تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816354852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
مذاكرات صادرات گاز به امارات ادامه خواهد يافت
مديرعامل شركت ملي نفت ايران گفت: جلسه روز سه شنبه با طرف اماراتي در خصوص صادرات گاز به اين كشور نتيجه اي نداشت. "سيف الله جشن ساز" ضمن اظهار اين مطلب به ايرنا، افزود: با هماهنگي مهندس " غلامحسين نوذري" وزير نفت، درجلسه روز سه شنبه مذاكرات صادرات گاز به امارات كه در وزارت كشور برگزار شد، شركت كردم. وي با اشاره به اينكه اين مذاكرات نتيجه اي نداشت، از ادامه اين مذاكرات، خبر داد. يك مقام آگاه در دفتر شركت كرسنت در تهران نيز با اظهار نظر تلويحي كه در مذاكرات روز سه شنبه توافقي حاصل نشده است، از ادامه مذاكرات خبر داد و افزود: دور بعد مذاكرات بنا به دعوت ايران انجام خواهد شد. قرارداد صادرات گاز ايران به امارات موسوم به كرسنت براي اولين بار در سال 1384 از سوي رئيس وقت ديوان محاسبات كشور به دليل ارزان بودن قيمت گاز و ثابت بودن قيمت گاز در هفت سال اول اجراي قرارداد برخلاف منافع ملي شناخته و اعلام شد اجرايي شدن اين قرارداد در مدت 25 سال زيان 21 ميليارد دلاري را براي كشور بدنبال خواهد داشت. شركت ملي نفت ايران در سال2001 ميلادي قرارداد صادرات گاز از ميدان سلمان از طريق خط لوله را با شركت اماراتي "كرسنت " امضا كرد و اين قرارداد پس از آن شش بار مورد تجديد نظر قرار گرفت و سپس در سال 2004 ميلادي نهايي شد. زمان اجراي قرارداد اول ژانويه 2005 ذكر شده است و ميزان صادرات گاز به امارات از روزانه 195 ميليون فوت مكعب آغاز و سپس به 350 ميليون فوت مكعب و در نهايت به 500 ميليون فوت مكعب درروز بالغ خواهد شد. از زمانيكه ديوان محاسبات اجرايي شدن قرارداد كرسنت را برخلاف منافع ملي كشور دانست، مذاكرات درخصوص اصلاح قيمت گاز دراين قرارداد بين شركت ملي نفت ايران و طرف اماراتي ادامه دارد و اما تاكنون توافقي حاصل نشده است. "غلامحسين نوذري"وزير نفت كشورمان نيز بارها تاكيد كرده است تا زماني كه قيمت گاز در قرارداد كرسنت اصلاح نشود، قرارداد جديدي منعقد نخواهد شد.

انتقال بيش از 620 ميليون ليتر فرآورده نفتي در 10 ماه
از ابتداي راه اندازي خط لوله 10 اينچ تبريز -اردبيل و تاسيسات نفتي اردبيل تاكنون، 628 ميليون و 336 هزار و 984 ليتر فراورده نفتي از طريق خط لوله 10 اينچ تبريز -سراب -اردبيل منتقل شده است. به گزارش روابط عمومي شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، اين ميزان فرآورده براي تامين سوخت استان اردبيل به شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه اردبيل تحويل داده شده كه شامل بنزين موتور، نفت سفيد و نفت گاز است.

كاهش دما خاموشي هاي كشور را كم كرد
مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران اظهار داشت:با كاهش دماي هوا شاهد كم شدن خاموشي هاي كشور هستيم. "مسعود حجت" در گفت و گو با برنا، ظرفيت ذخيره سازي وزارت نيرو در سوخت مايع را مناسب خواند و گفت:در شرايط موجود هفتاد درصد از مخازن سوخت مايع تكميل است.وي با اشاره به كاهش دماي هواي كشور اظهار داشت:طي روزهاي اخير خاموشي ها برطرف شده است. حجت با ذكر اين نكته كه شبكه برق كشور هم اكنون هيچ مشكلي ندارد، اظهار اميدواري كرد كه درصد خاموشي هاي كشور به صفر برسد. مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران مصرف فعلي كشور را 34 هزار و 500 مگاوات ذكر كرد.حجت در خصوص تامين سوخت نيروگاه ها با اعلام اين كه هر هفته دو تا سه مشكل ناشي از قطعي گاز در نيروگاه ها داريم،اين مشكلات قطعي را به علت تعميرات و نشتي گاز ذكر كرد.وي در عين حال تصريح كرد:اين تعميرات گاز عمدتا به علت آماده شدن براي ورود به فصل زمستان است. حجت خاطر نشان كرد:با اين وجود ما خاموشي ها را كنترل كرده و سوخت مايع جايگزين مي كنيم.

افزايش 30 درصدي برداشت گاز درعسلويه
برداشت گاز از ميدان گازي پارس جنوبي در ماه گذشته 30 درصد افزايش يافت. سرپرست كنترل توليد و ارسال فرآورده شركت مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: در اين مدت بيش از چهار ميليارد و 300 ميليون متر مكعب گاز ترش از مراحل اول تا پنجم طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي برداشت شد. محمدرضا جولايي افزود: بيش از سه ميليارد و 700 ميليون مترمكعب گاز شيرين شده در پالايشگاههاي اين مراحل هم به شبكه سراسري منتقل شده است. وي از توليد 6 ميليون بشكه ميعانات گازي 17 هزار و 400 تن گوگرد48 هزار تن ال پي جي و 46 هزار و 300 تن اتان در اين مدت خبر داد. در عسلويه 28 پالايشگاه مستقر مي شود كه تاكنون 5 پالايشگاه آن به بهره برداري رسيده است.

2 هزار مگاوات نيروي برق از مدار خارج شد
در ساعات اوليه سه شنبه شب توفان سهمگيني در خوزستان با سرعت حدود 100 كيلومتر در ساعت كه با بارش تگرك همراه بود، باعث افتادگي تعدادي از دكلهاي خطوط انتقال، فوق توزيع و توزيع برق و پارگي سيمها شد. به گزارش روابط عمومي توانير، در پي وقوع توفان سه شنبه شب در استان خوزستان و آسيب ديدن تاسيسات انتقال، فوق توزيع و توزيع برق بيش از 2 هزارمگاوات نيروي برق از مدار خارج شد و به دنبال آن بخشهايي از استان خوزستان به ويژه شهر اهواز را در خاموشي فرو برد.از همان لحظات اوليه وقوع اين پديده گروه هاي فني و مهندسي از برق خوزستان عازم مناطق آسيب ديده شدند و به رغم شرايط سخت جوي، تاريكي نيمه شب و پراكندگي مناطق آسيب ديده اقدام به رفع خرابيها و بازسازي تاسيسات آسيب ديده كردند.

زنجيره توليد نفت در ايران بومي شده است
رئيس هيئت مديره بازنشستگي نفت ايران با بيان اينكه در حال حاضر از مرحله اكتشاف تا بهره برداري توليد و پالايش نفت توسط متخصصان ايراني انجام مي شود، گفت: زنجيره توليد نفت در ايران بومي شده است. مهدي كرباسيان در گفتگو با مهر با بيان اينكه در حال حاضر از مرحله اكتشاف تا بهره برداري توليد و پالايش توسط متخصصان ايراني انجام مي شود، افزود: ريسكهايي كه صنعت نفت، گاز و پتروشيمي ما را تهديد مي كند، با استفاده از تكنيكهاي مديريت ريسك شناسايي، ارزيابي، كنترل و مديريت مالي شده است.به گفته وي براي آن دسته از ريسكهايي كه بيمه پذير هستند بيمه نامه صادرو براي ساير ريسكهايي كه بيمه پذير نيستند توسط متخصصان صنعت نفت تدابيري انديشيده شده است.كرباسيان صنعت نفت را پيچيده ترين صنعت كشور كه به سرمايه گذاري عظيم نياز دارد، دانست و افزود:بنابراين براي شناسايي ريسكهاي بيمه پذير كارشناسان صنعت بيمه نيازمند همكاري كارشناسان هر دو صنعت هستند.رئيس هيئت مديره بازنشستگي نفت ايران در ادامه با اشاره به اينكه سرمايه گذاري در صنعت نفت نيازمند تكنولوژي پيشرفته است، توضيح داد: سرمايه داران بزرگ عمدتا در كشورهاي توسعه يافته هستند و تا زماني كه تامين لازم براي سرمايه گذاري نداشته باشند تمايلي به انجام اين امر نشان نمي دهند.كرباسيان تصريح كرد: اين در حالي است كه با وجود فشارها و تحريم هاي آمريكا صنعت نفت ايران بيش از گذشته از وابستگي فاصله گرفته و به سمت خودكفايي حركت مي كند.

تداوم سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز ضروري است
نماينده مردم تويسركان در مجلس شوراي اسلامي خواستار تداوم در افزايش سرمايه گذاري در بخش هاي توليدي نفت و گاز شد. به گزارش شانا، طاهر پور در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني روز گذشته مجلس گفت: با توجه به نياز كشورهاي دنيا حداقل تا 30 سال آينده به محصولات و فرآورده هاي مرتبط با نفت و گاز افزايش و توسعه سرمايه گذاري در اين بخش ضروري است.اين نماينده مجلس افزود: خصوصي سازي، اجراي سياست هاي اصل 44، دريافت ماليات و جايگزيني آن با درآمدهاي نفتي در هزينه هاي جاري دولت نشان از روشن بيني و عاقبت انديشي مسئولين كشور و در راس آنها مقام معظم رهبري دارد.نماينده مردم تويسركان در مجلس گفت: همان طور كه اين موارد در سند چشم انداز و برنامه چهارم توسعه مورد توجه ويژه قرار گرفته است انتظار دارم در برنامه توسعه پنجم نيز به عنوان هدف اصلي تلقي شود.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن