تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804872990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني: امروز پاسداري از انقلاب اسلامي به حضور مؤثرتر نيروهاي انقلاب نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: هاشمي رفسنجاني: امروز پاسداري از انقلاب اسلامي به حضور مؤثرتر نيروهاي انقلاب نياز دارد
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 1387/06/21
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامي حجت الهي بر ما در تاريخ، و هديه اي است كه به آساني به دست نيامده است؛ امروز پاسداري از اين دستاورد به حضور بيشتر و مؤثرتر و ازخودگذشتگي نيروهاي انقلاب نياز دارد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني ديشب در مراسم تجليل از شهيد آيت الله صدوقي در تالار وحدت، با بيان اينكه انقلاب اسلامي حاصل تجربه ها، زندان ها و شكنجه هاي بسيار است، نقش روحانيت و علما را در حفاظت از حريم دين و اخلاق و فرهنگ اسلام و ايران مهم و فراوان دانست.
وي افزود: قدرت ها، امرا و شاهاني آمده و رفته اند ولي آن جريان دائم كه ايران را در سايه اهل بيت (ع) سر پا نگه داشته است حوزه هاي علميه و علما بوده اند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: البته علماي عرب نيز در اين مقوله شريكند اما ايراني ها كارهاي بزرگي براي دوام و بقاي اسلام، تشيع و هويت ايراني انجام داده اند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش گفت: در چند روز اخير كساني پيدا شده اند كه قصد دارند به مراجع و حوزه هاي علميه به عنوان منشأ بروز انقلاب ضربه بزنند و مانند خوره به جان اين شجره طيبه افتاده اند؛ كار به جايي رسيده است كه آيت الله مكارم شيرازي دردمندانه به اين خطر توجه مي دهد و مي گويد احساس مي كنيم جرياني به اين وادي افتاده است.
وي با بيان اينكه دين، مكتب اهل بيت (ع)، حفاظت و اعتلاي ايران و بيرون كردن استكبار از ايران مبناي انقلاب اسلامي بوده است، گفت: نمي دانم كساني كه درصدد حذف روحانيت يا بدنام كردن آن هستند و مي خواهند تكيه گاه حضور مردم را بشكنند، در پي چه هستند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: آنها مي خواهند اصل تفكر را مخدوش يا راه را براي حركت هاي بچه گانه خود هموار كنند؛ آنها نمي توانند اين مسير را با شاخ و برگ و بدون تنه و ريشه طي كنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: جريان اخير نشان داد آن كه مي تواند در ايران تاريخ ساز باشد و مردم را به صحنه بياورد يا در صحنه نگه دارد، هنوز روحانيت است.
وي افزود: اين به آن معنا نيست كه بخواهيم نقش بقيه را كم بگيريم، اما معلوم نيست اعتمادي كه مردم به روحانيت مي كنند، به ديگران هم داشته باشند و سال ها در صحنه بمانند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنانش در مراسم تجليل از شهيد آيت الله صدوقي گفت: آن شهيد بزرگوار از علمايي بود كه در نيم قرن اخير درخشيد و در همه مراحل انقلاب اسلامي كارهايي فراموش ناشدني و سازنده انجام داد.
وي افزود: پايه حركت اصلاحي كه در دو قرن اخير در منطقه ما انسان ساز شده، بر شخصيت هاي روحاني است و مطمئنا اگر قدر حركت امام خميني (ره)، حوزه هاي علميه، روحانيان، شهدا و ايثارگران را بدانيم مي توانيم به دستاوردهاي بزرگ تري نايل شويم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه منافقيني كه بزرگان را ترور مي كردند نقش نيروهاي بسيج كننده را با همه وجود حس كرده بودند، گفت: منافقين سراغ شهداي محراب، مدني، اشرفي اصفهاني و دستغيب رفتند كه هر كدامشان مي توانست به اندازه يك منطقه، كارساز باشد اما منافقين نمي دانستند كه خون اين بزرگان به جاي خود آنها كارشان را انجام مي دهد.
وي افزود: آيت الله صدوقي از نظر سني، و در محافل طلبگي و خصوصي و مباحثه خيلي به امام راحل نزديك بود و اين نزديك بودن با امام براي دوران مبارزه كارساز شد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: به نظر مي رسد آنچه يك فصل مهم در زندگي شهيد صدوقي محسوب مي شود، استمرار حضور ايشان تا پيروزي انقلاب اسلامي و دو، سه سال اول مشكلات انقلاب بود كه ايشان يكنواخت در صحنه بود و در مقاطع حساس و تحولات مبارزه نقش آفريني مي كرد.
وي از كمك به فدائيان اسلام بعد از شهريور 1320، حضور فعال در مبارزه در زمينه انجمن هاي ايالتي و ولايتي، بيانيه شجاعانه در پي حادثه مدرسه فيضيه و حضور در پيشاپيش معترضان و اعلاميه دهنگان در جريان كاپيتولاسيون به عنوان برخي از حركات مبارزاتي شهيد آيت الله صدوقي نام برد و گفت: آيت الله صدوقي را هميشه در پيشاپيش حركت مي ديديم و گام به گام در همه مراحل مبارزه حضور داشت.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن