تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806804761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پديده خودكشي در فرانسه زواياي تازه اي به خود مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پديده خودكشي در فرانسه زواياي تازه اي به خود مي گيرد
پاريس - پديده خودكشي يكي از عوامل مهم مرگ و مير سالانه در جامعه لاييك و دمكراتيك فرانسه به شمار مي رود كه هر روز جنبه خاصي از آن ظهور مي كند.


ظاهرا ارقام و آمارهايي از خودكشي در فرانسه كه منتشر نمي شود، آنقدر بالا است كه به گفته "ژان پي ير سوبريه" كارشناس سازمان بهداشت جهاني اين كشور مقام سوم جهان را در زمينه افسردگي نيروي كار بعد از اكراين و آمريكا دارد.
تازه ترين مورد از اين پديده صبح روز گذشته (چهارشنبه) رخ داد كه در جريان آن درگيري لفظي يك نفر از افراد ژاندامري با فرمانده اش منجر به خودكشي ژاندارم ضارب و جراحت شديد مقام عالي شد.
"برتراند دي پي ير" مسوول ارتباطات ژاندامري منطقه "پئي دو لالوار" در شمال غربي فرانسه اعلام كرد بر اثر درگيري اخير بين يكي از نيروهاي ژاندامري با بالادست اش، ژاندارم يادشده ضمن شليك چندين گلوله به سر و سينه فرمانده خود، خود را نيز كشت.
فرمانده مضروب مورد عمل جراحي قرار گرفته و حال او وخيم گزارش شده است. دادستاني و ژاندامري فرانسه پيگرد قضايي اين پرونده را آغاز كرده اند.
بنابر آمار منتشره، سالانه در فرانسه بيش از 10 هزار نفر بر اثر خودكشي جان مي بازند و بيش از 140 هزار نفر نيز اقدام به خود كشي مي كنند.
اين رويداد در جامعه اي كه بطور نسبي از رفاه و آرامش برخوردار است در وهله نخست تعجب مخاطبان اينگونه خبرها را بر مي انگيزد.
با اين حال، اين واقعيت كه خودكشي پديده اي است كه تمامي اقشار جامعه فرانسه را در برگرفته است، انكار شدني نيست.
در ميان افرادي كه دست به خودكشي مي زنند قشر كارگر و افرادي كه در كارهاي سخت و پست به حيات خود ادامه مي دهند، بيشترين قرباني را دارند بطوري كه نهاد شوراي اقتصادي - اجتماعي فرانسه بر فشار كاري كارگران و پيامدهاي ناگوار آن در فرانسه تاكيد دارد.
البته اين نهاد و ديگر مراكز تحقيقاتي در فرانسه و غرب بطور معمول به روشني علت اينگونه رويدادها را اعلام نمي كنند و كمتر به كمبودهاي عاطفي، تك والديني 50 درصد خانواده ها، مشكل فرزندان خارج از ازدواج رسمي، كاهش روابط خانوادگي سنتي بين بزرگترها و فرزندان، فقدان معنويت، از هم گسيختگي خانواده و تنهايي كه بزرگترين بيماري هاي ريشه دار در اينگونه جوامع است، اشاره مي كنند.
بر اساس گزارش اين نهاد فرانسوي كه مطالعات و تحقيقات خود را به وضعيت اجتماعي و اقتصادي شهروندان فرانسوي معطوف داشته است، هر روز يك كارمند يا كارگر فرانسوي بر اثر فشار و استرس كاري در محل كار به حيات خود پايان مي دهد.
"كريستيان لاروز" رييس شوراي اقتصادي اجتماعي فرانسه مي گويد سالانه در كارخانه هاي فرانسوي بين 300 تا 400 نفر بر اثر شرايط سخت كاري دست به خودكشي مي زنند.
به دليل افزايش اين پديده در فرانسه يك اتحاديه هم براي مقابله با آن ايجاد شده است .
"ميشل دوبئو" رييس اين اتحاديه موسوم به "اتحاديه ملي مقابله با پديده خودكشي" بر اين باور است: "ما در مقابل اين پديده مهم كه روز به روز نگران كننده تر مي شود، قرار گرفته ايم . مشكل خودكشي در تمامي اقشار جامعه ريشه دوانده و حتي نيروهاي كار نيز از آن در امان نيستند و بي ثباتي كاري نيز بر ان افزوده شده است ."
اقدام به خودكشي در شركت هاي فرانسه سبب شده است كه بعضي از اين شركت ها اداره اي را داير كنند تا بتوانند سخنان اين افراد را بشنوند و نقش بازدارنده را در اين زمينه بازي كنند.
بطور مثال اداره برق فرانسه كه تنها در شش ماه گذشته در يكي از مراكز توليد برق اتمي آن سه نفر دست به خود كشي زده اند، با ايجاد چنين دفتري در يكي از مراكز به نام "شيئون" تلاش كرده است تا با اين پديده برخورد كند.
شركت رنوي فرانسه نيز در كارخانه گويانكور خود دست به تغييراتي در بخش هاي كارگري زده است تا بتواند اثرات خودكشي سه تن از كاركنان خود را از بين ببرد و براي استرس كاري آنان چاره جويي كند.
"كريستين لاروز" يكي از دلايل افزايش خودكشي در بين كارگران در فرانسه را ترس از دست دادن كار، تحمل فشارهاي روحي زياد و سخنان سخيف و ناسزا مي داند.
پليس فرانسه نيز از اين پديده در امان نبوده است و اين امر در كاركنان اين نهاد كه كاري دشوار را برعهده دارد، روز به افزايش است .
بنا بر آمار منتشره، سالانه بيش از 50 نفر از افراد اين قشر با سلاح كمري ماموريتي خود، اقدام به خودكشي مي كنند.
در سال 2006 ميلادي نيز 48 نفر از نيروهاي پليس فرانسه بر اثر خودكشي از بين رفته اند كه اين ميزان نسبت به سال 2005 ميلادي 13 درصد رشد داشته است .
پليس فرانسه از سال 1996 يك مركز روان درماني براي مقابله با اين پديده ايجاد كرد كه مراجعه به آن از 11 هزار نفر در آن سال به 13 هزار نفر در سال 2006 ميلادي رسيده است .
ژاندارمي كه اخيرا خودكشي كرد بيست و سومين نيروي پليس فرانسه است كه از اول سال جاري ميلادي دست به خودكشي زده است .
"ژاكلين ماسانه" رييس اتحاده اي موسوم به "يونسا" كه بيشتر نيروهاي پليس فرانسه عضو آن هستند، چندي پيش در مورد خودكشي افراد پليس اين كشور گفته بود: "خيلي راحت است كه اين قضيه را به عوامل شخصي ارتباط بدهيم ولي بايد گفت، يك مشكل اساسي نيز وجود دارد و آن، فشارهاي نيروهاي مافوق و فشار براي رسيدن به نتيجه است كه بر روي اين نيروها تحميل مي شود و عامل اصلي خودكشي به شمار مي رود."
وي مي افزايد: "فرهنگ نگاه به نتيجه كه از سوي ساركوزي در زماني كه وزير كشور فرانسه بود اعمال شد بر كار اين قشر سنگيني مي كند. اين فرهنگ كه هر چه پليس فرانسه بيشتر جريمه كند و يا ميزان دستگيري هاي آن زياد باشد به همان ميزان جايزه مي گيرد، هم اكنون زير سووال قرار دارد و بيش از پيش با بدبيني به آن نگاه مي شود و دليل آن نيز اين است كه سه رييس پليس در كمتر از دو سال در سه كميسارياي پليس دست به خودكشي زده اند."
چندي پيش نيز يكي از نيروهاي پليس فرانسه در روزنامه محلي "ئست رپوبليك" اين چنين وضعيت همكاران خود را تشريح كرده بود: ما، در يك جوي كه ظن و بدبيني بر آن حاكم است كار مي كنيم و اين ظن همچنان روبه افزايش است.
از ما مي خواهند تا هر چه بيشتر بازجويي و دستگيري داشته باشيم، خودروهاي بيشتري را با رادار كنترل كنيم ، بيشتر جريمه كنيم و خارجيان فاقد كارت اقامت را بيشتر كنترل كنيم . به طور خلاصه آنچه به حساب مي آيد نتيجه است و بالا بردن ارقام و اين، آن چيزي است كه ما را نگران كرده و اين همان چيزي است كه هر روز ما را از وظيفه اصلي مان يعني ايجاد امنيت و تعقيب بزهكاران جدا مي كند."
"نيكلا كانت" رييس اتحاديه هاي پليس فرانسه نيز بر اين عقيده است كه دلايل خودكشي هاي پليس اين كشور، متفاوت و پيچيده است و آنچه كه تاكنون بعد از خودكشي پنج نفر پليس در سال 2008تحت عنوان دلايل شخصي عنوان شد، به تنهايي درست نيست.
اتحاديه كميسارياهاي پليس فرانسه، اعلام كرده است كه گشودن بحثي براي بررسي عوامل اين خودكشي ضروري است چرا كه در اين پديده تمامي قشرهاي پليس را در تمامي سطوح در برگفته است.
اروپام .**2092**1740**1275**1368
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن