تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816301622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تازه ها
اماراتي ها به دنبال ساخت تنگه هرمز شماره 2
مسئولان امارات درحال بررسي طرح ساخت كانالي با هزينه دويست ميليارد دلار براي انتقال نفت در مسيري انحرافي از تنگه هرمز هستند . به گزارش تايمز چاپ لندن اين كانال كه 170 كيلومتر طول خواهد داشت تانكرهاي نفتي را قادر خواهد ساخت تنگه هرمز را دور بزنند و از مسيري فرعي وارد اقيانوس هند شوند. آبراه جديد قرار است بندر فوجيره را با عبور از كوه هاي حجر به اقيانوس هند متصل كند . درحال حاضر انتقال 17 ميليون بشكه نفت معادل چهل درصد از حمل و نقل محموله هاي نفتي جهان از تنگه هرمز صورت مي گيرد. تايمز گزارش داده است كه اجراي اين پروژه اين گونه كه در ابتدا به نظر مي رسد آسان نيست چرا كه بايد به گونه اي اجرا شود كه تانكرهاي نفتي با وزني بيش از 300 هزار تن بتوانند از اين كانال كه در مناطق كوهستاني دبي احداث مي شود عبور كنند و وارد اقيانوس هند شوند. يك مقام رسمي در اين باره به روزنامه « داو جونز » گفته است كه مطالعات متعددي ارايه شده است اما هنوز اين چيز قطعي نيست . اين روزنامه افزود : ايران اين توان را دارد كه انتقال و حمل و نقل حدود هفده ميليون بشكه نفت خام را كه روزانه از طريق تنگه هرمز از خليج فارس به اقيانوس هند صورت مي گيرد متوقف كند. به نوشته تايمز ديگر كشورهاي صادر كننده نفت در منطقه از جمله عراق و كويت از اين مسير انحرافي سود خواهند برد زيرا ايران اعلام كرده است درصورتي كه كشورهاي غربي به جمهوري اسلامي ايران حمله كنند اين تنگه را خواهد بست .
برگزاري كنگره جبهه مشاركت با موضوع انتخابات
مسئول كميته اطلاع رساني جبهه مشاركت از برگزاري يازدهمين كنگره اين تشكل همزمان با دهمين سالگرد تاسيس اين حزب در نيمه دوم پاييز خبر داد. سعيد شريعتي ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت : يازدهمين كنگره جبهه مشاركت ايران اسلامي احتمالا همزمان با دهمين سالگرد حزب در اواخر آبان ماه و يا اوايل آذر برگزار مي شود. وي در پاسخ به سئوالي مبني بر دستور كار كنگره يازدهم حزب مشاركت گفت : انتخاب دبير كل و اعضاي شوراي مركزي و بحث پيرامون انتخابات دهم رياست جمهوري از جمله محورهاي اين برنامه خواهد بود.
ترس افسران صهيونيست از انتقام شهيد مغنيه
يك روزنامه كويتي فاش كرد : رژيم صهيونيستي از تعدادي از افسران سابق ارتش اين رژيم در خارج خواسته است تا فوري به اسرائيل بازگردند. به گزارش « الجريده » كويت منابع نظامي رژيم صهيونيستي گفتند با توجه به احتمال عملي شدن واكنش حزب الله لبنان به ترور عماد مغنيه از هفت تن از افسران سابق ارتش خواسته شده است تا كشورهايي را كه در آن حضور دارند ترك كرده و در اسرع وقت به اسرائيل بازگردند. به گفته اين منابع نام اين هفت نفر در زمره افرادي است كه اسرائيل معتقد است حزب الله قصد عمليات عليه آنان را دارد. اين هفت نفر افرادي هستند كه در كشورهاي عربي و اسلامي فعاليت دارند و ظاهرا هيچ رابطه ديپلماتيكي با تل آويو ندارند ولي وظيفه آنان تبليغ براي خريد سلاح ها و فناوري هاي جنگي پيشرفته اسرائيل توسط اين كشورهاست ! بنابر اين گزارش منابع صهيونيستي در اين باره گفته اند : « حزب الله اين بار جدي است زيرا دستگاه هاي امنيتي از تلاش هاي حزب الله براي ربودن صهيونيست ها خبر داده اند و علاوه بر اين در مدت اخير اظهارات متعددي از سوي مقامات حزب الله در مورد قطعي بودن انتقام خون مغنيه منتشر شده است .
چشم ها روشن « مانگو » به ايران مي آيد
دومين صادركننده لباس زنان اسپانيا در ايران شعبه خواهد زد. به گزارش سايت فردا شركت فروشگاههاي زنجيره اي « مانگو » بزودي دو شعبه از فروشگاههاي خود را در تهران و كيش افتتاح خواهد نمود. بنابراين گزارش اين شركت كه گسترده ترين شركت بين المللي اسپانيا به شمار مي آيد اعلام نموده است در راستاي برنامه گسترش فروش خود در خاورميانه تا پايان سال دو شعبه در تهران و كيش افتتاح خواهد نمود . مانگو همچنين تصميم دارد در 5 سال آتي 10 شعبه ديگر در اصفهان شيراز و مشهد نيز تاسيس نمايد . شركت مانگو كه از حمايتهاي تبليغاتي پنه لوپه كروز ستاره زن اسپانيايي هاليوود بهره مي برد از سال 76 حضور خود در خاورميانه را با تاسيس شعب در كويت و دوبي تجربه نموده است ! اين شركت توليد لباس و مد زنانه معتقد است زنان در سراسر دنيا به فكر استفاده از مد مي باشند و با همين سياست تاكنون بيش از 11 هزار شعبه در 90 كشور جهان راه اندازي نموده است .
كنفرانس راست گرايان افراطي عليه اسلام در بيت المقدس
روزنامه « الگمين » هلند به نقل از يك نماينده رژيم صهيونيستي نوشت : سي نفر از سياستمداران راست گراي اروپايي از كشورهاي انگليس ايتاليا سوئد دانمارك بلژيك و هلند در كنفرانس دو روزه اي در چهاردهم و پانزدهم دسامبر (آذرماه ) كه به منظور مبارزه با گسترش اسلام در شهر بيت المقدس برگزار خواهد شد شركت خواهند كرد. قرار است ويلدرز رهبر ضد اسلامي و ملحد حزب آزادي هلند و دو نفر ديگر از اعضا اين حزب نيز در اين كنفرانس شركت كرده و فيلم ضداسلامي فتنه را به نمايش بگذارند. هدف اصلي از برگزاري اين كنفرانس بررسي راه هاي جلوگيري از گسترش دين مبين اسلام در جهان است . برگزاركنندگان اين كنفرانس قصد دارند در پايان كار كنفرانس با امضاي بيانيه بيت المقدس توسط شركت كنندگان ضمن تشكيل يك اتحاد جديد بين نيروهاي راستگراي ضداسلامي امكان برگزاري سالانه چنين كنفرانسي را فراهم كنند.
پيشنهاد يك عضو شوراي روابط خارجي آمريكا براي حل مشكل غرب با ايران
يكي ازاعضاي ارشد شوراي روابط خارجي آمريكا گفته است آمريكا در تلاش هايش براي توقف برنامه هسته اي ايران به بن بست رسيده است . « چارلز فرگوسن » در مقاله اي كه در روزنامه آمريكايي « كريستين ساينس مانيتور » منتشر شد نوشت : قطعا براي اعمال كنترل هاي شديدتر بر برنامه هسته اي ايران و احترام به حق ايران در برخورداري از برنامه صلح آميز هسته اي به روش جديدي نيازمنديم . نويسنده در ادامه با اشاره به اينكه راه حل اين مساله اثبات صداقت توسط طرفين است تصريح كرده : مذاكره كنندگان هسته اي بايد اين مساله را درك كنند كه رهبران ايران مي خواهند به قول خود به مردم ايران براي حفظ حق غني سازي اورانيوم عمل كنند. به همين صورت رهبران ايران بايد درك كنند كه آنها بايد وفاداري خود به سيستم هاي حقوقي بين المللي را ثابت كنند تا بتوانند طبيعت صلح آميز برنامه هاي هسته اي خود را حفظ كنند. وي اضافه كرده : يك توافق اعتماد سازنده بالقوه باعث مي شود آمريكا و ساير كشورهاي داراي انرژي هسته اي به عنوان مشتري هاي ايران در مي آيند. به اين ترتيب اين كشورها موافقت خواهند كرد اورانيوم غني شده و سوخت مصرف شده ايران را به قيمتي رقابتي خريداري كنند. ايران همچنين با پذيرفتن آن براي برنامه غني سازي خود توسط جامعه بين المللي به رسميت شناخته خواهد شد و حتي مي توانند ادعا كنند كه ابرقدرت هاي جهان هم از مشتريان آنان هستند. به اين ترتيب اين يك شرايط « برد ـ برد » ايجاد خواهد نمود. به ادعاي اين نويسنده در حال حاضر عناصر مفقوده باعث مي شود نسبت به ادعاي تهران مبني بر صلح آميز بودن برنامه غني سازي اورانيوم آن ترديد وجود داشته باشد زيرا براي ساخت سوخت هسته اي تنها داشتن يك تاسيسات غني سازي كافي نيست . يك كشور براي آغاز اين فرآيند به ميزان كافي اورانيوم طبيعي نياز دارد. اين كشور همچنين به يك كارگاه ساخت سوخت نياز دارد كه اورانيوم هاي غني شده را به سوختي تبديل كند كه بتوان آن را در هسته يك رآكتور هسته اي قرار داد. براي آنكه ايران را تحريك كنيم چنين اقداماتي را بپذيرد قدرت هاي بزرگ بايد اين پيام را به ايران برسانند كه رابطه « مشتري ـ توليد كننده » يك خيابان دو طرفه و يك رابطه تجاري پرمعني در مورد چيزي بيشتر از پول است .
ماجراي پس گرفتن طرح استيضاح
نماينده ملاير از فشارهاي فزاينده براي پس گرفتن استيضاح وزير آموزش و پرورش خبر داد و گفت : نزديك بود پاشنه در كميسيون ها را از جا در آورند. حسن ونايي گفت : « تعامل مجلس با دولت به معناي اطاعت از دولت نيست » . به گزارش سايت آفتاب وي افزود : « هفته گذشته استيضاح وزير آموزش و پرورش اعلام وصول شد كه با رايزني ها و پافشاري معاونين وزير نمايندگان امضاهاي خود را پس گرفتند » . وي افزود : « با توجه به اعتصابات سراسري نسبت به تبعيض هايي كه در اعلام نتايج آزمون سراسري براي متقاضيان ورود به دانشگاه بين شهرستان ها و تهراني ها اعمال شده اين بحث در مورد وزير علوم هم مصداق دارد اما ما از هيات رئيسه مي خواهيم كه در اين خصوص اقدام نمايد » . رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر اظهار داشت : « بنده از استيضاح كنندگان وزير خواستم كه دقت لازم را در طرح استيضاح انجام دهند اما اينگونه نشد و اصرار بر طرح آن كردند و بعد هم امضاها را پس گرفتند » .
اهانت آشكار هاليوود به اسلام
فيلم ضد ايراني « سنگسار ثريا » به كارگرداني « سيروس نورسته » كارگردان آمريكايي ايراني تبار در سي و سومين جشنواره بين المللي فيلم تورنتو هاليوود اهانت به اسلام را به طور آشكارا به تصوير كشيد. به گزارش برنا فيلم ضدايراني « سنگسار ثريا » در بخش ديسكاوري جشنواره بين المللي فيلم تورنتو به نمايش درآمد. با نمايش فيلم ضدايراني « سنگسار ثريا » به كارگرداني « سيروس نورسته » و بازي « جيم كاويزل » و « شهره آغداشلو » در سي و سومين جشنواره بين المللي فيلم تورنتو هاليوود توهين به مذهب را آشكارا به تصوير كشيده است . « نورسته » فيلم نامه « سنگسار ثريا » را به كمك همسر خود نوشته است . همچنين اين فيلم كه زبان اصلي آن فارسي است توليد كمپاني « ام پاور پيكچرز » بوده و « استيو مك اويتي » و « جان شپرد » تهيه كنندگان آن هستند. داستان فيلم سينمايي « سنگسار ثريا » سال 65 در روستايي در جنوب غربي ايران اتفاق مي افتد . « جيم كاويزل » در اين فيلم نقش خبرنگار فرانسوي را ايفا مي كند كه اتومبيل وي هنگام عبور از روستاي ذكر شده خراب مي شود و در اين هنگام زني با نام زهرا كه « شهره آغداشلو » نقش وي را بازي مي كند نزد خبرنگار فرانسوي آمده و داستان وحشتناكي از خواهرزاده اش « ثريا » را براي وي تعريف مي كند و...
گزارش موسسه سياست خاور نزديك آمريكا :
نيروي دريايي ايران قدرت كنترل تنگه هرمز را دارد
موسسه سياست خاور نزديك واشنگتن در گزارشي به توان نظامي پيشرفته نيروي دريايي ايران در مرزهاي آبي اين كشور اشاره كرد و اذعان داشت « نيروي دريايي ايران مي تواند نبض تنگه هرمز را در صورت حمله احتمالي دشمنان خود در اختيار گيرد » . نويسنده گزارش « جنگ دريايي نامتقارن ايران » براي موسسه سياست خاور نزديك واشنگتن نوشت كه جمهوري اسلامي ايران از توان كافي براي دفاع از خود در خليج فارس و تنگه هرمز همچنين درياي خزر برخوردار است . موسسه سياست خاور نزديك واشنگتن كه يكي از مهم ترين مراكز نومحافظه كاران آمريكا به شمار مي رود كه از سال 1985 با تشكيل گروهي كوچك از كارشناسان نظري متعهد شد منافع آمريكايي ها در خاورميانه را از طريق تاسيس اين موسسه توسعه دهد. موسسه مذكور با انتشار گزارش صفحه اي در خصوص تقويت توانمندي هاي نظامي نيروهاي مسلح ايران اذعان داشت : « نيروي دريايي ايران با اتكا بر تجربياتي كه از جنگ با رژيم صدام كسب كرده است مي تواند نبض تنگه هرمز را در صورت حمله احتمالي دشمنان خود در اختيار گيرد. موسسه سياست خاور نزديك واشنگتن با اشاره به افزايش تهديدهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي مبني بر احتمال استفاده از گزينه نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران تاكيد كرد كه توسعه تجهيزات نظامي جمهور اسلامي در زمينه استقرار سيستم موشكي ساحلي قابل حمل قايق تندرو مدرن داراي موشك ضدكشتي نيمه زيردريايي مين هاي دريايي مدرن و سيستم پيشرفته فرماندهي نظارتي ارتباطي و اطلاعاتي به توانايي قابل توجهي دست يافته است . اين مطالعه به تحقيق درباره توان نيروي دريايي ايران در زمينه جغرافياي خليج فارس و نواحي خزر همچنين بررسي تحول تاريخي ديدگاه ايران نسبت به جنگ نامتقارن با استفاده از نيروي دريايي و ديگر نيروهاي مسلح در رويارويي احتمالي با آمريكا مي پردازد.
واكنش تند زريبافان به انتقادات حسن روحاني
مسعود زريبافان مشاور رئيس جمهور اظهار داشت : انتقاداتي كه از سوي برخي مسئولان سابق به خاطر مصارف انتخاباتي مطرح مي شود چيزي جز حب و بغض نيست كه مردم را نااميد مي كند. مسعود زريبافان در گفتگو با فارس در واكنش به اظهارات اخير دكتر حسن روحاني درباره دولت نهم گفت : عده اي به خاطر مصارف حزبي و انتخاباتي خود مخصوصا در سال جاري به دنبال مطرح كردن اتهامات عليه دولت هستند كه اين كار جز مايوس كردن مردم حاصلي ندارد. وي افزود : همانطور كه مقام معظم رهبري در ديدار اخير كارگزاران نظام نيز به اين موضوع اشاره داشتند زير سئوال بردن موفقيت دولت و نظام توهين به مردم است . وي تاكيد كرد : به جاي كمك كردن براي رفع مشكلات و همراهي براي پيشرفت كشور نبايد با حرف هاي غيرمنطقي و غيرمنصفانه ذهن مردم را تخريب و به نظام نااميد كرد. زريبافان در پاسخ به سئوالي درباره اظهارات روحاني عليه سياست خارجي دولت نهم ادامه داد : مثلا چرا سياست خارجي فعال و موفق دولت نهم كه مورد اذعان همه تحليلگران منصف قرار دارد از سوي فردي كه مدعي بحث هاي سياست خارجي است اينچنين مغرضانه و غيرمنصفانه مورد حمله قرار مي گيرد وي خاطرنشان كرد : سياست خارجي عزتمندانه دولت نهم چيزي است كه هر ناظر داخلي و خارجي منصف به آن اذعان دارد و مثل روز روشن است .
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن