تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816608524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار رويانيان در نشست خبري اظهار داشتاجراي طرح نصب ABS را با جديت پيگيري خواهيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سردار رويانيان در نشست خبري اظهار داشتاجراي طرح نصب ABS را با جديت پيگيري خواهيم كرد
مژگان ميرزاييعكس: حميد جاني‌پورسردار محمد رويانيان، رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور كه اواسط تير ماه سال جاري و پس از مهدي هاشمي رييس ستاد تبصره 13 به عنوان سومين رييس ستاد مديريت...


حمل و نقل و مصرف سوخت برگزيده شد، روز گذشته در جمع خبرنگاران حضور يافت تا طي نشست خبري درخصوص احداث جايگاه‌هاي سوخت، اجراي طرح توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي كشور، قوانين جديد براي شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي و داخلي و تاخيرهاي به وجود آمده در اجراي طرح خروج خودروهاي فرسوده با خبرنگاران سخن بگويد.
وي در ابتداي اين نشست خبري به تشريح برنامه‌هاي اين ستاد تا سال 1391 پرداخت و گفت: بر اساس برنامه‌هاي ستاد بايد سهم ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي از 41 به 75درصد برسد كه اين امر شامل توسعه ناوگان تاكسراني، ون، اتوبوس، ميني‌بوس و مترو است كه بر اساس برنامه‌هاي اين ستاد سهم ناوگان ريلي در تهران بايد افزايش يافته اما در مقابل سهم ساير وسايل حمل‌و‌نقل عمومي به منظور از ميان بردن ترافيك و آلودگي هوا بايد كاهش يابد.
به گفته سردار رويانيان، اين استاد به منظور اجرايي كردن برنامه‌هاي توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي تصميم به تاسيس كميته هماهنگي ساماندهي ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي در كلان‌شهرها و تهران گرفته كه اين كميته موظف است تا كمبود ناوگان در ساير كلان‌شهرها را به ستاد ابلاغ كند، تا براي توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي در ساير شهرها نيز برنامه‌ريزي شده و در اين زمينه اقدام لازم صورت گيرد.
تنها 110جايگاه سوخت بنزيني داريم
توسعه جايگاه‌هاي سوخت نيز يكي ديگر از برنامه‌هاي ستاد تبصره 13 تا سال 1391 است، براساس آمار اعلام شده از سوي سردار رويانيان در سال 1355 در كشور مجموعا 117 جايگاه سوخت بنزين براي چهارصدهزار خودرو وجود داشته اما در‌حال‌حاضر و با وجود توليد سالانه بيش از يك‌ميليون خودرو در كشور تعداد جايگاه‌ها نه تنها رشد نداشته بلكه با كاهش هفت جايگاه سوخت در سال جاري تعداد جايگاه‌ها به 110رسيده كه اين تعداد پاسخگوي حجم بالاي خودروهاي موجود نبوده و همين امر موجب شده كه طي ماه‌هاي گذشته با مشكل سوخت‌گيري در كشور مواجه شويم.
به گفته سردار رويانيان وزارت نفت مكلف شده تا پايان سال1391 جايگاه‌هاي سوخت بنزين جايگاه‌هاي CNG‌ را در كشور
توسعه بدهد كه شهرك‌هاي فاقد جايگاه‌ها در‌حال‌حاضر در الويت قرار گرفته‌اند.
تمام خودروهاي وارداتي بايد عوارض بدهند
شرايط جديد شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي و داخلي يكي ديگر از مباحث مطرح شده از سوي سردار رويانيان بوده كه پس از اعلام آن اين مصوبه نيز مانند ساير مصوباتي كه طي يك‌سال گذشته به تصويب رسيده با ابهامات بسيار همراه بود به طوري كه براساس مصوبه جديد از اول مهرماه امسال واردكنندگان خودرو موظف شدند به ازاي واردات خودروهاي با مصرف 6 ليتر و كمتر يك خودروي فرسوده بيش از 6 ليتر تا 10 ليتر دو خودروي فرسوده و بيش از 10ليتر 3 خودروي فرسوده از رده خارج كنند، اين مصوبه در حالي در سال جاري به تصويب رسيد كه براساس مصوبات سال گذشته اين ستاد واردات خودروهاي با مصرف كمتر از 6 ليتر بلامانع بوده و اينگونه خودروها نيازي به پرداخت عوارض براي خروج يك خودروي فرسوده نبودند.
رويانيان در پاسخ به اين پرسش كه چرا قانون سال گذشته در خصوص خودروهاي با مصرف كمتر از 6ليتر تغيير كرده مي‌گويد: از اين پس تمام خودروهاي وارداتي چه كم مصرف و چه با مصرف بالا بايد عوارض خروج خودروي فرسوده را پرداخت كنند و در اين خصوص هيچ استثنايي وجود ندارد و تنها ميزان پرداخت عوارض آنها با يكديگر متفاوت است.
از تردد خودروهاي فرسوده جلوگيري مي‌كنيم
از سوي ديگر و همزمان با اعلام ضوابط جديد شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي و داخلي ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت در حالي سن فرسودگي و جدول زمان‌بندي ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده را اعلام كرد كه در حال حاضر طرح خروج خودروهاي فرسوده با كندي بسيار در حال اجراست به طوري‌كه با وجود گذشت 2ماه از سال مالي 86 (تيرماه) هنوز تعهدات اين ستاد براي نوسازي 200هزار خودروي فرسوده اجرا نشده است و تاخير در اجراي طرح خروج خودروهاي فرسوده در دو مرحله پيشين موجب شده كه زمان اجراي سومين فاز اين طرح در سال 87 هنوز نامشخص باشد و دارندگان خودروهاي فرسوده هنوز نمي‌دانند كه كه فاز جديد اين طرح در چه زماني آغاز خواهد شد.
براساس جدول زمان‌بندي اعلام شده از سوي اين ستاد از سال آينده تردد خودروهاي سواري شخصي 25سال، سواري و دولتي 15سال، تاكسي (سواري و «ون») 10سال، ميني‌بوس و ميدي‌باس 15سال، اتوبوس (درون‌شهري و بين شهري به ترتيب 10سال و 15سال) كاميون و كشنده 25سال، وانت 15سال، موتورسيكلت 10سال ساير وسايل نقليه و باري 25سال به جزء خودروهاي كلكسيوني كه از سوي پليس بايد تشخيص داده شوند، ممنوع اعلام شد.
سردار رويانيان در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به اينكه طرح خروج خودروهاي فرسوده در حال حاضر با كندي بسيار در حال پيگيري است چگونه از سال آينده از تردد اين خودروها جلوگيري خواهد شد، مي‌گويد: متاسفانه بانك‌ها در ارائه تسهيلات با مشكلات بسياري مواجه هستند و نمي‌توانند به موقع تسهيلات را پرداخت كنند كه اين امر موجب شد كه طرح با كندي پيش برود، اما ستاد به زودي تكليف مردم را با بانك‌ها روشن خواهد كرد و به اين طريق مشكل اعطاي تسهيلات را از ميان خواهد برود.
وي در ادامه تصريح كرد: چه طرح به اتمام برسد يا نيمه‌كاره بماند، براي افزايش ضريب ايمني جاده‌هاي كشور از تردد خودروهاي فرسوده از ارديبهشت ماه سال آينده جلوگيري خواهيم كرد.
سردار رويانيان در پاسخ به اين پرسش كه در حال حاضر طرح خروج كاميون‌هاي با عمر بالاي 40سال به دليل نبود كاميون مورد نياز و عدم اعطاي تسهيلات مسكوت مانده كه اين امر موجب شده نتوان از تردد اين نوع كاميون‌ها جلوگيري كنيم رييس ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت در اين خصوص مي‌گويد: در سال جاري بايد چهارهزار كاميون فرسوده اسقاط شود كه اين امر تاكنون به دليل نبود مركز اسقاط كاميون ممكن نبود اما طي ماه‌هاي گذشته مراكز اسقاط موجود گسترش داده شد و امكان اسقاط كاميون‌هاي فرسوده را نيز براي آنها فراهم كرديم تا به اين طريق مشكل اين كاميون‌ها نيز، برطرف شود از سوي ديگر براي جبران كمبود كاميون اقدام به واردات كاميون‌هاي جديد كرديم تا مشكل طرح خروج كاميون‌هاي فرسوده نيز برطرف شود.
وي در ادامه عنوان كرد: با توجه به اين شرايط از ابتداي ارديبهشت ماه سال آينده از تردد اين كاميون‌ها نيز جلوگيري خواهيم كرد و برايمان فرقي نمي‌كند كه مالك كاميون فرسوده، خودروي جايگزين دريافت كرده يا خير.
به گفته سردار رويانيان طرح خروج خودروهاي فرسوده تنها مربوط به امسال و سال‌هاي پيش نيست بلكه اين طرح ادامه‌دار خواهد بود كه براي برطرف كردن مشكلات اين طرح ما به دنبال تدوين يك طرح نظام‌مند جديد و سامانه جديد براي خروج خودروهاي فرسوده هستيم كه در پروسه زماني طولاني دولت بتواند به صورت مداوم اين طرح را اجرا كند.
سردار رويانيان در پاسخ به اين پرسش نيز كه زمان اجراي مرحله سوم طرح خروج خودروهاي فرسوده در سال 87 چه زماني اعلام مي‌شود، مي‌گويد: براي اعلام طرح خروج خودروهاي فرسوده در سال 87، هفته آينده جلسه‌اي در ستاد تشكيل خواهد شد تا در مورد نحوه ارائه تسهيلات تصميم‌گيري صورت پذيرد.
نصب ترمز ABS جدي است
طرح نصب ABS از سال آينده روي تمامي محصولات توليدي يكي ديگر از مصوبات ستاد تبصره 13 بود كه با مخالفت خودروسازها مواجه شد.
سردار رويانيان در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين پرسش كه در اجراي اين طرح تا چه ميزان جدي هستيد نيز عنوان كرد‌: من هيچ شوخي با خودروسازها ندارم و كاملا اين بحث جدي است و براي اين طرح‌ نيز استدلال‌هاي بسياري داريم.
وي در ادامه گفت: خودروسازان مي‌دانند كه ما با ارائه آمار و ارقام تصميم‌گيري مي‌كنيم، به همين دليل بايد بدانند كه با آنها شوخي نداريم و اين طرح از سال آينده به طور جدي پيگيري خواهد شد.
طرح توسعه ناوگان تاكسيراني متوقف نشده است
با شكل‌گيري ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت در سال 85 طرح توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي در برنامه‌هاي اصلي اين ستاد قرار گرفت؛ چرا كه اين ستاد طرح سهميه‌بندي بنزين را نيز در دستور كار خود قرار داده بود اما همزمان با اجراي دومين طرح سهميه‌بندي بنزين از تير ماه سال‌جاري و به گفته ربيعيان، رييس اتحاديه تاكسيراني‌هاي كشور طرح توسعه ناوگان تاكسيراني از دستور كار اين ستاد خارج شده و طرح جايگزيني يكصدهزار مسافربر شخصي جايگزين طرح توسعه ناوگان تاكسيراني گرديد اما رييس ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت ضمن تكذيب خروج طرح توسعه ناوگان تاكسيراني از برنامه‌هاي اين ستاد گفت: طرح توسعه همچنان در برنامه‌هاي ستاد قرار دارد و ما به طور همزمان طرح توسعه و ساماندهي ناوگان تاكسيراني را پيگيري خواهيم كرد.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن