تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799083102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزه‌داران ديابتي سبزيجات بخورند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: روزه‌داران ديابتي سبزيجات بخورند جام جم آنلاين: مصرف سبزيجات مهم‌ترين نكته‌اي است كه همه مردم در ماه رمضان از آن غافل مي‌شوند ، به همين خاطر غذاهايي را در برنامه خانواده بگنجانيد كه سبزيجات به شكلي در آن وجود داشته باشند.




[تصویر: 100883082288.jpg]



دكتر حميرا حمايلي مهرباني متخصص تغذيه معتقد است در ماه مبارك رمضان به خاطر اين‌كه تنها در دو وعده افطار و سحر غذا مصرف مي‌شود بيشتر افراد هم فقط به دريافت انرژي سريع جهت سير شدن فكر مي‌كنند بنابراين ممكن است كه فرصت كافي براي استفاده از سبزيجات و ميوه‌ها را نداشته باشند، به همين دليل بهتر است برنامه‌ريزي براي استفاده از اين ماده غذايي در بين خانواده‌ها صورت گيرد.


دكتر مهرباني در گفتگو با جام‌جم مي‌افزايد: مهم‌ترين نكته‌اي كه افراد ديابتي بايد رعايت كنند، مصرف زياد سبزيجات و ميوه است، چون اين مواد داراي فيبر هستند كه به كنترل قند خون كمك مي‌كنند. البته مصرف سبزيجات نبايد حتما به صورت خام باشد بلكه مي‌توان به صورت مخلوط در غذاها و خورش‌‌ها استفاده كرد.


وي مي‌گويد: مصرف قندها در بيماران ديابتي بايد در اين ماه بيشتر مورد توجه باشد چرا كه غذاهايي در افطار و سحري ماه مبارك رمضان مانند حلوا، شله‌زرد، خرما و زولبيا و باميه مصرف مي‌شود كه داراي قند بالايي هستند و بيماران ديابتيك بايد در مصرف آنها دقت كنند تا مبادا قند آنها يك دفعه بالا برود و مشكلاتي را براي آنها ايجاد كند. البته افراد عادي هم بايد اين قندها را با ملاحظاتي مصرف كنند.


اين متخصص تغذيه مي‌گويد: نكته مهم ديگر تغذيه‌اي در اين ماه مصرف مواد نشاسته‌اي است، بيماران ديابتي بهتر است در ماه رمضان نان سنگك و بربري مصرف كنند، چرا كه به دليل داشتن سبوس اين نان‌ها هم فرد را مدت زيادي سير نگه مي‌دارد و هم چون بتدريج قند را در بدن آزاد مي‌كند، به كنترل قند خون در طول روز كمك مي‌كند.


اين متخصص تغذيه ادامه مي‌دهد: همچنين نبايد از ميوه‌هايي در اين ماه استفاده كرد كه قند خيلي بالايي دارند، به عنوان مثال براي مصرف خرما بايد محدوديت قائل شد، چرا كه امكان دارد قند خون ديابتي‌ها را بالا ببرد. در بيماران ديابتي احتمال ابتلا به عفونت‌هاي كليوي بالاست، بنابراين آنها در فاصله‌اي كه مجاز به مصرف مواد غذايي هستند بايد مايعات مصرف كنند.


به گفته وي منظور از مايعات چاي نيست، چون هيچ‌وقت چاي جبران مايعات را نمي‌كند و حتي اگر چاي زياد هم مصرف شود كليه‌ها مستعد ابتلا به عفونت مي‌شوند. آبميوه هم جاي مايعات را نمي‌گيرد چون آبميوه هم اندازه قابل توجه‌اي قند دارد كه ممكن است قند اين بيماران را بالا ببرد.





شرط روزه‌داري ديابتي‌ها


روزه‌داري ديابتي‌ها بستگي به شرايط فرد بيمار دارد كه حتما بايد با پزشك مشورت كند، چون پزشك بر اساس ميزان قند خون فرد و سوابق بيماري و سلامت كليه‌ها تصميم گرفته و اجازه روزه‌داري مي‌دهد.


دكتر مهرباني با بيان اين مطلب مي‌گويد: در ديابت نوع يك بيماران توانايي روزه‌داري را ندارند، چرا كه در اين نوع، بيشتر كودكان و افراد زير 30 سال مبتلا مي‌شوند كه نياز روزمره به تزريق انسولين دارند و به دليل اين‌كه بايد پس از مصرف انسولين ماده غذايي مصرف كنند، امكان روزه‌داري براي آنها ممكن نيست اما باز هم چنانچه پزشك برنامه تزريق انسولين را طوري تنظيم كند كه با سحر و افطار تنظيم شود، آنها منعي براي روزه گرفتن در اين ماه ندارند.


اين متخصص تغذيه در خصوص فاصله بين افطار و شام به هموطنان روزه‌دار مي‌گويد: براي روزه‌داران تغذيه‌اي مناسب است كه حجم كمتري داشته اما به دفعات بيشتري مصرف شود.

بنابراين هميشه توصيه مي‌شود در لحظه افطار با يك غذاي خيلي سبك در حد آب ولرم و يك لقمه نان و پنير دستگاه گوارش فعال شده، سپس با يك فاصله حداقل يك ساعته شام ميل شود.






امير بامه‌‌
‌ جام‌جم






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن