محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826933840
زردشت
واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: وقتی از پیامبران الهی و اولیا صحبت می کنیم حیف است که نامی از حضرت زرتشت نبریم پیامبر بزرگ ایرانیان که جزء اولین پیامبران الهی بوده و اولین افرادی بوده که خدا پرستی و یکتا پرستی را بین مردم رواج داد.
در مورد تاریخ و محل تولد زردشت بین محققان اختلافات زیادی وجود دارد ولی به احتمال قوی او در حدود قرن هفتم قبل از میلاد مسیح در منطقه ای در غرب ایران که به احتمال زیاد آذربایجان (آذربایگان یا آتور پاتیکان) بوده دیده به جهان گشوده است.
در باره نام زردشت باید گفت که زردشت به معنی صاحب شتر زرین بوده است (زره اشترت) و نامی بوده که در آن روزگار مرسوم بوده است. از همین قبیل داریم گرشاسپ ، جاماسپ و ...
نام زردشت خود دلالت بر این دارد که او شخصیتی واقعی بوده و اسطوره و افسانه نیست.
بنا بر تواریخ زردشتیان زردشت تحصیلات و علوم روز را در محل تولدش فرا گرفت و سپس مدتی را به انزوا و ریاضت و تزکیه نفس گذراند. از آن پس بود که فرشته ای به نام وهومنه با او ارتباط برقرار کرد و او را به معراج نزد اهورامزدا(خداوند یکتا)برد و در آنجا بود که او به پیامبری برگزیده شد. او پس از نائل شدن به مقام پیامبری به پخش افکار و عقایدی که پروردگار به او الهام کرده بود پرداخت ولی چون در زادگاه خود موفقیت چندانی کسب نکرد به سمت شرق ایران رهسپار شد و نزد گشتاسب، پادشاه وقت رفت. گشتاسب پس از شنیدن عقاید و اعتقادات و کسب اطلاع از دین او، به علت عقلانی بودن و منطبق بودن عقاید زردشت با خرد انسان، از دین او استقبال کرد و به کیش او گروید و از آن پس دین او به عنوان دین رسمی کشور اعلام شد و از طرف دستگاه حاکمه مورد حمایت قرار گرفت.
بر اساس رای اکثر مورخان و محققان زردشتیان از همان ابتدا نوشته هایی به عنوان کتاب مقدس داشته اند که اوستا نامیده می شود. گاتاها اصلیترین و معتبرترین بخش معارف دینی زردشتیان است که امکان دارد در زمان خود زردشت تمام یا قسمتی از آنها به قلم خودش یا توسط شاگردانش تنظیم شده باشد.
اوستا که در زمان زردشت یا بعد از او تنظیم شده به قولی روی دوازده هزار پوست گاو نوشته شده بود. ولی در زمان حمله اسکندر از بین رفته است. پس از آن اشکانیان به فکر جمع آوری اوستا افتادند و در این راستا اقداماتی انجام دادند؛ سپس اردشیر ساسانی و شاهپور اول و دوم این راه را ادامه داده و کتاب اوستا را جمع آوری کردند.
دین زردشتی یک دین توحیدی و دارای احکام و دستورات کامل و مترقی است و در زمان خود دین کاملی بوده است که بر اساس عقل و خردورزی بنا نهاده شده است. و سه دستور اصلی آن یعنی: گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک خود تائیدی بر این مدعاست زیرا که تمام ادیان الهی که هدف آنها سعادت بشر و رساندن او به کمال است به نوعی بر این سه اصل گرچه به زبانها و بیانهای مختلف تاکید دارند و این سه اصل با فطرت هر انسان آزاده و حقیقت جو سازگاری دارد.
در قرآن کریم در سوره مبارکه حج آیه هفده خداوند زردشتیان(مجوس) را در ردیف اهل کتاب ذکر میکند و میتوان نتیجه گرفت که زردشت واقعا پیامبر بوده و دین او دینی آسمانی می باشد هرچند که به مرور زمان دین زردشتی دستخوش تغییراتی شده است و بر اثر سوء استفاده های شخصی برخی افراد بخش هایی از آن مورد تحریف قرار گرفته است.
همچنین در سوره مبارکه یونس آیه چهل و هفت خداوند می فرماید: و برای هر امتی رسولی است که هرگاه رسول آنها آمد و حجت بر آنها تمام شد میان آنها حکم به عدل شود و بر هیچکس ستم نخواهد شد. زردشت پیامبر در شهری به نام زردشت به دنیا آمد شهری که در دشتی از زر بنا شده بود دشتی است که امروزه بنام اردبیل شناخته میشود.
در زمان 2700 سال پیش این دشت پر از معادن طلا و زر بود که البته امروز هم در اطراف این شهر معادن طلای زیادی وجود دارد.
بعد از تولد زردشت کنار این شهر کوهی بود بلند که امروزه به آن سبلان میگویند. بر بالای این کوه دریاچه ای از آب زلال وجود دارد.
بنابه روایات تاریخی زردشت هر از چند گاهی به بالای این کوه میرفته و آسمان را نظاره گر میشده است.
در روایات تاریخی از مردم منطقه سینه به سینه نقل میشود که دماغه این کوه شاهد دفن بیش از هفتاد پیامبر میباشد.
زردشت بر بالای این کوه آنقدر پروردگارش را صدا میزند که در نهایت توسط فرشته هائی او را از بالای کوه به آسمانها عروج میدهند.
نویسنده ای محقق و شرق شناس در کتابش مینویسد که زردشت به همان جائی در آسمان هفتم رفت که محمد(ص) پیامبر اسلام در قاب قوسین رفته بوده است.
بعد از اینکه زردشت به نزد قوم خود باز میگردد به ارشاد قومش میپردازد.
در قران به قومی در این منطقه اشاره شده است که بلای خدا بر آنها نازل شده و آنها را به کل از بین برده است.
معلوم نیست که قبل از زردشت این بلا نازل شده یا بعد از ارائه رسالت زردشت. اما آثار باستانی نشان از زلزله ای سهمگین در این منطقه در قبل از میلاد خبر میدهد.
همچنین در این منطقه آثار باستانی هشت هزار سال قبل از میلاد نیز دیده شده است.
این قوم که در قران در کنار قوم عاد و ثمود از آنها به قومی که به بلای الهی نابود شدند به نام قوم "رس" نام برده شده است.
در قران قوم "رس" به صورت "الرس" آمده است که به انگلیسی نیز "ارس" نوشته شده است و این کلمه ارس هنوز در این منطقه بر روی رودی که مرز میان ایران و جهوری آذربایجان است
گذارده شده است.
طبق شواهد تاریخی در این سوی رود ارس یعنی در همان جائی که امروزه دشت اردبیل یا در قدیم زردشت نامیده میشده است تمدنهای پیشرفته ای زندگی میکرده اند.
در تفاسیر در ذیل آیه قوم رس نیز از امام علی روایت شده که فردی از قوم رس پرسید و حضرت فرمود قوم رس قومی بوده اند که در منطقه آذربایجان امروزی زندگی میکرده اند.
همچنین در اکتشافات آثار باستانی از این منطقه سکه های دقیانوس و همچنین آثاری از قوم لوط نیز پیدا شده است.
بعد از اینکه زردشت پیامبر توسط قوم خود مورد استقبال قرار نمیگیرد به مناطق مختلفی مسافرت میکند که در نهایت بعد از فراگیر شدن
پیامبری و دینش نام شهر محل تولدش را به نام "شهر مقدس" نامگذاری میکنند . شهر مقدس در زبان اوستائی به نام "آرتا ویل " صدا زده میشده است.
در زبان اوستائی آرتا به معنی مقدس و ویل به معنی شهر میباشد.
به مرور زمان آرتاویل به "ارتویل" و این کلمه نیز به "ارتبیل" و باز به مرور زمان به اردبیل تغییر نام داده میشود.
بعد ها زردشت به سمت مغان میرود و محلی مقدس برای تربیت شاگردانی به نام مغ ها ایجاد میکند.
در آثار عرفای اسلامی و ایرانی به زردشت پیر مغان میگویند. که پیری بوده که در مغان شاگردهای زیادی را تربیت میکرده است.
تکنیک اصلی زردشت بر پایه معراج استوار بوده است بدین معنی که به شاگردانش با روشهای مختلف آموزش میداده که چگونه
سفر روح نموده و با روحشان به آسمانهای بالا قدم بگذارند.
در زبان محلی مردم مغان مغ به نوعی خاص از پشه گفته میشود که بر بالای مردابها و باتلاقها به صورت دسته ای از صدها پشه دور هم پرواز میکنند.
زردشت نیز مغان را محلی برای اجتماع صدها مغ انسانی برای پرواز روح و یا تخلیه روح و یا همان برون فکنی تبدیل کرده بوده است.
نشانه زردشت مردی بالدار است و این نیز نشانی از این است که زردشت تکنیک اصلی معنوی اش را تخلیه روح قرار داده بوده است.
که با تخلیه روح و یاد دادن آن به شاگردانش به عوالم معنوی و ملکوتی معراج کرده و بدین طریق رشد معنوی و سیر و سلوک واقعی و عملی داشته اند.
این مغ ها در هنگام بازگشت به زبان لالها با یکدیگر سخن میگفته اند زیرا که برای بیان دیده هایشان کلماتی پیدا نمیکرده اند
تا وقایع مختلف آسمانهای بی انتهای ملکوت را باز گو کنند.
در اصل ما هر شب تخلیه روح انجام میدهیم ولی مستی دنیا اجازه نمیدهد متوجه باشیم.
خداوند در قران میفرماید که ما در هر شب هنگام خواب شما را به آسمان میبریم.
ولی چون مست هستیم هنگام بیدار شدن نمیفهمیم که شب در کجا بوده ایم و در ملکوت چه جاهائی را بازدید کرده ایم.
و روز را نیز با مستی سپری میکنیم. و فلسفه نماز و روزه و ذکر و دعا بر این است که ما اگر در روز توان سفر به عوالم معنوی و معراج را نداریم
حد اقل در خواب بتوانیم حضور خدا را با روحمان درک نمائیم.
کلید رسالت زرتشت نیز چنین کاری بوده و به شاگردانش کاری که امروزه نزد علمای قم به نام تخلیه روح معروف است را تعلیم میداده است.
هزاران سال بعد از وی فردی زردشتی الاصل که اجدادش تازه مسلمان شده بوده اند به نام شیخ شهاب الدین سهروردی دستورات اسلام را با تکنیکهای زردشت
مقایسه نموده و جوهره ای به نام حکمت اشراق به بشریت معرفی نمود.
سهروردی در حکمت اشراق بیان میکند که ما به فردی حکیم میگوئیم که بتواند به راحتی تخلیه روح بکند و در عوالم نور و ظلمت سفری روحانی داشته باشد.
صدها سال بعد از سهروردی فردی به نام ملا صدرا حکمت اشراق سهروردی را تکمیل کرده و حکمتی به نام حکمت متعالیه ارائه نمود که امروزه زیر بنا و بنیاد
اکثریت علوم فقهی و عقلی و فلسفی اسلام به خصوص نزد علمای شیعه میباشد.
با مطالعه و بررسی زندگانی اهل بیت پیامبر و امامان معصوم شیعه مشاهده میشود که تمامی امامان شیعه تخلیه روح را یکی از
ارکان اصلی سفر معنوی خود قرار داده بوده اند.
پیامبر اسلام معراج را به وسیله تخلیه روح انجام داد که بخشی از معراج با جسمش بود و بخشی از آن با روحش که از بدنش جدا شده بوده است.
امام علی نیز هنگام گریه های مداوم در نخلستان کوفه که بیجان به زمین افتاده و جسمش سفت و مثل چوب خشک میشده است
نشانه های تخلیه روح را داشته اند.
زیرا که تا جسم نتواند ترک علاقه از بدن مادی اش بکند رسیدن به آسمانهای غیر مادی و معنوی و ملکوتی غیر ممکن است
این حرف مانند آن است که بگوئیم میخواهیم شتری را از سوراخ سوزنی عبور دهیم
بردن جسم نیز به عوالم غیر جسمانی فقط از طریق تخلیه روح میسر است.
علمای زیادی در قم عمل تخلیه روح را یکی از کرامات میدانند ولی بعضی از آنها این عمل را تقبیح میکنند.
از جمله علمائی که تخلیه روح را تایید و ان را لازم میدانند میتوان به :
بیانات آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق - قم؛ 8/2 /1384 اشاره نمود:
" ... دین وارث انبیاء (علیهمالسلام) هستند . بزرگان ما مثل مرحوم کلینی، مرحوم شیخ مفید نقل کرده، علمای اهل سنّت هم نقل کردند که «علماء ورثه انبیایند». در ارث مال، شرطش مرگ مورّث است. تا مورّث نمیرد، وارث بهرهای ندارد. ولی در ارث علم، تا وارث نمیرد چیزی از مورّث به او نمیرسد. این فرق اساسی میراث مال با میراث علم است؛ در میراث مال، مورّث میمیرد، مال به ورثه میرسد. ولی در میراث علم، العلماء ورثه الأنبیاء(1)؛ تا اینها با مرگ ارادی نمیرند، آن هوس و آن هوی را اماته نکنند و به دستور «موتوا قبل أن تموتوا» عمل نکنند، وارث انبیاء نمیشوند . "
آیت الله نجابت از قول سید علی قاضی می گوید:
« آن چه را می خواستم، تماماً بدست آوردم و امام حسین علیه السلام در را به رویم گشود. ابن فارض یک قصیده تائیه برای استادش گفته؛ من هم یک قصیده تائیه برای امام حسین علیه السلام گفته ام نمره یک! که کار مرا ایشان درست کرد و در غیب را به نحو اتم برایم باز کرد. »
و ادامه میدهد : « او در اثر طلب حقیقی و استقامت به خانه که نه، به خود صاحبخانه رسیده است و یار او را به درون خانه راه داده؛ او از حصار تنگ دنیا که خیال و سرابی بیش نبوده و حقیقی ندارد، گذشته و به عالم روح و مجردات پیوسته است و چون فهمیده که از عالم خیال چیزی نصیبش نمی شود، باب خیال برایش بسته می شود. »
شاگردان سید علی قاضی میگویند که ایشان تا چهار روز در اتاقش میماند و تکان نمیخورد و در طول این مدت ما سعی میکردیم نگذاریم کسی مزاحم ایشان شود
و در طول چهار روز اصلا تکان هم نمیخورد! در این حالت روحش را از بدن تخلیه کرده و به جاهای مختلفی میرفته اند.
علم تخلیه روح یا (OOBE) امروزه یکی از علمهای پر طرفدار روانشناسی شده و از نظر علمی کاملا ثابت گردیده و کاربردهای مختلفی از درمان بیماریهای روانی و روحی تا
حتی کاربردهای غیر پزشکی نیز به دست آورده است.
هم اکنون قبر زردشت پیامبر در اطراف اردبیل و در نزدیکیهای کوه سبلام به مخروبه ای مبدل گشته و فراموش شده است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1158]
-
گوناگون
پربازدیدترینها