تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799689571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کاهش زمان تشریفات ترخیص کالا در 10 گمرک ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: کاهش زمان تشریفات ترخیص کالا در 10 گمرک ایران
ساعت خبر: 14:33 - تاريخ خبر: 08/05/1390

رییس کل گمرک ایران گفت: میانگین مدت زمان انجام تشریفات گمرکی واردات کالا در 10 گمرک مهم کشور در مسیر سبز 3 ساعت، مسیر زرد 8 ساعت و مسیر قرمز10 ساعت است.




به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ آقای معمارنژاد افزود: این زمان (از ثبت اظهارنامه تا ارزیابی) تا پیش از این در مسیر سبز 6 ساعت، مسیر زرد 12 ساعت و مسیر قرمز 19 ساعت بود.

کالاها در مسیر سبز گمرکی به بررسی اسنادی و فیزیکی نیازی ندارد و در کوتاه‌ترین زمان از گمرک ترخیص می‌ شود، در مسیر زرد تنها اسناد کالا بررسی می شود و در مسیر قرمز کالا از لحاظ اسناد و مدارک و کنترل‌های فیزیکی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

رییس کل گمرک با اشاره به اینکه گمرک در خط مقدم جهاد اقتصادی قرار دارد، اظهار داشت: قول داده‌ایم که زمان تشریفات گمرکی را تا پایان سال‌ جاری 25 درصد کاهش دهیم و برای این منظور باید برنامه داشته باشیم.

معاون وزیر اقتصاد ، تحقق گمرک نوین را از مهمترین برنامه این سازمان اعلام کرد و گفت: در گمرک نوین مدیریت براساس اطلاعات صورت می‌گیرد و وظیفه مدیران آن است که این اطلاعات را تجزیه و تحلیل و بر مبنای آن تصمیم‌گیری کنند.

رییس کل گمرک تأکید کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی ، به‌ ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی توجه ویژه‌ای به گمرک دارند و برای تأمین نیازمندی‌های آن تلاش می‌کنند ، همه ما باید با استفاده از این حسن اعتماد و اطمینان در جهت ارتقای جایگاه گمرک تلاش کنیم.

وی با اشاره به گزارش‌های کارشناسی شده از سوی سازمان جهانی گمرک اظهار داشت: گمرک باید این اطمینان را به‌وجود آورد که سرمایه‌گذاری در این سازمان برای دولت مفید است.

معمارنژاد گفت: اولویت تخصیص منابع و توسعه فعالیت‌ها در گمرک به سمت نقاط مرزی و بهبود و ارتقای وضع اینگونه گمرکات است.

وی با تأکید بر اهمیت انجام کار تیمی در گمرک افزود: برای پاسخ دادن به سرمایه‌گذاری دولت در گمرک، باید کارها به صورت تیمی انجام شود.

معمارنژاد با اشاره به اینکه در کشور 97 مرز رسمی اعم از دریایی، هوایی و زمینی وجود دارد، خاطرنشان کرد : وضع مطلوب برای گمرک آن است که حداکثر در همین تعداد مرز مستقر باشد و در 5 تا 10 گمرک داخل کشور نیز خدمات ارائه کند.

رییس کل گمرک در ادامه طرح آمایش سرزمینی در گمرک را از برنامه‌های مهم این سازمان خواند و اظهار داشت: در این برنامه به هیچ عنوان بحث حذف نیروها و گمرکات مطرح نیست، بلکه موضوع ادغام مطرح است ، همان کاری که در مورد گمرکات تهران انجام شد.

وی به تبیین ویژگی گمرک نوین پرداخت و از شیوه‌های نوین مدیریتی، استفاده از فناوری‌های نوین مدیریتی، استفاده از فناوری‌های نوین، نیروی انسانی متخصص و کارآمد و شفاف ‌سازی قوانین و مقررات و پیاده‌ سازی استانداردهای گمرکی به‌عنوان مهمترین شاخص‌های گمرک نوین نام برد.

معمارنژاد همچنین مدیریت ریسک در گمرک را مهم دانست و گفت: ریسک انجام کار خلاف در گمرک باید به شدت افزایش پیدا کند و شرایطی به‌وجود آید که چنانچه کسی مرتکب تخلف شد، محدودیت‌های بیشتری در حیطه فعالیت‌های گمرکی و حتی اقتصادی برای وی ایجاد شود.

وی تصریح کرد : قرار دادن نام افراد خلاف کار در لیست سیاه گمرکی و حذف خدماتی مانند ضمانت‌ نامه و هدایت کالای اینگونه افراد به مسیر قرمز و تشدید کنترل‌ها و بازرسی‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند هزینه را در گمرک برای متخلفان بالا ببرد و موجب تنبیه آنها شود.

رییس کل گمرک اظهارداشت: در حال حاضر همه ریسک‌ها به طرف گمرک است، در حالی که باید این ریسک به سمت افراد متخلف منتقل شود.

معمارنژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گمرک نوین فاقد هرگونه انبار است، از توسعه انبارهای اختصاصی استقبال کرد و گفت: ایجاد رقابت در این زمینه موجب بهبود کیفیت خدمات انبارهای عمومی خواهد شد.

رییس کل گمرک افزایش میزان تفویض اختیار از سوی ستاد گمرک و گمرکات اجرایی، شفاف‌سازی بخشنامه‌ها، ارزیابی غیابی، توسعه آموزش، حسابرسی پس از ترخیص، حذف امضای طلایی، ایجاد سیستم یکپارچه گمرکی، استفاده هر چه بیشتر از توانایی‌های بخش خصوصی در ارائه خدمات گمرکی و... را از مهمترین برنامه‌ها برای تحقق گمرک نوین خواند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن