تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798396231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بستنی شادی آور است ؟!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: tv4b87woao1x41334ofq.jpg]

عصب شناسان موسسه روان شناسی لندن در تازه ترین بررسیهای خود دریافته اند خوردن بستنی سبب تحریک همان بخشی از مغز می شود که مسئول پردازش اطلاعات مربوط به شادی و سرخوشی در افراد است. محققان با کمک دستگاه اسکنر، نحوه عمل بخشهای مختلف مغز داوطلبان را در هنگام خوردن بستنی بررسی کردند، در این بررسیها روشن شد خوردن بستنی بلافاصله بر ناحیه موسوم به قشر چشمی پیشانی مغز تاثیر می گذارد .
۳۰درصد هر فال بستنی را هوا تشکیل می‌دهد و حالت مخملی که در حین خوردن بستنی در دهان حس می‌کنیم، به خاطر وجود هوای درون آن است که احساس خوشایندی را در فرد به وجود می‌آورد .

قند موجود در بستنی از نوع لاکتوز قندشیر و ساکاروز دی ساکارید حاوی گلوکز و فروکتوز است که باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود و به ذخیره چربی در بدن کمک می کند. قندهای اضافه در کبد و ماهیچه ها به صورت چربی ذخیره می شود تا بدن از آن در مواقع ضروری به عنوان منبع انرژی استفاده کند. قندها علاوه بر اینکه منبع تامین انرژی هستند به دلیل افزایش تولید سروتونین در مغز به عنوان ضدافسردگی عمل می کنند و تاثیر مفیدی در شاد کردن فرد دارند .
شکلات، یکی از موادیست که در تهیه انواع زیادی از بستنی استفاده می شود. شکلات از کربوهیدرات، چربی، و درصد کمی پروتئین تشکیل شده است. شکلات از دانه‌های درخت تئوبروما تهیه شده که نقش نشاط ‌آوری در مغز دارد. مهمترین ماده تشکیل دهنده شکلات فلاونوئید است. آنتی اکسیدانی که مانع از تشکیل رادیکال های آزاد و تخریب ساختار و غشای سلولی می شود به سلامت قلب کمک می کند و در ردیف مواد ضدسرطان قرار دارد. شکلات همچنین حاوی میزان اندکی کافئین است که باعث آزاد شدن سروتونین در مغز شده و تاثیر خوبی بر احساسات فرد می گذارد .
شکلات به ترشح اندروفین در بدن نیز کمک می کند که سلامتی و شادابی فرد را دو چندان افزایش می دهد. شکلات حاوی چربی نیز هست که برخلاف تصور نقش منفی بر سلامت قلب ندارد. چربی های شکلات از کره کاکائو مشتق شدند که باعث افزایش سطح HDL کلسترول خوب خون می شود.قهوه نیز از دیگر اجزای تشکیل دهنده بستنی است که خواصی مشابه شکلات دارد چون مقادیر فراوانی فلاونوئید دارد و از کافئین بالایی برخوردار است.از میوه ها نیز در تهیه بستنی استفاده می شود. بیشترین میو ه هایی که در بستنی بسیار دیده می شود توت فرنگی است. توت فرنگی از جمله میوه هایی است که آنتی اکسیدان بالایی دارد و به همین خاطر در زمره میوه های ضدسرطان قرار دارد. توت فرنگی منبع غنی از ویتامین C است.
هر ۱۰۰ گرم توت فرنگی تازه ۷۷ میلی گرم ویتامین ث دارد که می تواند نیاز روزانه افراد بزرگسال به این ویتامین را تامین کند. توت فرنگی همچنین دارای ترکیباتی به نام اسید پی کوماریک و کلروژنیک اسید است که مانع از فعالیت نیتروزآمین که به بافت معده آسیب می رساند می شود.همه اینها که گفته شد، برای یادآوری خواص فوق العاده بستنی بود.این محصول دوست داشتنی به دلیل میزان فراوان چربی به کربوهیدرات، پروتئین، یک خوراکی پرکالری است که گنجاندن آن در وعده های غذایی به خصوص در افراد چاق باید با دقت نظر بیشتری انجام شود.از آنجا که کنترل کالری مصرفی نقش مهمی در جلوگیری از چاقی دارد برای گرفتن رژیم بستنی باید از میزان کالری موجود در انواع بستنی آگاه شوید. جدول زیر راهنمای خوبی برای محاسبه کالری های روزانه خواهد بود .

بستنی محاسن زیادی دارد؛ یکی آنکه با خوردن آن احساس شعف و شادی به انسان دست می‌دهد و آن به خاطر ترشح بتا آندورفین در مغز است، درست مثل احساس شادی‌ای که با خوردن شکلات هم می‌توانیم کسب کنیم. مطالعات نشان داده‌اند افراد افسرده می‌توانند برای یافتن نشاط با خوردن بستنی تسکین یابند .
چگونه بستنی بخوریم ؟!
بستنى را باید به آهستگى و به مقدار کم خورد، کسانى که یک دفعه یک تکه بزرگ بستنى ار در دهان مى گذارند عکس العملى در دهان خود احساس ‍ مى کنند که ناراحت کننده است زیرا برودت بستنى وقتى به دندان رسید دندان آنها درد مى گیرد و در دهان خود احساس ناراحتى مى کنند و چون آن را مى بلعند وقتى به مخاط معده رسید از ترشح عصیر معدى جلوگیرى مى کند و عواقب وخیمى از نظر دستگاه هاضمه ایجاد مى کند .

پس باید بستنى را به مقدار کم و آهسته آهسته خورد و به بچه ها توصیه کرد که آهسته آهسته آن را بخورند و اگر در جایى بستنى جلو آنها مى گذارید، یک قاشق کوچک هم به آنها بدهید که یواش یواش و کم کم بخورند .
وقتى چاى و قهوه گرمى را خورده اید پشت سر آن بستنى نخورید و اگر بر عکس بستنى خورده اید روى آن آشامیدنیهاى گرم نخورید، زیرا تماس ‍ چیزهاى گرم و سرد با هم در معده ، عوارض بدى در پیش دارد و درست مثل این است که شما آنا چیز سردى را گرم کنید، دستگاهى که در معرض ‍ این تغییرات قرار مى گیرند خسته مى شوند و عواقب آن به صورت دل درد و سوء هاضمه پیش مى آید .
چه کسانی می توانند بستنی بخورند ؟
_ کسانى که از سلامت کامل برخوردارند، بهتر است در فاصله دو غذاى اصلى به عنوان عصرانه صرف کنند
_ وقتى کسى دچار خونریزى معدى مى شود (چون سرما از خونریزى جلوگیرى مى کند) به او بستنى مى خورانند .
_ کسانى که لوزتین خود را عمل کرده اند به عنوان غذا تا چند روز به آنها بستنى مى دهند .
_ خانمهایى که حامله هستند و دوران ویار را مى گذرانند اغلب دچار حالت تهوع و دل به هم خوردگى مى شوند که نمى توانند غذا بخورند، این خانمها گاهى در مقابل بستنى و نوشابه هاى سرد تحمل نشان مى دهند و از مصرف آن دچار دل به هم خوردگى نمى شوند، در چنین مواردى بستى و نوشابه هاى سرد و خنک تجویز مى شود .
چه کسانی نمی توانند بستنی بخورند ؟
_ کسانى که مرض قند دارند زیرا بستنى شیرین و مقدار قند آن زیاد است .
_ کسانى که چاق هستند بستنى شیر و تخم مرغ و خامه آنها را چاق تر مى کند ولى مى توانند بستنى میوه و آب میوه را بخورند .
_ کسانى که از کبد ناراحت هستند، نباید بستنى بخورند، زیرا شیر و تخم مرغ و خامه وقتى بسته شود کبد این اشخاص را ناراحت مى کند و تحمل هضم آن را ندارند .
_ کسانى که داراى معده و روده هاى علیل هستند نباید بستنى بخورند زیرا غذاهاى سرد در دستگاه هاضمه دیر هضم مى شود و علاوه بر آن ترمزى است بر ترشح غده هاى معدى که ترشحات معده را متوقف مى کند .
_ کسانى که هضمى کند دارند باید بستنى را از صورت غذاى خود حذف کنند و هیچوقت آن را به عنوان دسر غذا مصرف نکنند .
ارزش غذایى بستنى بستگى به مواد اولیه آن دارد که بستنى را با آن مى سازند . بستنی با ترکیبات شیر به خاطر چربی و قند چاق کننده هم هست ولی بستنی‌ میوه‌ای و یخی چون هوای بیشتری دارد و شیر ندارد، کالری‌اش پایین بوده و این مضرات را هم ندارد . بستنى آب میوه ها مثل خود میوه ها از نظر غذایى ضیعف ولى از نظر املاح معدنى و ویتامین غنى است و نباید آب میوه را قبل از غذا خورد بلکه باید آن را در پایان غذا به عنوان دسر مصرف کرد .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن