و راهنمايي مشاوران معتبر مذهبي، سعي داريم اثري را ارائه كنيم كه در آينده به عنوان يك منبع موثق و متقن تاريخي، از قابليت جذب علاقمندان به تاريخ صدر اسلام برخوردار باشد البته نا گفته نماند كه حجم بسياري از كار كه حول محور مسايل خانوادگي و درونيات مصعب بن عمير مي چرخد، بر پايه تخيل بنا شده و در واقع درامي كه خلق مي شود منفك از روند تاريخي خواهد بود ضمن آنكه به هيچ وجه محتوا و اعتبار روايت تاريخي مستندات موجود از زندگي مصعب و مسير تاريخي صدراسلام را تحت الشعاع خود قرار نخواهد داد. در واقع با شكل دادن خط سير داستان تلاش مي شود تا بدين وسيله بتوان مفاهيم والايي را كه مورد نظر است به شيوه جذاب و مطلوب به مخاطب عرضه كرد.

"پرچمدار عشق" كه علاوه بر سريال، يك نسخه تله فيلم آن هم در دستور تهيه گروه سازنده است، پس از" ستاره سهيل" كه در ايام سوگواري امام حسين(ع) در سال گذشته از شبكه اول سيما هم پخش شد دومين پروژه تاريخي شبكه جهاني سحر به منظور معرفي شخصيتهاي صدر اسلام به مخاطبان برون مرزي اين شبكه بين المللي است.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن