تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815266405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

520 كانال ماهواره اي عرب در جهان فعال است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 520 كانال ماهواره اي عرب در جهان فعال است
الجزيره ـ اتحاديه شبكه هاي راديويي و تلويزيوني عرب اعلام كرد: 520 كانال تلويزيوني ماهواره اي عرب در جهان فعال است.


به گزارش ايرنا، اين اتحاديه كه مقر آن در تونس است روز چهارشنبه در اطلاعيه اي اعلام كرد: اين كانال ها را 24 دولت و 226 سازمان خصوصي اداره مي كنند كه از نظر موضوعي 130 كانال عمومي و 390 كانال آن تخصصي است.
از اين تعداد 131 كانال همگاني، 119 كانال موسيقي و تفريحي، 58 كانال فيلم و سينما، 51 كانال ورزشي، 26 كانال خبري و 25 كانال نيز اقتصادي است.
بر اساس اين گزارش 23 كانال تربيتي و فرهنگي، 21 كانال كودكان، 13 كانال مذهبي، 12 كانال مستند، 11 كانال اطلاع رساني و 4 كانال نيز با موضوع گردشگري اختصاص يافته است.
در اين اطلاعيه آمده است كه، اين كانال ها علاوه بر جهان عرب، بخش هاي وسيعي از اروپا و نيز بخش هايي از آمريكا، استراليا، نيوزلند، آفريقا و آسيا را نيز زير پوشش خود دارد.
بيشتر اين كانال بر روي ماهواره هاي عرب ست و نيل ست و برخي نيز روي هاتبرد، تل ست و يا ساير ماهواره ها ديده مي شود.
70 درصد از اين شبكه ها به زبان عربي و بقيه به صورت كامل يا بخشي به زبان هاي انگليسي ، فرانسوي و اسپانيايي برنامه پخش مي كنند.
اين اتحاديه همچنين اعلام كرد كه بدليل عدم امكان بررسي دقيق ميداني، آماري از ميزان پوشش دريافت ماهواره در ميان خانواده ها در كشورهاي عربي در دست ندارد.
در اين اطلاعيه در خصوص امر قانونمندي دريافت برنامه هاي ماهواره اي نيز افزوده شده است كه در جهان عرب تنها كشورهاي عمان ، مصر ، تونس ، سودان و يمن درخواست اين اتحاديه را مبني برلزوم قانونمند كردن بكارگيري تجهيزات دريافت برنامه هاي ماهواره؛ اجابت كرده اند.
خاورم **380**1501
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن