تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812172672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش دولت بوش براي تصويب قرارداد هسته اي با هند در كنگره امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تلاش دولت بوش براي تصويب قرارداد هسته اي با هند در كنگره امريكا
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 87/06/21
وزارت امور خارجه امريكا روز چهارشنبه اعلام كرد دولت جرج دبليو بوش رئيس جمهور امريكا درحال نزديك شدن به ارائه قرارداد هسته اي با هند براي تصويب در كنگره است.
به گزارش خبرگزاري المان از واشنگتن ، كاندوليزا رايس وزير امور خارجه امريكا نشست هايي را با اعضاي مجلس نمايندگان و سنا اغاز كرده است تا از اين طريق انها را از جزئيات مربوط به قرارداد هسته اي هند و امريكا مطلع كند .
تصويب اين قرارداد در كنگره امريكا اولويت اصلي كاخ سفيد پيش از پايان دوره رياست جمهوري بوش در ماه ژانويه سال اينده است .
تعطيلات اعضاي كنگره امريكا اواخر اين ماه اغاز مي شود و مشخص نيست ايا اعضاي كنگره پيش از پايان امسال نشستي را برگزار خواهند كرد .
شان مك كورمك سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا گفت دولت امريكا همچنان در انتظار موافقتنامه نهايي بين هند و اژانس بين المللي انرژي اتمي است كه زمينه را براي بازرسي اژانس از برنامه هسته اي غير نظامي هند فراهم خواهد ساخت .
بازرسي هاي اژانس بين المللي انرژي اتمي از تاسيسات هسته اي هند يكي از عوامل مهم در قرارداد هسته اي هند و امريكا به شمار مي رود زيرا دهلي نو پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي را امضاء نكرده است .
كاخ سفيد نيز ابراز اميدواري كرده است كنگره ، قرارداد همكاري هسته اي غيرنظامي ميان هند و امريكا را تا قبل از پايان دوره رياست جمهوري جرج بوش در ماه ژانويه تصويب كند.
گوردون جاندرو سخنگوي كاخ سفيد گفت تلاش خواهيم كرد كه كنگره اين قرارداد را هرچه زودتر تصويب كند.
كشورهاي عضو گروه تامين كنندگان هسته اي پس از سه روز بحث و گفتگو ، روز شنبه تصميم گرفتند هند را از قوانين سال هزار و نهصد و نود و دو خود مستثني كنند و به اين كشور كه هنوز پيمان منع تكثير سلاح هاي هسته اي را امضاء نكرده است اجازه تجارت درزمينه مواد هسته اي بدهند .
تحليلگران و مقامات اعلام كردند تصميم گروه تامين كنندگان هسته اي در تصويب تجارت فناوري و مواد شكافت پذير با هند و پايان دادن به سي و چهار سال ممنوعيت دهلي نو در اين زمينه ، اذعان به موضع هند به عنوان يك كشور مسئوليت پذير داراي تسيلحات هسته اي است و منجره به تقويت صنعت هسته اي جهاني خواهد شد .
گروه تامين كنندگان هسته اي كه مسئوليت كنترل بر هرگونه تجارت بين المللي در بخش مواد شكافت پذير را به عهده دارد ، در واكنش به ازمايش هسته اي سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار هند شكل گرفت .
كي . سوبرامانيام تحليلگر مسائل استراتژيك در دهلي نو گفت استثنا قائل شدن درباره هند و اذعان به زرادخانه هسته اي اين كشور به سود رژيم بين المللي منع تكثير سلاح هاي هسته اي است .
مانموهان سينگ نخست وزير هند گفت تصميم مهم و اينده نگرانه گروه تامين كنندگان هسته اي نه تنها به انزواي طولاني هند از بازار هسته اي پايان داد بلكه نشان دهنده بي عيب و نقص بودن تعهدات اين كشور درزمينه منع تكثير هسته اي است .
موافقت گروه تامين كنندگان هسته اي اخرين مانع در راه اجراي قرارداد همكاري هسته اي هند و امريكا قبل از تصويب ان در كنگره امريكا بود. كنگره بايد با قبل از انتخابات رياست جمهوري امريكا دراين باره تصميم گيري كند يا انرا تا پس از انتخابات رياست جمهوري جديد و روي كار امدن دولت جديد در امريكا به حال تعليق رها كند تا دولت اينده درباره ان تصميم گيري كند .
هند پس از تصميم گروه تامين كنندگان هسته اي در تصويب قرارداد هسته اي واشنگتن و دهلي نو اعلام كرد براي تجارت هسته اي بين المللي تلاش خواهد كرد اما اين اقدام پس از تصويب قرارداد هسته اي غير نظامي با امريكا در كنگره اين كشور انجام خواهد شد.
پاراناب موخرجي وزير امور خارجه هند اين اظهارات را پس از تصميم گروه تامين كنندگان هسته اي در لغو چند دهه ممنوعيت تجارت با هند بيان و تاكيد كرد اين تصميم به رشد اقتصادي دهلي نو كمك خواهد كرد .
موخرجي در مصاحبه با خبرنگاران تصريح كرد هند بدون شك پس از تصويب قرارداد هسته اي با امريكا در كنگره اين كشور ، وارد تجارت با كشورهاي تامين كننده هسته اي ازطريق موافقتنامه هاي دوجانبه خواهد شد .
........................................
10101/01013/161/104
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن